• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sirian

Vecka 9+4 idag och illamåendet är konstant, men jag är så glad att jag ändå går runt och fånler mest hela dagarna Skrattande. Inskrivningen och KUB närmar sig och jag har stått still i vikt senaste veckan, känns bra att jag inte tappat ännu mer för jag är väldigt tunn vid det här laget och jag ska ju trots allt förhoppningsvis bära två barn i nästan 30 veckor till!

Ser fram emot att berätta om graviditeten för nära och kära, samtidigt som jag vill behålla den här hemligheten för mig själv några veckor till. Efter KUB ska de allra närmaste få veta, sen blir det till att berätta för arbetsgivaren. Det ser jag mindre fram emot, eftersom det har varit kaosartat ett tag på jobbet och jag har ett relativt stort personalansvar. Eftersom jag väntar enäggstvillingar kommer jag med största sannolikhet bli sjukskriven förr eller senare och jag hoppas på senare. Har svårt att föreställa mig själv sitta hemma och se på förmiddags-TV, vill gärna ha många bollar i luften. Passar nog bra när man ska ha två bebisar samtidigt Flört.

Hur mår ni andra?

• Coors

Gick inte så bra att jobba för mig, blev hemma.
    Jobbar i butik och är ofta själv på morgon och kvällar, så de går liksom inte. Kan ju inte gärna be kunderna vänta för jag måste springa iväg och kräkas.
    Ringde dr i dag och då var de alla tider/teletider fullbokade (?) så jag lär återkomma på torsdag då jag isf måste ha sjukintyg och då få en jourtid för att få bli sjukskriven???
    Åh, blir så arg att allt ska vara så krångligt!
    Inte nog att man har skuldkänslor mot jobbet då man krånglar till det med att vara sjuk hela tiden och vi ska inte prata om hur dålig mamma man känner sig!

• nonnitott

Idag har jag varit på första träffen på mvc, abc-samtal! Jag kommer få göra kub, bara för att jag är orolig o att jag har en grund sjukdom så de vill kolla lite extra :) skönt att få koll lite innan rul, två veckor kvar!

Jag har fått tillbaka mina symtom, mår riktigt illa på kvällarna nu. Igår fick jag äta en halv lime för att det skulle släppa lite! Men e ändå så glad att de är tillbaka :)

• nonnitott

Coors: fy va jobbigt! Släpp det dåliga samvetet (lätt för mig att säga ;) ) o försök att njuta av att en liten är på väg! Du får ta vara på de korta mysiga stunder du har n dottern! Hoppas du får tag på någon så att du får bli sjukskriven!

• nonnitott

Coors: fy va jobbigt! Släpp det dåliga samvetet (lätt för mig att säga ;) ) o försök att njuta av att en liten är på väg! Du får ta vara på de korta mysiga stunder du har n dottern! Hoppas du får tag på någon så att du får bli sjukskriven!

• Trollet79

Coors, fy vad jobbigt för dig! Hoppas verkligen det vänder snart! Klart du ska vara hemma när du mår så dåligt! Tycker att vi har all rätt att tänka på oss själva nu! :)

Jag har varit bortrest några dagar, skönt att ha fokus på lite annat än att räkna dagarna! ;) Trött på kvällarna och fortfarande illamående till och från, men mår rätt okej ändå! Om en vecka har vi ett till VUL, då kommer jag vara i 10+4. Ser allt bra ut då ska vi försöka slappna av och våga tro fullt ut på detta! :)

• Sirian

Efter att ha svimmat på badrumsgolvet i morse blev det en tur till sjukhuset i stället för arbetet. Förmodligen berodde svimningen på lågt blodtryck i kombination med järnbrist och jag blir sjukskriven en vecka, vilket jag inte alls trivs med, men självklart måste jag tänka på mitt och bebisarnas välmående först och främst. Kände mig tvungen att berätta för min chef att jag var gravid och han tog det bra och verkar bara glad för min skull.

Ett ultraljud visade två välmående småttingar som mättes till 10+4 resp 10+2 (jag är i 10+1). Nu blir det vila och järntabletter de närmaste dagarna och så måste jag försöka få i mig mer mat så jag går upp några välbehövliga kilon.

• Trollet79

Vad jobbigt att svimma Sirian! Det är nog bra att du tar det lugnt en vecka och skönt att chefen tog det bra! :)
    Och fint att få se småttingarna igen! Hur stora var de?

• Pemberly

Så jobbigt att svimma Sirian. Jag hoppas du veckas vila gör susen så att du känner dig bättre.

Jag mår fortfarande illa men med hjälp av postafen och att äta extra mellanmål så får jag vardagen och jobbet att funka. Jag är dock jättetrött på kvällarna så det är mest ligga i soffan och titta på TV som gäller då.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013