• Sirian

gravida efter ivf i december 2013

Får man hoppa in här? Gravid i vecka 4+3 efter två års försök och vårt första IVF! Testade med digitalt Clearblue i morse och det visade 3+, det måste vara mycket graviditetshormoner i min kropp med andra ord! Är trött, trött, trött precis hela tiden, men inte illamående ännu. Ser inte fram emot att börja jobba igen (har varit ledig över jul och ska börja jobba efter nyår), skulle helst ligga och sova 15 timmar om dygnet. Fast jag saknar mina arbetskamrater, så när jag väl är där kommer jag att trivas som vanligt kan jag tänka mig.

• Sirian
    sofles skrev 2013-12-30 16:30:46 följande:
    Hur har ni det efter julfirande och ledigheter? Här är allt bra o dagarna segar sig fram.
    Någon som kontaktat BM? Börjar undra vilket ställe man ska välja.

Även här är allt bra, men nog får dagarna långsamt alltid! Jag är megatrött dygnet runt och ser inte fram emot nyårsfirandet med någon större entusiasm. Inte för att jag inte vill träffa vännerna och äta god mat (vi ska vara 25 personer här hemma), utan för att jag helst vill sova innan tio Flört. Vi kommer inte att berätta för någon utomstående om graviditeten förrän tidigast vecka 13, så jag får försöka hålla god min. Inget illamående än i alla fall.

Går in i vecka 6 i morgon och ska ringa BM om VUL:et i vecka 9 går bra!
  • Sirian

Gott nytt år allesammans! Vi hade en riktigt härlig nyåsfest igår och jag lyckades med nöd och näppe hålla mig vaken till tolvslaget. Idag har dock ett nytt symptom äntrat scenen: illamåendet. Det kom med besked och jag kräktes upp frukosten i morse =/. Men jag kan inte låta bli att vara glad ändå, för jag har längtat efter fler symptom. Kanske att jag hinner tröttna om det ska hålla på många veckor dock Tungan ute.

• Sirian

Välkommen Trollet79! Håller tummarna för att det går bra nu!

• Sirian

Vecka 5+4 idag och jag är konstant illamående, men inte så farligt att jag kräks. Har svårt med i princip alla lukter, framför allt tvål, parfym, tvättmedel, stekos och makens andedräkt... Känns som om jag vill sätta på mig en syrgasmask för att skydda mig mot omvärlden Tungan ute.

• Sirian

Åh, citrusfrukter är min räddning! Jag har införskaffat en gigantisk fruktskål till min arbetsrum, som jag fyller med apelsiner, citroner och grapefrukt. Trycker ner näsan i fruktskålen och djupandas cirka tio gånger i timmen Oskyldig.

• Sirian
    Sputnik II skrev 2014-01-05 17:00:52 följande:
    Citronvatten är det som funkar här! Men illamåendet är ett mycket välkommet tillstånd! Glad

Håller med! Jag "njuter" av att vara illamående, även om jag förstår att man kanske inte gör det på samma sätt om fem veckor. Min syster blev inlagd på sjukhus för sitt extrema illamående under båda sina graviditeter och när man mår så illa att man måste ligga med dropp i en sjukhussäng under flera veckor förstår jag att man inte förknippar det med någonting positivt. Så illa hoppas jag att det inte blir för min del!
  • Sirian

Trots att jag inte har kräkts så har jag redan gått ner två kilo sedan innan jag startade IVF-behandlingen, förmodligen för att jag har svårt med många livsmedel. Äter mycket frukt, grönt och naturell yoghurt.
    Är ganska spinkig i vanliga fall, så det känns lite konstigt att gå omkring med skärp i byxorna när man förväntat sig att börja svälla! Men jag ska inte ropa hej, det slutar väl med att jag går upp 30 kg under graviditeten ;).

• Sirian
    Visan skrev 2014-01-06 15:23:47 följande:
    I morgon är det dags för VUL. Är så sjukt rädd och nervös. Fick tillbaka två blastocyster så i morgon får vi se om det är en eller två? Och det jag är mest rädd för-tickar hjärtat eller har den/dem inte klart sig?

Förstår att du är nervös. Håller tummarna stenhårt för att ni får se minst ett litet hjärta ticka i morgon!
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013