• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • nonnitott

Känner mig lugnare nu, har läst lite o många skriver om något som de kallar spökvecka runt v 10 då symptomen kan försvinna helt för att sedan ev komma tillbaka. Jag får helt enkelt vara glad för att jag mår bättre, VUL såg ju bra ut och h*n var ju normal stor!

• maria7701

Hej alla,
    Har haft en ultraljud idag och det ser ut som det finns ett litet foster som har slutat att växa i vecka 7. Det är en lättnad att det är inte utomkveds. Bllodprov hade inte kommit in än. Nu väntar vi några dagar till för en VUL till och sen blir det antaligen piller för att driva ut allt som finns där. Känns okej nu, förstås ledsen men hade redan sagt adjö till tanken på att vara gravid förra veckan.

Lycka till alla och hoppas ni har en härlig graviditet och härliga barn!

• Sunboost
    maria7701 skrev 2014-01-27 17:48:02 följande:

Hej alla,
    Har haft en ultraljud idag och det ser ut som det finns ett litet foster som har slutat att växa i vecka 7. Det är en lättnad att det är inte utomkveds. Bllodprov hade inte kommit in än. Nu väntar vi några dagar till för en VUL till och sen blir det antaligen piller för att driva ut allt som finns där. Känns okej nu, förstås ledsen men hade redan sagt adjö till tanken på att vara gravid förra veckan.

Lycka till alla och hoppas ni har en härlig graviditet och härliga barn!

Riktigt tråkigt att det inte gick vägen denna gång men önskar dig all lycka till nästa gång!
  • Trollet79

Kommer just från VUL och BÅDA har klarat sig!!Glad Känner mig lite överväldigad just nu!
    Jag var fruktansvärt nervös innan med tanke på tidigare gånger så jag vågade knappt tro på vad hon sa... Men nu finns där två små liv med tickande hjärtan på 18mm vardera. Jag tänkte kanske de skulle varit lite större, är i v. 8+4, men hon sa att det var helt normalt. Undrar om de blir mindre när de är två...?
    Vi ska ändå få komma dit om två veckor igen pga de tidigare missfallen, och det känns skönt. Men jag vågar ändå känna mig hoppfull nu!

• Pemberly

Maria7701 tråkigt att det inte gick längre denna gången men skönt att det inte är utomkvedshavandeskap i alla fall.

Trollet79 härligt att höra att det såg bra ut med båda två.

• Trollet79
    Coors skrev 2014-01-25 14:10:10 följande:
    Vet inte vad jag ska ta mig till? Jag har dom senaste dagarna varit så yr i huvudet, känns som jag ska svimma. Kommer typ i attacker, kommer o går lite hur som helst. Känns som jag åkt karusell i timmar, idag åkte jag hem från jobbet pga detta. De gick liksom inte... Är de fler som känner så här? Vad kan man göra? Så här var de inte alls med förra graviditeten. Plus allt illamående också, Usch nu klaga jag på rejält här!!! :(
    Coors, hur har det gått med dig? Mår du fortfarande lika dåligt?
  • Coors
    Trollet79 skrev 2014-01-29 09:13:48 följande:
    Coors, hur har det gått med dig? Mår du fortfarande lika dåligt?

Jo illamåendet/kräkningarn hänger kvar, yrsen kommer o gå den med men kanske inte lika mycket? Har vilat mycket senaste dagarna, sovit middag. Få se hur de går torsdag o fredag då jag jobbar sent?! Var på inskrivning i dag hos barnmorskan och hon tyckte jag skulle prova jobba nu och ta kontakt med läkare om ev sjukskrivning om de blir lika då. Vi får se, måste ju prova iaf.
  • Pemberly

Idag var jag på inskrivning hos barnmorskan. Det gick rätt fort för de hade ju kvar mina uppgifter i datorn från min inskrivning i somras så det behövde bara uppdaterar litegrann och så tog jag ju blodtryck och lämnade urinprov

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013