• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Pemberly

Jag är i vecka 13+0 idag. Det känns alltid bra att gå in i en ny graviditetsvecka. Jag mår fortfarande illa men tycker att det börjar lätta lite nu.

• snobben00

Hej tjejer!
    Grattis till graviditeterna! Glad
    En del av oss följdes åt under förra hösten.
    Jag blev gravid i somras men fick missfall, nu har jag precis blivit gravid igen och är bara i v.4+5 tror jag.
    Ska meddela positivt graviditetstest först nu på fredag.
    Jag har en fråga till er om borde ha lite koll... när går man på första Vul och kollar hjärtaktivitet och så?
    Går på Akademiska i Uppsala, kanske nån mer som gått där och vet när man brukar få komma?

• Pemberly

Grattis snobben00! Jag gick på akademiska då vi fick hjälp att få sonen för fyra år sedan och då gjorde vi vul vecka 7

• snobben00
    Pemberly skrev 2014-02-24 16:40:20 följande:
    Grattis snobben00! Jag gick på akademiska då vi fick hjälp att få sonen för fyra år sedan och då gjorde vi vul vecka 7
    Var det likadant vid den nuvarande graviditeten? Eller var det en spontangraviditet?
  • Sunboost
    snobben00 skrev 2014-02-24 11:20:28 följande:

Hej tjejer!
    Grattis till graviditeterna! Glad
    En del av oss följdes åt under förra hösten.
    Jag blev gravid i somras men fick missfall, nu har jag precis blivit gravid igen och är bara i v.4+5 tror jag.
    Ska meddela positivt graviditetstest först nu på fredag.
    Jag har en fråga till er om borde ha lite koll... när går man på första Vul och kollar hjärtaktivitet och så?
    Går på Akademiska i Uppsala, kanske nån mer som gått där och vet när man brukar få komma?

Åh vad härligt att få se dig här Snobben! Stort grattis till plusset! Nu hoppas vi att allt går vägen denna gång! :)

Vi gjorde vul i vecka 9 men det kan ev. ha förskjutits nån vecka pga julstängt.
  • Pemberly

Nuvarande graviditeten var också ivf men på Carl von Linnékliniken. Nu blev det inte förrän vecka 9 men det var även för att det var julstängt där emellan.

• Trollet79

Åh, Snobben! Vad underbart att höra! Stort grattis och hoppas verkligen att det går vägen denna gång!! :) Vi var på första VUL i v. 9 men det berodde på att vi inte kunde i v. 8 som de först föreslog.

Pemberly, vad härligt med fint resultat på KUB och att få se bebisen! Två veckor sedan vi var på senaste kollen och 6 veckor till RUL! Känns lite jobbigt att inte veta säkert att allt är bra...

• snobben00

Får man fråga vad skillnaden på RUL och KUB är, vilket görs först och gör alla båda?

• Pemberly

KUB görs vecka 11-13 och är till för att beräkna risken för kromosomavvikelse hos fostret (de som är över 35) erbjuds det i Uppsala och många andra landsting, i vissa landsting erbjuds det till alla. KUB är dels ultraljud och dels ska man ha lämnat blodprov någon vecka innan. RUL görs vecka 18-20 och erbjuds till alla och är dels till för att beräkna förlossningsdatum och dels kollar de efter diverse missbildningar.

Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013