• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sunboost
    MariaMaria01 skrev 2013-12-22 08:48:05 följande:

Vi är på akademiska i Uppsala. Har ni fått tid för ert första UL?

Nej, har inte haft möjlighet p.g.a helg att ringa in och meddela mitt plus. Ska göra det imorgon. Skönt dock att inte behöva vänta så länge på vul... :)

Har du fått tid?
  • Visan

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna med här. Plussade på RD9 (11/12) efter ett FET. Det var vårat sjätte försök. Har två tidiga missfall bakom mig, försök tre och fem.
    Har försökt bli gravida sedan maj 2009, blev inskrivna på IVF-kliniken i Falun december 2011. Jag är 27 år och sambon 26.

Är livrädd för ett missfall, men försöker att njuta ändå. Tror lite mer på det här eftersom att vårt plus är så pass mycket starkare än tidigare och jag känner lite mer symtom (vet att det inte behöver betyda att det är bättre men för mig som haft så svaga plus tidigare känns det skönt).

Har ömma bröst, svullen om magen (speciellt efter måltid och em/kväll), kissar lite oftare och det drar/spänner/moler ibland i magen. Något litet illamående har dykt upp nån kväll, men inte mycket. Känner ökad hunger.

Ska på VUL 7/1 för att förhoppningsvis se ett tickande hjärta och även om det är en eller två, fick tillbaka två femdagarsodlade.
    BF 18/8.

Stort grattis till er alla! :)

• Pemberly

Nu kan jag pusta ut lite för det blev ingen mens idag. Verkligen en stor lättnad för jag har varit lite orolig. Nu ska jag glädjas åt att vara gravid fram tills ultraljudet då jag kommer att vara jättenervös igen

• Sunboost

Välkommen visan och grattis till plusset! Det har varit en lång resa även för er, förstår jag, men spännande med vul snart... o tänk om det är två små liv där inne

Pemberly: vad härligt! Nu får vi alla försöka njuta av våra graviditeter, hoppas och tro att allt kommer att gå vägen. :)

Spännande för alla som har fått tid för vul. Jag ringde kliniken idag men de hade redan julstängt, så får vänta till nästa år med att meddela... Å dessutom har jag snart inga fler progesteronvagiatorer och fick heller aldrig besked om jag skulle sluta vid plus eller fortsätta, så det gör mig lite nervös... Tänk om det ska vara avgörande...!?... :/ nån mer som har tagit prog. under ruvningstiden?

• Visan

Sunboost: ja det har varit en lång resa. Inte bara missfallen som ställt till det utan även avbrutna försök och infektion efter äggplock (som drabbar 1-2%). Så efter all otur hoppas vi nu på ett lyckligt 2014. :)

• Sunboost

Tack för svar! Vore ju skönt att slippa ta prog. men man vill ju inte riskera nåt... Dock tog jag ett clearblue nu på morgonen som visade gravid 2-3 veckor. Det stämmer och jag tänker att det tyder på att jag har tillräckligt med grav.hormon. Är det inte det som prog. Ska hjälpa till med??? Isåfall bör jag ju kunna trappa ner och sen sluta...

Visan, det låter som en trasslig väg du har haft, med en massa otur. Fy sjuttsingen alltså! Nu hoppas jag att det ska bli ett fint 2014 för dig och alla oss andra här som har kämpat!

God jul alla!!!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013