• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sunboost
    Visan skrev 2014-01-06 15:23:47 följande:

I morgon är det dags för VUL. Är så sjukt rädd och nervös. Fick tillbaka två blastocyster så i morgon får vi se om det är en eller två? Och det jag är mest rädd för-tickar hjärtat eller har den/dem inte klart sig?

Förstår din oro men önskar dig lycka till idag och håller tummarna för att allt ser bra ut!

Shit, det känns inte mänskligt att gå upp så här tidigt (brukar inte vara något större problem). Är kluven inför att jobba... bra att få lite rutiner igen men hur sjutton ska jag orka?
  • Coors

Trevligt att man får hänga med! ;) Hur räknar ni ut vilken vecka ni är i? Jag trodde man räkna ÄP +2v? Men idag när jag ringde IVF kliniken i Falun räknade hon veckor från ÄP och sa då att jag var i v5, enligt min uträkning v7??? Vad stämmer?

• Visan

VUL gick bra! :) Var så nervös så mina ben bar mig knappt från bilen och in.
    När jag låg där såg jag hjärtat fladdra nästan på en gång. Vilken lättnad och vilken lycka! :) ca 15mm är våran barbastark som vi kallar den (blastocysten såg ut som en barbapappa när vi fick tillbaka den). :)

• nonnitott
    Visan skrev 2014-01-07 10:53:30 följande:
    VUL gick bra! :) Var så nervös så mina ben bar mig knappt från bilen och in.

När jag låg där såg jag hjärtat fladdra nästan på en gång. Vilken lättnad och vilken lycka! :) ca 15mm är våran barbastark som vi kallar den (blastocysten såg ut som en barbapappa när vi fick tillbaka den). :)

Åhh va skönt att det gick bra! Var det en el två?

Jag fick tid för VUL på fredag morgon, känns jätte lång tid dit... Segt att jobba idag. Speciellt när ingen vet hur jag egentligen mår, så måste hålla god min!
  • Sirian

Usch, har fått en blödning =(. Inte mycket blod, men klarrött. Inte ont. Ska snart åka in till gynakuten för ett ultraljud, hoppas så innerligt att det inte är ett missfall.

• Pemberly

Härligt att vul gick bra idag Visan.

Tråkigt med blödning Sirian, jag hoppas att det trots det ser bra ut.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013