Vad kul att det börjar hända saker med inskrivningar, VUL och rutinultraljudstider!
Jag räknar numera veckorna enligt KUB och är då i vecka 12+4 idag. Jag har berättat för min arbetsgivare och vi har redan börjat leta efter en vikarie som ska hoppa in för mig när jag blir sjukskriven. Jag hade nästan utgått ifrån att jag skulle kunna arbeta nästan fram till BF, men det var ju innan jag fick reda på att vi ska få tvillingar. Hoppas ändå på att kunna jobba 15 veckor till, men det får tiden utvisa.
Eftersom jag fortfarande inte har någon mage som avslöjar mig har jag valt att inte berätta för fler än just arbetsgivaren. Min syster står näst i tur att få veta, men resten av släkten och kompisarna får vänta några veckor till. Kanske till efter rutin-UL. Jag njuter av graviditeten fullt ut nu, är så glad att jag går omkring och fånler mest hela dagarna. Illamåendet är mindre påtagligt och jag får i mig lite mer mat, vilket är väldigt välbehövligt.
Börjar fundera lite på vagn och sånt, det är ju en hel del saker som nu måste köpas i dubbel uppsättning och det där med tvillingvagn skrämmer mig lite, men det får gå det med!