• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • londonivf

Hejsan, jag hoppar gärna in på den här tråden om det är ok. Efter några misslyckade ivf-försök i Sverige flyttade vi till London och här blev vi gravida på första ivf-försöket! Så otroligt spännande och vi är så glada! Samtidigt är vi väldigt nojiga efter alla år som barnlösa med längtan efter barn. Det här är alltså vårt första barn.
    Bor alla ni andra i Sverige?

• taiträ

Hallå! Hoppar gärna in här jag med. Har 5 mf i bagaget, och vi har försökt i 3,5 år. Efter många om och men så har vi då äntligen fått göra Ivf, och det tog sig på första försöket. :) Får vi bara behålla detta denna gång så blir det bf den 2/9. Är 15+6 idag.

Längtar oerhört mycket till rul den 4/4. Hoppas på att få se att allt är bra, så man kan få andas ut en dag eller två innan man börjar oroa sig igen. ;)

• Sirian

Välkomna hit londonivf och taiträ!

• Sirian

Vecka 16+2 för min del idag och i morse kände jag för första gången av tydliga fosterrörelser! Var dessutom  en snabbis hos barnmorskan för att ta ett HB och då passade jag på att fråga om jag fick lyssna på hjärtljuden och det fick jag. Fina, starka hjärtljud från båda bebisarna och nu närmar sig RUL med stormsteg. Efter RUL ska vi börja leta vagn på allvar och det blir inte det lättaste. Hade ju inte räknat med att behöva tvillingvagn!

• Pemberly

Jag kände tydligt fosterrörelser i förra veckan (är i v 16+2 idag) och det var jättehärligt. Det är mycket tidigare än vad jag kände med sonen men det beror nog på att jag känner igen rörelserna nu och kunde identifiera vad det var. 2 april är det dags för rutinultraljud så det är drygt två veckor kvar

• snobben00

Var på VUL igår och fick se en liten parvel på ca 16mm med pulserande hjärta. Känns lite mer verkligt nu!

• Coors

Härligt att ni börja känna era små, här känner jag bara lite "fladder"än så länge :) Förra graviditeten hade jag moderkakan fram till som dämpade kickarna o sparkarna där inifrån, få se hur de blir denna gång!?! Spännande! Ca två veckor kvar till ultraljudet, som man längtar!

• londonivf

Jag är i vecka 17+5. Ännu så länge har jag inte kännt bebisen alls, men har placentan i framvägg och då är det tydligen inte ovanligt att man inte känner något förrän runt vecka 20. Vi ska på nytt ul om två veckor, och jag hoppas innerligt att bebisen mår bra fortfarande. Jag blir lite nojig över att "alla andra" känner fosterrörelser men försöker att inte måla f^n på väggen... Även om det är lättare sagt än gjort Skrikandes

• Pemberly

Oroa dig inte londonivf. Det är så olika för olika personer och olika graviditeter hur tidigt man kan känna rörelser.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013