• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • nonnitott

Hej! Hoppar in här jag med! hade ET 9de dec efter 5ivf försöket, har aldrig kommit så långt som till testdag så detta är väldigt overkligt. Tog ett test igår och det ena sträcket är svagare än kontroll sträcket, men det var två sträck!! tog ett nytt idag o det är fortfarande svagt men tydligt! Ska mail kliniken idag för att få tid för VUL, då kanske man kan fatta att det är sant!

Grattis till er alla kämpare!

• Pemberly

Jag tog ett till digitalt test idag och det stod nu "gravid 2-3" vilket stämmer bra. Det känns skönt att ha bevis på att hcg ökat

• Visan

Tog ett digitalt som visade +3 på juldagen, i måndags var det tre veckor sedan vi fick tillbaka äggen så det stämmer ju bra. Har aldrig fått så starkt test. :) Har börjat må lite illa på kvällarna också... Inte roligt men känns ändå bra. :)

• sofles

Kul med fler +! Välkomna

Hur mår ni andra? Här är jag jätteorolig och nojjig för jag känner INGENTING. Är i v 6 och läser om folk som springer på toa, mår illa, är hungriga och med känningar i både bröst o mage...

Någon mer som "njuter" av icke existerande bevis?

• nonnitott

Tack!

Vet inte vad /hur jag mår, mådde lite illa förut idag och känner av magen o brösten, men jag vet inte om det är inbillning eller om det är biverkningar från lutinus. Illamåendet kan ju komma från så mycke annat, vågar nog inte riktigt tro att det är grav symptom...

Visst räknar man vilken vecka man e i från sista mensens första dag?

• Pemberly

Ja man brukar räkna från sista mensens första dag men vid ivf kan det bli knasigt ibland särskilt om man gjort långa metoden med nedreglering först för då kan det ju bli ganska långt mellan sista mensen och när ägget faktiskt befruktades. När jag gjort ivf har jag alltid räknat äggplock som 2+0 det blir ju korrekt. Vid återföring av fryst embryo blir återföringsdagen 2+2 om embryot är odlat två dagar (som mina alltid varit)

• Sputnik II
    Pemberly skrev 2013-12-27 17:25:37 följande:
    Ja man brukar räkna från sista mensens första dag men vid ivf kan det bli knasigt ibland särskilt om man gjort långa metoden med nedreglering först för då kan det ju bli ganska långt mellan sista mensen och när ägget faktiskt befruktades. När jag gjort ivf har jag alltid räknat äggplock som 2+0 det blir ju korrekt. Vid återföring av fryst embryo blir återföringsdagen 2+2 om embryot är odlat två dagar (som mina alltid varit)
    Det är så jag förstått att man räknar vid IVF/FET!

Jag har ömma, fylliga bröst. Mår lite kymigt, men inte direkt illamående. Hoppas att det kommer snart! Tungan ute
  • Visan

Vid ET räknas äggplock som v.2+0 har jag för mig.
    Nu när jag gjorde FET så räknades 2+0 den dagen jag tog ägglossningsprutan (stimulerat FET) var det. Annars om man inte behandlas med något så är det ju mensens första dag.

Jag har inte heller känt så mycket. Brösten är ömma och även bröstvårtorna, moler/spänner lite till och från i magen. Är i v.7 (6+3) idag och dom tre senaste dagarna har jag känt av lite illamående som kommer på eftermiddagarna och kvällarna. Ökad hunger och äter jag inte så blir jag illamående (dom sista dagarna nu).

• Sirian

Får man hoppa in här? Gravid i vecka 4+3 efter två års försök och vårt första IVF! Testade med digitalt Clearblue i morse och det visade 3+, det måste vara mycket graviditetshormoner i min kropp med andra ord! Är trött, trött, trött precis hela tiden, men inte illamående ännu. Ser inte fram emot att börja jobba igen (har varit ledig över jul och ska börja jobba efter nyår), skulle helst ligga och sova 15 timmar om dygnet. Fast jag saknar mina arbetskamrater, så när jag väl är där kommer jag att trivas som vanligt kan jag tänka mig.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013