• Coors

gravida efter ivf i december 2013

Trollet79 skrev 2014-01-29 09:13:48 följande:
    Coors, hur har det gått med dig? Mår du fortfarande lika dåligt?

Jo illamåendet/kräkningarn hänger kvar, yrsen kommer o gå den med men kanske inte lika mycket? Har vilat mycket senaste dagarna, sovit middag. Få se hur de går torsdag o fredag då jag jobbar sent?! Var på inskrivning i dag hos barnmorskan och hon tyckte jag skulle prova jobba nu och ta kontakt med läkare om ev sjukskrivning om de blir lika då. Vi får se, måste ju prova iaf.
  • Coors

Gick inte så bra att jobba för mig, blev hemma.
    Jobbar i butik och är ofta själv på morgon och kvällar, så de går liksom inte. Kan ju inte gärna be kunderna vänta för jag måste springa iväg och kräkas.
    Ringde dr i dag och då var de alla tider/teletider fullbokade (?) så jag lär återkomma på torsdag då jag isf måste ha sjukintyg och då få en jourtid för att få bli sjukskriven???
    Åh, blir så arg att allt ska vara så krångligt!
    Inte nog att man har skuldkänslor mot jobbet då man krånglar till det med att vara sjuk hela tiden och vi ska inte prata om hur dålig mamma man känner sig!

• Coors
    Pemberly skrev 2014-02-09 18:23:46 följande:
    Allt såg bra ut så nu är jag vid bättre mod! Hjärtat slog och storleken stämde. Läkaren hittade ingen förklaring till blödningen eller smärtan, men nu när jag vet att allt såg bra ut kan jag stå ut med att ha ont.

Skönt att allt såg bra ut!
  • Coors

Jag börjar sakta men säkert börja känna mig som människa igen. Har varit hemma ca två veckor från jobbet nu och inte gjort nåt annat än sovit. Försökt äta lite och kräkts, försökt äta lite igen.... Om och om igen... Yrheten har lagt sig lite men finns där hela tiden. Mest glad är jag över att nu verkar jag få behålla maten iaf, ska testjobba nu på tor och fredag. Halvdag. Bara att kämpa vidare!!!

• Coors

Vi är i v12 (11+4) idag, har fått tid för ultraljud 2april =) längtar!

• Coors

Här rullar de på ser jag :) Själv ligger jag mest på soffan hemma och är helt slut i både kropp o knopp, känns som jag "gått in i gravidväggen" Blev sjukskriven en månad nu, de känns bra ist för att oroa sig hela tiden att om man ska honna bli "frisk"

• Coors
    snobben00 skrev 2014-02-28 05:48:42 följande:
    Hade tänkt tona håret nu till helgen men har hört att man ska undvika det under graviditet eftersom gifterna går rakt igenom huden?! Medan andra säger att det inte ska påverka alls. Vissa frisörer vägar till och med att färga håret på gravida. ?. Undrar lite vad som stämmer.,. I så fall borde ju hudlotion, krämer, deo och parfymer som man har på huden också vara skadligt?! Någon som har hört något om det här?

Vad jag har läst , så är de lugnt! Jag har gjort de och inte märkt nån skillnad. Fast bleka skulle jag nog inte göra. Sägs väl att man kan få en färgskillnad pga hormonerna??
  • Coors

Hur känner ni alla er i magen? Jag kan ha sån "växtvärk" från o till ibland så jag nästan får ont... Så här var de inte alls i min första graviditet, kan de variera så mycket? Hoppas verkligen inte är nåt som är fel. Har googlat lite (så dum man nu är) och de verkar vara normalt? Börjat få en lite kula längst ner på magen oxå, snart så måste garderoben uppdateras! :)

• Coors

Härligt att ni börja känna era små, här känner jag bara lite "fladder"än så länge :) Förra graviditeten hade jag moderkakan fram till som dämpade kickarna o sparkarna där inifrån, få se hur de blir denna gång!?! Spännande! Ca två veckor kvar till ultraljudet, som man längtar!

• Coors
    Sputnik II skrev 2014-03-20 18:55:16 följande:
    I dag var det dags för RUL! 17+2 enligt oss och uträkning för et, 17+3enligt rul! Hur som, det är ju bara helt fantastiskt!!! Fina, fina lilla minimini!

Härligt att se!!! :)
  • Coors

Vi var på RUL igår, blev inte lika kul o spännande som vi hoppats på. BM hittade "fel" på hjärtat först, så vi fick vänta på special läkare skulle komma... Han dock hittade alla fyra kammare och båda klaffarna. Dock så konstaterade han att hjärtat slog oregelbundet och lite långsamt. Ska på extra kontroll imorgon igen. Nu är man ganska så nervös, svårt att tänka på nåt annat just nu! Vill bara att allt ska vara normalt!

• Coors

Vid den andra ultraljudskontrollen fick vi lite mer förklarat o så men hjärtat slog fortfarande oregelbundet o sakta. Är för tidigt att säga om det är ett hjärtfel el inte, de kan ju växa bort. Känner mig lite lugnare nu men fortfarande är de nåt man tänker på hela tiden. Ska tillbaks om ca 2veckor, då ska bedömning göras om vi ska få åka till Uppsala o kolla hjärtat också. Bara hålla tummarna att den lille vill växa som normalt o följa kurvorna som den ska.

• Coors

Hej på er alla! Har varit lite frånvarande på sistone, vi har fått de bekräftat nu att vår lille i magen har ett hjärtfel... Nu koll på barnhjärt i uppsala minst 1gång/v, berättar mer sen när jag orkar.

• Coors

Grattis Sirian! Vad härligt!

Hoppas de e bra med er alla andra oxå!

Vi har gått in i v29 nu och bebisen har klarat sig så här långt. Är lite orolig att planera för mycket när man vet att en liten risk finns.

Blir iaf planerat kejsarsnitt för oss, planering för de strax.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013