• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sirian
    sofles skrev 2013-12-30 16:30:46 följande:
    Hur har ni det efter julfirande och ledigheter? Här är allt bra o dagarna segar sig fram.
    Någon som kontaktat BM? Börjar undra vilket ställe man ska välja.

Även här är allt bra, men nog får dagarna långsamt alltid! Jag är megatrött dygnet runt och ser inte fram emot nyårsfirandet med någon större entusiasm. Inte för att jag inte vill träffa vännerna och äta god mat (vi ska vara 25 personer här hemma), utan för att jag helst vill sova innan tio Flört. Vi kommer inte att berätta för någon utomstående om graviditeten förrän tidigast vecka 13, så jag får försöka hålla god min. Inget illamående än i alla fall.

Går in i vecka 6 i morgon och ska ringa BM om VUL:et i vecka 9 går bra!
  • Pemberly

Så jobbig Falumamman att inte veta om det lyckats eller inte. Det finns ju de som blöder en hel del och det ändå går bra så är det plus på stickan finns det ju hopp.

Själv mår jag lite illa till och från och det blir inte bättre av att vi är bortresta hos släkten och det blir oregelbundna mattider en del dagar men det är ändå skönt att vara ledig så här i början av graviditeten så att det är ok att ta det lugnt. Jag börjar inte jobba igen förrän efter trettonhelgen. Jag har tänkt gå på samma barnmorskemottagning som när jag väntade sonen och vid graviditeten som blev missed abortion i somras (även fast jag bara hann med inskrivningen då).

• nonnitott
    Falumamman skrev 2013-12-30 17:56:41 följande:
    Mensen i full gång, ändå plus på stickan....?!?

Till mig har de sagt att det är helt normalt att blöda i början av graviditeten, så ge inte upp hoppet! Men förstår att det är jobbigt!

Har oxå funderat på när man ska ta kontakt med någon mvc, men tänkte att jag måste få kontakt med ivf centralen o få tid för att göra VUL först.
  • Pemberly

Jag tänkte nog kontakta barnmorskan efter att jag varit på vul på min ivf-klinik

• Visan

Jag kontaktar bm efter VUL på ivf-kliniken. Känns bäst så. :)

• Sunboost

Sofles: Jag ska ringa till SU på torsdag och får då en tid för vul. Blir det inte för långt fram så kommer nog jag också vänta med att ringa mvc.

Falumamman: Fy vad jobbigt med mens... :( Hur har det gått för dig?

Sirian: Kul med nyårsfest men förstår din känsla... Jag undrar hur jag ska hålla mig vaken över midnatt

Gott Nytt År till er alla!

• Sirian

Gott nytt år allesammans! Vi hade en riktigt härlig nyåsfest igår och jag lyckades med nöd och näppe hålla mig vaken till tolvslaget. Idag har dock ett nytt symptom äntrat scenen: illamåendet. Det kom med besked och jag kräktes upp frukosten i morse =/. Men jag kan inte låta bli att vara glad ändå, för jag har längtat efter fler symptom. Kanske att jag hinner tröttna om det ska hålla på många veckor dock Tungan ute.

• Sunboost
    Sirian skrev 2014-01-01 09:06:45 följande:

Gott nytt år allesammans! Vi hade en riktigt härlig nyåsfest igår och jag lyckades med nöd och näppe hålla mig vaken till tolvslaget. Idag har dock ett nytt symptom äntrat scenen: illamåendet. Det kom med besked och jag kräktes upp frukosten i morse =/. Men jag kan inte låta bli att vara glad ändå, för jag har längtat efter fler symptom. Kanske att jag hinner tröttna om det ska hålla på många veckor dock Tungan ute.

Grattis till illamåendet då!
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013