• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sirian

Välkommen Trollet79! Håller tummarna för att det går bra nu!

• Sirian

Vecka 5+4 idag och jag är konstant illamående, men inte så farligt att jag kräks. Har svårt med i princip alla lukter, framför allt tvål, parfym, tvättmedel, stekos och makens andedräkt... Känns som om jag vill sätta på mig en syrgasmask för att skydda mig mot omvärlden Tungan ute.

• Pemberly

Jag är i vecka 5+6 idag. Jag har också mått väldigt illa de senaste dagarna. Jag ska nog be min man köpa hem postafen. Det hjälpte en del mot illamåendet när jag var gravid med sonen

• Visan

Tredje dagen i soffan nu. Känner mig helt överkörd. Illamående mer eller mindre till och från hela tiden. Blir jag hungrig blir det värre men det är svårt att äta också. Idag kommer min syster med Postafen (sambon är ute på köpa-bil-jakt som hjälp till min mamma). Äter mycket citron nu. Gott och hjälper lite, en stund iaf. :)
    VUL på tisdag och jag är livrädd. Är det ingen levande liten ärta där inne så blir jag riktigt förbannad över att kroppen i så fall leker med mig totalt. Hoppas!

• Visan

Tredje dagen i soffan nu. Känner mig helt överkörd. Illamående mer eller mindre till och från hela tiden. Blir jag hungrig blir det värre men det är svårt att äta också. Idag kommer min syster med Postafen (sambon är ute på köpa-bil-jakt som hjälp till min mamma). Äter mycket citron nu. Gott och hjälper lite, en stund iaf. :)
    VUL på tisdag och jag är livrädd. Är det ingen levande liten ärta där inne så blir jag riktigt förbannad över att kroppen i så fall leker med mig totalt. Hoppas!

• sofles

Här är en till som mår pyton. Kan inte äta alls innan ca 14. Det resulterar bara i att jag är energilös och trött. Är ändå glad att det satt igång med lite symtom för har inte känt något innan. Något kanske händer ändå

• Trollet79

Tack för välkomnandet! :)
    Jag blir lite lätt illamående en stund varje dag, typ på eftermiddagen. Känner till och från molvärk, är det någon annan som gör det? Det låter jobbigt för er som är så illamående, skulle ändå vilja känna liite mer... ;)

• Visan

Igår skar jag upp en hel citron i skivor och delade till halvmånar. Det blev några stycken. :) Åt lite då och då under dagen och mådde mkt bättre än någon annan dag. Vet inte om det var citronen som hjälpte, men hoppas det för annars bir man ju orolig om symtomen blir mindre. Haha, aldrig är man nöjd. :)

Lever på citron idag med. Gott som tusan! :)

• Sirian

Åh, citrusfrukter är min räddning! Jag har införskaffat en gigantisk fruktskål till min arbetsrum, som jag fyller med apelsiner, citroner och grapefrukt. Trycker ner näsan i fruktskålen och djupandas cirka tio gånger i timmen Oskyldig.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013