• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • nonnitott

Gott nytt bf år till er alla

Sunbost: Grattis till morgon illamåendet, jag vet precis hur du känner. Jag mådde illa efter en frukost häromdagen och blev så glad att jag ringde mannen o berättade! Det blev så mycket mer verkligt helt plötsligt. De senaste dagarna har det gått rätt bra med själv ftukosten, men däremot har det varit jobbigt att borsta tänderna efteråt, då har jag fått kväljningar, konstigt!

Imorrn är det tillbaka till verkligheten och jobbet, det ska bli intressant och se hur det går!

• Sunboost

Nonnitott: Tack men det var inte jag som hade illamående.

Jag känner faktiskt inte mycket överhuvudtaget... Det skulle vara tröttheten då... Var orolig första dagen utan de små, vaga symtom jag hade tidigare... men det har lagt sig nu. Vill inte gå och vänta på att nåt ska gå tokigt, försöker istället njuta av att vi väntar barn Vet ju att man absolut inte behöver ha symtom för att det ska gå vägen. Tog ett sticka imorse och den visade mkt starkt omgående...

• nonnitott

Sunbost: ledsen för det, gick lite fort när jag läste! Jag har inte heller mycke symptom, förutom att jag mår illa när jag borstar tänderna på morgonen. Men kroppen reagerar ju som sagt olika! Tycker det ska bli spännande att få tid för VUL, då blir nog det hela lite mer verkligt. Jag har fortfarande svårt att tro på det :)

• Sunboost
    nonnitott skrev 2014-01-01 20:29:59 följande:

Sunbost: ledsen för det, gick lite fort när jag läste! Jag har inte heller mycke symptom, förutom att jag mår illa när jag borstar tänderna på morgonen. Men kroppen reagerar ju som sagt olika! Tycker det ska bli spännande att få tid för VUL, då blir nog det hela lite mer verkligt. Jag har fortfarande svårt att tro på det :)

Ingen fara, lätt hänt här! Jag vet, längtar till vul. Hoppas jag får en tid att se fram emot imorgon. Har du fått en tid ännu? Å vilken klinik går du på?
  • nonnitott

Jag har inte fått någon tid än, går på Nordic ivf i Gbg, men har gjort distans ivf så alla VUL har jag fått göra på min hemma klunk. Idag pratade jag med Nordic, o fick reda på att jag ska göra även denna VUL här hemma. Skönt att slippa åka, men hemma kliniken öppnar inte förrän på tis. Så vi får vänta lite till...

Hur har det gått för dig? Har du tid för VUL än? Vilken klinik?

• Sunboost
    nonnitott skrev 2014-01-02 11:03:54 följande:

Jag har inte fått någon tid än, går på Nordic ivf i Gbg, men har gjort distans ivf så alla VUL har jag fått göra på min hemma klunk. Idag pratade jag med Nordic, o fick reda på att jag ska göra även denna VUL här hemma. Skönt att slippa åka, men hemma kliniken öppnar inte förrän på tis. Så vi får vänta lite till...

Hur har det gått för dig? Har du tid för VUL än? Vilken klinik?

Aha, jag går på Sahlgrenska :) Har du långt att åka till Gbg, är det därför du får gå på din hemmaklinik? Tisdag är snart här... Hoppas du får en tid snabbt :)

Vi har fått tid för vul 22/1. Känns som en evighet dit men spännande att ha å se fram emot. Längtar redan!!
  • nonnitott
    Sunboost skrev 2014-01-02 19:29:18 följande:
    Aha, jag går på Sahlgrenska :) Har du långt att åka till Gbg, är det därför du får gå på din hemmaklinik? Tisdag är snart här... Hoppas du får en tid snabbt :)

Vi har fått tid för vul 22/1. Känns som en evighet dit men spännande att ha å se fram emot. Längtar redan!!

. Förstår att det känns långt dit, tycker dagarna släpar sig fram, men det blir kanske bättre när vardagen sätter igång igen och detta blir en del av vardagen! längtar oxå att få se hjärtat slå :)

Ja vi har ca20mil enkel resa, så det är lite drygt att sitta fyra timmar i en bil för att göra en undersökning på en kvart ;) skönt att kunna göra mycket här hemma då, bara smita iväg en stund från jobbet.

Imorgon går jag in i vecka 7 :) (6+0)
  • Trollet79

Hej!
    Tänkte hänga med här! Glad
    Är gravid  v. 5+0 idag ifall jag räknat rätt! Gjorde vårt sista landstingsfinansierade färskförsök med insättning 15/12 och har fått tid för VUL den 28/1. Jag är glad men samtidigt orolig då vi har lyckats bli gravida på båda våra tidigare ET men fått MA båda gångerna före v. 12. Har upptäckts på VUL, så kommer vara supernervös den dagen!
    Har inte så mycket symtom förutom ömma bröst och rätt trött. Igår mådde jag faktiskt lite illa under dagen, kändes lite bra om ni förstår vad jag menar! Flört

• Pemberly

Välkommen hit trollet79! Jag håller tummarna för att det går vägen den här gången

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013