• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Pemberly

Jag förstår att det är jobbigt för er coors. Jag håller tummarna för att det ändå går bra till slut efter operation av er lille plutt efter födseln.

• Trollet79

Åh, vad tufft för er Coors! :(
    Men ändå bra att de kan upptäcka sådant så tidigt så kanske de kan fixa felet! Kram

• Pemberly

Idag var det besök hos barnmorskan och mätning av magen för första gången och jag fick lyssna på bebisens hjärta. Hon mätte även blodsockret och blodtryck och allt såg bra ut. Nu är nästa besök där om fyra veckor.

• nonnitott

Usch va tufft för er coors, men kanske ändå skönt att få reda på det så här tidigt!

Pemberly: visst är det häftigt att få höra hjärtat! Jag längtar tills nästa vecka när jag ska dit o lyssna nästa gång! Det blir min första mätning oxå, spännande :)

Sirian: förstår din känsla, jag går hem på heltid 1juni, på grund av mitt arb. Jag har redan nu börjat en lista på sånt som jag ska göra. .. sen kan man ju alltid trösta sig med att det snart är somnar o sem, käns nog lättare än om det varit typ nov :)

• Sirian

nonnitott: Haha, jag ska nog också ta och skriva en lista på saker att göra när man inte arbetar! Förra veckan arbetade jag dessutom 50 timmar, då en av de andra cheferna var på semester. Jag njöt verkligen av att arbeta heltid+ igen, trots att jag var dötrött på kvällarna.

Idag har jag varit hos barnmorskan och så var det dags för ultraljud igen.

Vecka: 25+2
    HB: 100
    Blodtryck: 95/50
    Vikt: 55,5 (innan graviditeten vägde jag 55, men jag hann ju gå ner till 50,5 när jag mådde som mest illa)

Hade den andra barnmorskan idag också och det var gnäll, gnäll, gnäll om vikten. Ändå ser allting jättefint ut med bebisarna, de är precis så stora som de ska, även om mitt SF-mått är litet det med. Jag har varit smal hela mitt liv och jag försöker verkligen äta lite extra till varje måltid, mycket mer kan jag inte göra. Jag mår fortfarande illa om jag försöker äta ännu mer och då slutar det med att jag hoppar över hela måltider i stället, knappast ett bättre alternativ. Det kändes som om nästan hela BM-besöket idag gick åt till att oja sig angående vikten, det drar verkligen ner glädjen, om än bara tillfälligt.

I övrigt mår jag verkligen jättebra! Ska njuta av att arbeta de här sista tre veckorna.
    Vi har beställt vagn, köpt babyskydd och spjälsängar. Trots det känns det ibland som om det här inte är på riktigt. Är det verkligen sant att vi ska få två små flickor att ta hand om? Det känns så... overkligt!

• nonnitott

V. 27+3

Jaha då var man hemmafru :) idag är min första dag hemma, känns jätte konstigt! Mår bra o skulle kunna arbeta, men det är för stora risker! Har börjat få ont i ryggen så nu blir det till att börja simma oftare, när jag nu har tid :)

Hur är det med er andra? Har ni beställt vagn mm?

• Sirian
    nonnitott skrev 2014-06-02 11:07:45 följande:
    V. 27+3
    Jaha då var man hemmafru :) idag är min första dag hemma, känns jätte konstigt! Mår bra o skulle kunna arbeta, men det är för stora risker! Har börjat få ont i ryggen så nu blir det till att börja simma oftare, när jag nu har tid :)
    Hur är det med er andra? Har ni beställt vagn mm?

27+2 här! Jag jobbar min sista dag på torsdag och har inte riktigt accepterat det än, men simning låter lockande, det tror jag bestämt att jag ska prova på!

Vi har beställt vagn och dessutom fått hem en begagnad, stabilare tvillingvagn som tjejerna kan sova i inomhus på dagtid. Babyskydd, spjälsängar och lite diverse smågrejor är fixade också. Jag känner mig fortfarande rätt rörlig och pigg, men vill ha det mesta fixat om det skulle bli tidig förlossning eller om jag helt plötsligt blir trött och otymplig.
  • Trollet79

26+3 för min del!
    Jag är också ledig sedan någon vecka tillbaka. Känns lite konstigt, mest som semester men ska bli skönt att i lugn och ro hinna med allt! Vi har kommit igång med att börja rensa ut och möblera om hemma en del, vilket känns väldigt skönt att få tid till! Ska sätta igång med klädgarderoberna snart! ;)
    Vagn är beställd, sen kommer vi att få ärva det mesta av släkt och vänner, men behöver fortfarande fixa skötbord och lite annat.
    Jag mår rätt ok, men börjar känna mig rätt tung och otymplig... Får ont i rygg och höfter om jag går för länge och sover halvdant. Har lågt järnvärde också så är rätt trött. Men båda småttingarna håller på och sparkar en hel del, känns väldigt mysigt! :)
    Har ni känt av sammandragningar? Det verkar ju vara många som gör det, men jag har inte känt något sådant, vad jag vet.

• Sirian

Jag har inte haft några sammandragningar alls!
    Man borde kanske se den ofrivilliga ledigheten som en chans att vila upp sig, med tanke på att det inte lär bli så mycket lugn och ro med två bebisar, men jag skulle gärna jobba åtminstone några veckor till. Läkaren tyckte dock att sjukskrivning var nödvändigt sista trimestern, så jag lyder honom Flört.

Du som också väntar tvillingar Trollet: Kan du tydligt känna vilken av bebisarna det är som sparkar? Jag tycker det känns som om det rör sig än hit, än dit och när någon frågar vem av tjejerna som sparkar så har jag faktiskt oftast ingen aning.

• Trollet79
    Sirian skrev 2014-06-02 22:27:48 följande:
    Jag har inte haft några sammandragningar alls!
    Man borde kanske se den ofrivilliga ledigheten som en chans att vila upp sig, med tanke på att det inte lär bli så mycket lugn och ro med två bebisar, men jag skulle gärna jobba åtminstone några veckor till. Läkaren tyckte dock att sjukskrivning var nödvändigt sista trimestern, så jag lyder honom Flört.

Du som också väntar tvillingar Trollet: Kan du tydligt känna vilken av bebisarna det är som sparkar? Jag tycker det känns som om det rör sig än hit, än dit och när någon frågar vem av tjejerna som sparkar så har jag faktiskt oftast ingen aning.
    Det är lite olika om jag känner vem av dem det är! Ibland känner väldigt koncentrerat med rörelser högt upp på höger sida, och andra gånger mycket långt nere på vänster sida. Då tänker jag att det är tvåan respektive ettan jag känner, med tanke på hur de låg senaste ultraljudet. Andra gånger kan jag känna sparkar lite överallt och vartsomhelst! Då har jag ingen aning om vem det är! ;)
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013