• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sunboost
    snobben00 skrev 2014-02-25 11:08:12 följande:

När slutade ni med progesteronet?

Jag tog progesteron till vul i vecka 9, därefter trappade jag ner under kanske tio dagar till de tog slut. De sa att det inte behövdes men jag vågade inte chansa... Tar du progesteron?
  • snobben00

Ja, jag tar Lutinus 3 ggr/dag just nu. Börjar oroa mig för att brösten ömmar mindre nu...min förra graviditet slutade ju inte så bra så just nu är det världens pina. Är så rädd att allt ska gå i kras igen.

• Coors

Här rullar de på ser jag :) Själv ligger jag mest på soffan hemma och är helt slut i både kropp o knopp, känns som jag "gått in i gravidväggen" Blev sjukskriven en månad nu, de känns bra ist för att oroa sig hela tiden att om man ska honna bli "frisk"

• isabellle

Jag slutade med pregsteronet samma dag som vi plussade, dvs11 dagar efter återförandet :)

• snobben00

Hade tänkt tona håret nu till helgen men har hört att man ska undvika det under graviditet eftersom gifterna går rakt igenom huden?! Medan andra säger att det inte ska påverka alls. Vissa frisörer vägar till och med att färga håret på gravida. ?. Undrar lite vad som stämmer.,. I så fall borde ju hudlotion, krämer, deo och parfymer som man har på huden också vara skadligt?! Någon som har hört något om det här?

• Coors
    snobben00 skrev 2014-02-28 05:48:42 följande:
    Hade tänkt tona håret nu till helgen men har hört att man ska undvika det under graviditet eftersom gifterna går rakt igenom huden?! Medan andra säger att det inte ska påverka alls. Vissa frisörer vägar till och med att färga håret på gravida. ?. Undrar lite vad som stämmer.,. I så fall borde ju hudlotion, krämer, deo och parfymer som man har på huden också vara skadligt?! Någon som har hört något om det här?

Vad jag har läst , så är de lugnt! Jag har gjort de och inte märkt nån skillnad. Fast bleka skulle jag nog inte göra. Sägs väl att man kan få en färgskillnad pga hormonerna??
  • nonnitott

Snobben: grattis o välkommen hit! Jag slutade m progestronet samma dag jag plussade. Har inte hört något om färgning/toning, men det borde väl stå på förpackningen om det finns några risker!

Idag går jag in i v 15 :) (14+0) andra trimestern, konstigt men underbart!! Firar m att inviga ett par mammaleggings jag köpte igår, ljuvligt! Det började bli obekvämt m vanliga trots att magen inte är jätte stor än, men en lite kula börjar det bli :)

• snobben00

Vet att det sändes på tv för några år sedan, någon granskning av våra vanliga kemikalier som finns i skönhetsprodukter och det var visst en ganska skrämmande sanning som kosmetikabranschen inte ens har skyldighet att informera om.
    Dom tog bla urinprov efter hårfärgning där det visade giftrester flera dagar efteråt.
    Sen är det nog stor skillnad på olika produkter... men samtidigt kan man ju inte avskärma sig för allt allt allt!

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013