• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Pemberly

Om en timme är det dags för mitt andra vul, men det första på min ivf-klinik. Är rätt nervös nu

• Visan
    nonnitott skrev 2014-01-24 13:17:37 följande:
    Idag går jag in i vecka 10 (9+0) :) bara två veckor kvar till den magiska v12!!!

Min BM sa att den "magiska veckan" är när man har gått 12 fulla veckor, alltså v.13 (12+0).
    Hur har ni hört? 
  • Sputnik II
    Visan skrev 2014-01-24 15:53:32 följande:

Min BM sa att den "magiska veckan" är när man har gått 12 fulla veckor, alltså v.13 (12+0).
    Hur har ni hört? 
    Så  har jag också hört. Känns länge kvar. Är i vecka 9+3 idag.
  • Pemberly

Allt såg bra ut på vul idag v 8+5. Hjärtat slog och det var rätt storlek. Läkaren sade att när allt såg så bra ut såhär pass sent så är missfallsrisken jätteliten så det är helt irrelevant nu att säga att man ska gå förbi någon viss vecka för att vara säker. Det kändes jättebra att höra. Nu blir det efterrätt till middagen idag för att fira

• Sunboost

Tack så mycket allihop!

Idag var vi på första mötet på mvc. Skönt att vara igång, känns lite verkligare med allt som sker. :)

• Sunboost
    Pemberly skrev 2014-01-24 18:01:31 följande:

Allt såg bra ut på vul idag v 8+5. Hjärtat slog och det var rätt storlek. Läkaren sade att när allt såg så bra ut såhär pass sent så är missfallsrisken jätteliten så det är helt irrelevant nu att säga att man ska gå förbi någon viss vecka för att vara säker. Det kändes jättebra att höra. Nu blir det efterrätt till middagen idag för att fira

Härligt!

Så sa vår läkare också. Han sa att det var mer än 95% chans att allt skulle gå bra, efter fint vul i v 8+3, att vi praktiskt taget är i hamn. Känns ju skönt att inte behöva vänta till v13 för att den mest riskfyllda tiden ska vara förbi, tycker jag.
  • Sirian

Härligt med fler lyckade VUL!

Jag kommer nog fortsätta känna mig orolig under en ganska lång tid framöver, eftersom det är större risker med en tvillinggraviditet och enäggstvillingar kan komma med ytterligare komplikationsrisker. Vid nästa UL, som blir KUB, kommer det att kontrolleras vilken sorts enäggstvillingar det rör sig om och jag försöker att inte googla för mycket om det, det blir ju inte bättre för det. På det stora hela vågar jag ändå njuta och glädjas åt småttingarna och om det skulle gå åt fanders så har jag åtminstone njutit så länge jag kunnat Hjärta.

• Trollet79
    Pemberly skrev 2014-01-24 18:01:31 följande:
    Åh, vad härligt Pemberly! :)

När vi gör VUL kommer jag vara i 8+4, så skulle det se bra ut då så borde det kunna gå hela vägen! Åh, vad jag hoppas!

• nonnitott

Grattis till fler fina VUL, kul!!

Visan skrev 2014-01-24 15:53:32 följande:

Hur har ni hört? 

Jaha då har jag nog fattat fel, tycker att det är rätt förvirrande detta med hur man räknar v. Har inte träffat bm än och de pratade inte om det på VUL.

Jag gjorde VUL i v 7+0, rätt tidigt verkar det som nu och vi kommer inte få göra något UL förrän typ v 18, känns rätt långt bort! Har inskrivningen v 12+5 antar att jag får mer info då, men det känns oxå så långt bort! känns fortfarande så osäkert. Får ni andra göra flera VUL el UL?

En dum fråga men kan man få missfall utan att blöda? Utan att märka det? Har inte så mycke symtom längre....
  • Pemberly

Jag gjorde två vul denna gång men det var bara för att jag fick komma till gynakuten för ett tidigt vul för att se om det satti livmodern eftersom jag haft utomkvedeshavandeskap förut. Det jag gjorde igår var det som min ivf-klinik normalt gör som uppföljning. Sen i mitt landsting är det bara rutinultraljudet alla erbjuds. Eftersom jag är över 35 nu så kommer jag även att erbjudas kub

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013