• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Pemberly

Glad påsk!

Jag mår rätt så bra. Jag har de del problem med foglossning men det är ännu hanterbart och om jag använder bälte när jag promenerar så får jag inte så ont.

• Pemberly

Jag har passerat 22 fulla veckor så nu tillhör jag förlossningen och inte gynakuten längre och det börjar finnas chans för bebis att överleva om den skulle födas. Det känns som en milstolpe som passerats.

• Sirian
    Pemberly skrev 2014-04-27 23:44:53 följande:
    Jag har passerat 22 fulla veckor så nu tillhör jag förlossningen och inte gynakuten längre och det börjar finnas chans för bebis att överleva om den skulle födas. Det känns som en milstolpe som passerats.

Samma här!

Idag ska jag träffa BM och göra ultraljud, det ska bli kul att se bebisarna igen. Nu börjar jag se gravid ut "på riktigt", även om det till nöds går att dölja magen fortfarande och bebisarna lever rövare därinne varenda dag. Planen är att jag ska arbeta deltid några veckor till, sedan blir det sjukskrivning på heltid. Gulp... hur ska jag klara av att vara hemma och ta det lugnt i tio veckor!?
  • Sirian

Ultraljudet i måndags visade två livliga, fina flickor! Det lutar åt att det blir en Astrid och en Hilda. De är så stora som de förväntas vara och det finns inga tecken på tvillingtransfusionssyndrom.

Vecka 22+2 (tidigare värden från 18+2, 14+6 samt 11+3)
    HB: 101 (107) (98) (96)
    Blodtryck: 95/50 (95/45) (95/45) (90/45)
    Vikt: 55 (52) (51) (50,5)

ÄNTLIGEN händer det något med vikten! Tycker fortfarande att jag ser ut som en pinne med en liten bula på magen, men det viktigaste är ju att bebisarna växer som de ska. Fick träffa en ny barnmorska i måndags då min var sjuk och den här barnmorskan ojade sig hela tiden angående vikten. "Du borde ju väga 10 kg till!", sa hon minst fem gånger och det kändes rätt irriterande eftersom jag vet med mig att jag är väldigt smal, men samtidigt inte kan göra mycket åt det mer än jag redan gör.

• Trollet79

Grattis Sirian! Låter ju jättebra! :) Som du säger är ju det viktigaste är barnen växer!

Själv tycker jag magen är helt gigantisk redan och jag har nog gått upp ca 10 kg... Känns som det räcker snart! ;)

• nonnitott

Åhh va skönt att allt såg bra ut Sirian! Men förstår att det var jobbigt att få höra det så många gånger ..

Själv har jag funderat på om jag ska ringa bm för en extra koll, tycker magen har slutat växa, har inte gått upp något i vikt heller den senaste tiden :/ men den lilla krabaten sparkar i alla fall fortfarande regelbundet så det är säkert bara jag som är nojig...

• Coors

Hej på er alla! Har varit lite frånvarande på sistone, vi har fått de bekräftat nu att vår lille i magen har ett hjärtfel... Nu koll på barnhjärt i uppsala minst 1gång/v, berättar mer sen när jag orkar.

• Sirian

Beklagar verkligen Coors! Håller alla tummar och tår för att det ska gå så bra som möjligt för er lilla bebis {#emotions_dlg.flower}.

• Sirian

24+0 idag för min del. I går fick jag besked om att jag blir heltidssjukskriven från och med 28+0, vilket känns högst märkligt. Är van vid att arbeta heltid och gärna lite till och jag älskar mitt jobb, även om det innebär mycket ansvar och svåra beslut. Går ju på 50% för tillfället och redan nu känns det som om jag inte vet vad jag ska göra av all fritid.

Det är häftigt att känna av tjejerna så mycket som jag gör nu! De rör sig mest hela dagarna och man ser rörelserna tydligt utanpå magen. Ultraljud igen under nästa vecka och lite nervöst är det ändå varenda gång, samtidigt som det är härligt att se dem. Känns skönt att ha kommit till vecka 25, för nu betyder ju varenda dag en hel del om tvillingarna skulle behöva förlösas i förtid.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013