• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Pemberly
    nonnitott skrev 2014-03-31 16:31:52 följande:
    I fredags var vi på rul, åhh va härligt det var!! Allt såg bra ut, underbart att höra :)

Härligt att allt såg bra ut!
  • nonnitott

Sirian: mysigt att få höra hjärtljuden igen o att få känna dem så mycket! Jag har gått upp ca 4kg nu o är oxå rätt trött på kvällarna, somnar typ vid 21.30 i soffan! Har haft en del ont men troligen var det växtvärk :)

• londonivf

Sirian: Jag är i vecka 19 och har gått upp ca 3 kg, men det pendlar upp & ner (2-4 kg). Jag var istället överviktig med ett BMI på ca 28 när jag blev gravid, så jag hoppas verkligen att jag integår upp så många kilon.
    Jag har varit jättetrött om morgonen i en veckas tid, men tror att det beror på att vi haft övernattande gäster och det varit full rulle. Annars har jag jobbat deltid och haft mkt tid att ta igen mig på dagarma Skrattande

• Coors

Vi var på RUL igår, blev inte lika kul o spännande som vi hoppats på. BM hittade "fel" på hjärtat först, så vi fick vänta på special läkare skulle komma... Han dock hittade alla fyra kammare och båda klaffarna. Dock så konstaterade han att hjärtat slog oregelbundet och lite långsamt. Ska på extra kontroll imorgon igen. Nu är man ganska så nervös, svårt att tänka på nåt annat just nu! Vill bara att allt ska vara normalt!

• Sirian
    Coors skrev 2014-04-03 17:43:51 följande:
    Vi var på RUL igår, blev inte lika kul o spännande som vi hoppats på. BM hittade "fel" på hjärtat först, så vi fick vänta på special läkare skulle komma... Han dock hittade alla fyra kammare och båda klaffarna. Dock så konstaterade han att hjärtat slog oregelbundet och lite långsamt. Ska på extra kontroll imorgon igen. Nu är man ganska så nervös, svårt att tänka på nåt annat just nu! Vill bara att allt ska vara normalt!

Åh, fy vad jobbigt för er =(. Hoppas att ni får en förklaring i morgon och att det inte är någonting allvarligt. Alla tummar och tår hålls för er i morgon!
  • Pemberly

Jag förstår att det är oroande att få ett sådant besked på rul Coors. Vi fick inte heller bara positivt besked på rul igår. Barnmorskan tyckte att bebisen kanske kunde ha läppspalt så vi ska tillbaka igen nästa vecka på ett ultraljud med en läkare

• Sputnik II
    Coors skrev 2014-04-03 17:43:51 följande:
    Oj så jobbigt. Hoppas verkligen att ni får lugnande besked imorgon!
  • Sputnik II
    Pemberly skrev 2014-04-03 20:00:11 följande:
    Jag förstår att det är oroande att få ett sådant besked på rul Coors. Vi fick inte heller bara positivt besked på rul igår. Barnmorskan tyckte att bebisen kanske kunde ha läppspalt så vi ska tillbaka igen nästa vecka på ett ultraljud med en läkare
    Hoppas även på positiva besked för dig nästa vecka!
  • Coors

Vid den andra ultraljudskontrollen fick vi lite mer förklarat o så men hjärtat slog fortfarande oregelbundet o sakta. Är för tidigt att säga om det är ett hjärtfel el inte, de kan ju växa bort. Känner mig lite lugnare nu men fortfarande är de nåt man tänker på hela tiden. Ska tillbaks om ca 2veckor, då ska bedömning göras om vi ska få åka till Uppsala o kolla hjärtat också. Bara hålla tummarna att den lille vill växa som normalt o följa kurvorna som den ska.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013