• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • londonivf
    Coors skrev 2014-04-07 11:23:09 följande:
    Vid den andra ultraljudskontrollen fick vi lite mer förklarat o så men hjärtat slog fortfarande oregelbundet o sakta. Är för tidigt att säga om det är ett hjärtfel el inte, de kan ju växa bort. Känner mig lite lugnare nu men fortfarande är de nåt man tänker på hela tiden. Ska tillbaks om ca 2veckor, då ska bedömning göras om vi ska få åka till Uppsala o kolla hjärtat också. Bara hålla tummarna att den lille vill växa som normalt o följa kurvorna som den ska.
    Jag håller både tummarna och kniper med mina tår och hoppas att ert lilla pyre växer ifrån detta! Hjärta
  • Sirian

Nu har vi varit på RUL och båda bebisarna mår fint! Exakt så stora som de ska vara, men eftersom de är enäggstvillingar kommer de förmodligen inte vara några bjässar när de kommer ut. Nu blir det ultraljud varannan vecka och många barnmorskebesök framöver, men just nu ser det perfekt ut och jag hoppas att det ska fortsätta på den vägen. Vecka 19+2 nu och det enda som bekymrar barnmorskan är min vikt. Jag har fortfarande bara gått upp 2 kg och är underviktig, så nu har jag extra fett i precis allting jag lagar, men då orkar jag inte äta så stora portioner så hur jag än gör händer det ingenting med vikten. Godis vill jag inte proppa i mig och jag är inte så förtjust i bröd, men jag ska försöka få i mig en extra smoothie med grädde varje morgon från och med nu.

• Pemberly

Jag håller tummarna för att det ska gå bra med hjärtat för er lilla bebis Coors.

Så bra att det såg bra ut med båda bebisarna Sirian. Hoppas du lyckas gå upp mer i vikt, eftersom du bär på två små så gissar jag att det är extra viktigt. En extra smoothie på morgonen låter som en bra idé. Det kan nog vara lättare att dricka i sig extra energi än att tugga i sig den. Tex drickyoghurt kanske kan funka som ett extra mellanmål någongång under dagen också. 

• Pemberly

Ultraljudet idag gick bra. Efter en lång stund med försök att få bra bilder kunde läkaren konstatera att läppen var hel och fin

• londonivf
    Pemberly skrev 2014-04-09 23:25:07 följande:
    Ultraljudet idag gick bra. Efter en lång stund med försök att få bra bilder kunde läkaren konstatera att läppen var hel och fin
    VIlken lättnad för er! Skönt att höra!
  • Trollet79

Vad skönt att allt såg bra ut Sirian och Pemberly!
    Och jag håller tummarna för er Coors!

Vi har RUL imorgon! Jag både längtar efter att få se våra älsklingar men börjar samtidigt bli rätt nervös för att något ska vara fel...  Vi har ju inte fått se dem på 8 veckor(!) och jag känner inte några riktigt tydliga rörelser än... Magen växer i alla fall så nånting borde ju hända därinne!

• Trollet79

Allt såg jättebra ut med bebisarna idag! Världens finaste små krabater!Hjärta Så glad!

• nonnitott

Glad påsk till er slla :)

Hoppas ni njuter av ledigheten, hur mår ni?

Jag mår bra, trött på kvällarna men njuter av hur mycket magen växer nu, mysigt!

Den lilla klumpen är riktigt livlig på kvällarna och det är ju helt fantastiskt att känna!

• Sirian

Glad påsk!
    Jag mår jättebra nu, känner mig stark och pigg igen. Jag har gått upp i vikt, om än inte så mycket som jag skulle önska och jag orkar mycket mer. Är dock också väldigt trött på kvällarna, men jag arbetar bara 75% och kommer förmodligen att gå ner till 50% om ett par veckor, så jag har tid att vila och orkar med det jag vill ändå.

Magen har växt en del, men den går fortfarande lätt att dölja under en bylsig tröja. Lite tråkigt på sätt och vis, jag trodde magen skulle vara större vid det här laget eftersom det är två därinne, men jag misstänker att jag kommer att få min beskärda del av tung gravidmage innan det är dags för förlossning ;).

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013