• Coors

gravida efter ivf i december 2013

Hej allihoppa! Nu har jag inte läst hela tråden... Men får man hoppa in här? Hade testdag den 28/12 och efter tre till tester börjat förstå att vi är gravid. har ett barn på tre år som också blev till med IVF. Ska ringa Falun kliniken imon, där vi går och berätta :)

• Coors

Trevligt att man får hänga med! ;) Hur räknar ni ut vilken vecka ni är i? Jag trodde man räkna ÄP +2v? Men idag när jag ringde IVF kliniken i Falun räknade hon veckor från ÄP och sa då att jag var i v5, enligt min uträkning v7??? Vad stämmer?

• Coors

Är de nån mer än jag som mår illa och kräks? Har ringt dr idag och ska få medecin utskrivet... Förra graviditeten kräktes jag grymt mycket och blev tom inlagd pga de, vill verkligen inte vara med om de igen!

• Coors
    Pemberly skrev 2014-01-08 18:04:55 följande:
    Jag började må riktigt illa för några dagar sedan. Jag har ätit postafen ett par dagar nu och då blir det bättre

. De hjälper inte åt mig tyvärr, blir bara yr som tusan. Men imon kan jag hämta ut lergigan compen, som jag längtar! ;)
  • Coors

Vi ska på vul på tisdag. Hoppas på att få se ett fint o friskt litet pyre där inne. Här är man nästan också konstant hungrig mellan allt illamående, får absolut inte gå för långt imellan då de blir kräka på engång. Tack vare medecinen blir de inte så ofta nu.

• Coors
    maria7701 skrev 2014-01-21 13:13:06 följande:
    Tyvärr fick vi se en tom hinnsäk på ultraljud. Det är svårt att förstå. Nu blir det blodprov flera gånger för att kolla om embryot har försvunnit eller finns i en äggledare någonstans. Det känns så himla orättvist.

. Stor styrkekram till dig!
  • Coors

Vi var på vul idag och allt såg bra ut! Är i vecka 9 8+0 precis som vi räknat ut. Nu kan man pusta ut lite... Ska ringa barnmorskan imon för inskrivning. =)

• Coors

Vet inte vad jag ska ta mig till? Jag har dom senaste dagarna varit så yr i huvudet, känns som jag ska svimma. Kommer typ i attacker, kommer o går lite hur som helst. Känns som jag åkt karusell i timmar, idag åkte jag hem från jobbet pga detta. De gick liksom inte... Är de fler som känner så här? Vad kan man göra? Så här var de inte alls med förra graviditeten. Plus allt illamående också, Usch nu klaga jag på rejält här!!! :(

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013