nonnitott: Haha, jag ska nog också ta och skriva en lista på saker att göra när man inte arbetar! Förra veckan arbetade jag dessutom 50 timmar, då en av de andra cheferna var på semester. Jag njöt verkligen av att arbeta heltid+ igen, trots att jag var dötrött på kvällarna.
Idag har jag varit hos barnmorskan och så var det dags för ultraljud igen.
Vecka: 25+2
HB: 100
Blodtryck: 95/50
Vikt: 55,5 (innan graviditeten vägde jag 55, men jag hann ju gå ner till 50,5 när jag mådde som mest illa)
Hade den andra barnmorskan idag också och det var gnäll, gnäll, gnäll om vikten. Ändå ser allting jättefint ut med bebisarna, de är precis så stora som de ska, även om mitt SF-mått är litet det med. Jag har varit smal hela mitt liv och jag försöker verkligen äta lite extra till varje måltid, mycket mer kan jag inte göra. Jag mår fortfarande illa om jag försöker äta ännu mer och då slutar det med att jag hoppar över hela måltider i stället, knappast ett bättre alternativ. Det kändes som om nästan hela BM-besöket idag gick åt till att oja sig angående vikten, det drar verkligen ner glädjen, om än bara tillfälligt.
I övrigt mår jag verkligen jättebra! Ska njuta av att arbeta de här sista tre veckorna.
Vi har beställt vagn, köpt babyskydd och spjälsängar. Trots det känns det ibland som om det här inte är på riktigt. Är det verkligen sant att vi ska få två små flickor att ta hand om? Det känns så... overkligt!