• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Trollet79

Grattis Sputnik! :)

Nonnitott: Hoppas du mår bättre idag! Kanske säkrast att stanna hemma när du inte vet...

• Sirian

Idag var vi på VUL igen! 7+0 om man räknar ÄP som 2+0 och båda bebisarna levde fortfarande. Så lättad! De mättes till 7+2 respektive 7+3, men vi vet ju tämligen exakt när de blev till Flört. Nästa ultraljud blir om fyra veckor om ingenting händer innan dess, det känns som en evighet till dess.

Jag är otroligt illamående, men jag har sluppit kräkningar och kan arbeta som vanligt. Efter nästa ultraljud kommer jag nog att berätta för min arbetsgivare, i övrigt vill jag gärna vänta ett tag till. Men vem vet, men två bebisar i magen blir det kanske svårt att dölja så länge.

I samband med nästa ultraljud blir det inskrivning hos barnmorskan också, en riktig milstolpe känns det som!

• nonnitott

Grattis sputnik och va skönt sirian att se att de båda fortfarande kämpar på!

Jag har mått bättre idag så jag har jobbat och utgått ifrån att det var gravsympt. Ringde oxå mvc idag och fick tid för inskrivning den 19de feb. håller med dig Sirian känns som det är en evighet dit... Men vi skulle inte göra mågot ultraljud då,...

• maria7701

Får jag hoppa in här? Äntligen testade positivt den 31 december efter 3år och flera IVF behandlingar. Vi har en dotter som är nästan 5. Jag ska ha VUL den 21 jan och är så rädd att det är utomkveds.... Jag har en skadad äggledare som var svullen under äggplockningen - fick antibiotika och sen var svullningen borta. Har ingen ont men är bara rädd.
    Jag vill vara glad men skyddar mig själv lite... Men det känns härligt att vara gravid! Även om jag är jätte trött och sover inte så bra. Bara räknar dagarna till tisdag.
    Det glädjar mig att läsa så mycket positivt här, härligt!

• Pemberly

Välkommen Maria7701! Jag känner igen mig i att vara orolig för utomkvedeshavandeskap och inte riktigt våga glädja mig. Så har jag haft det varje graviditet sedan min första som blev ett utomkvedeshavandeskap. Men det är mindre än en vecka kvar till vul och har du inte ont eller konstiga blödningar så tror jag säkert att det sitter rätt.

• Sirian

Välkommen maria7701! Förstår att du är nervös för VUL. Hoppas att dagarna fram till dess går snabbt, de har ju en tendens att gå extra långsamt bara för att man önskar man kunde snabbspola ;).

• L M B

maria7701 Grattis och välkommen! Håller tummarna att det går vägen.

Jag har också VUL 21/1, längtar. Först då blir det verkligt att det växer något där inne.

• maria7701

Tack så mycket snälla ni! Jag håller tummarna för dig också LMB! Det är inte långt kvar då det känns så.
    Jag vill verkligen tror på det men det har inte riktigt hänt än.
    Känner ni redan att ni har vuxit? Det är min andra graviditet och jag känner redan nu att byxorna sitter inte så bekwämt än. Om allt är bra nästa vecka ska jag köpa mig fina graviditetsbyxor :).
    Jag mår inte illa men är trött och känner mycket i tarmarna och sånt.
    Hur är det med dig Trollet79?

• L M B

Samma här mådde mer illa förra veckan. Nu är jag mest trött och hungrig hela tiden. Känner också av tarmarna, de är extra trög.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013