• Pemberly

gravida efter ivf i december 2013

Är det några fler som blivit gravida efter ivf i december 2013 så kunde det vara kul att följas åt.

Jag själv satte in ett fryst embryo den 10/12 och plussade igår. Jag har sedan tidigare en son på drygt 3 år som vi fick via ivf och vi har gjort rätt många försök att få ett syskon till honom. Jag är jätteglad att det blev plus den här gången men också orolig eftersom min senaste graviditet blev missed abortion (i somras)

• Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013
  • Sirian

Trollet: Ja, det var läskigt och jag slog dessutom i ansiktet i badkarskanten, så det ser ut som om jag fått världens käftsmäll =/.

Det var härligt att se dem igen och nu är det ju snart KUB också, det ser jag fram emot (med viss bävan)! De var drygt 3 cm långa från huvud till rumpa, om jag inte minns fel.

• Sirian

Pemberly: Det har faktiskt varit riktigt skönt att vara hemma, speciellt som jag fortfarande mår så illa hela tiden.
    Känner igen tröttheten, det finns verkligen ingen energi kvar på kvällarna!

Sputnik: Åh, härligt att ha en sådan milstolpe avklarad! Snart dags för inskrivning för min del också, ska göra KUB samma dag så det blir två milstolpar på en gång.

• Trollet79

Sirian: Hjälp vad läskigt!! Vilken otrolig tur ändå att det inte gick ännu värre! Hoppas att du känner dig bättre nu!

Vi ska på nytt VUL på tisdag och då är jag i 10+4, hoppas att allt fortfarande ser bra ut. Då borde de ju vara ca 3 cm... Mår fortfarande illa, men inte hela tiden som tur är. Hoppas att det försvinner efter v. 12.

Sputnik: Skönt att vara inskriven! :) Blir väl lite mer på riktigt då! Och nu har du ju nästa passerat v. 12!
    Vi har inskrivning på fredag.

• Pemberly

Lite oroligt här för det kom lite brunt blod igår och jag har haft ont till och från sedan dess. Jag sitter just nu och väntar på gynakuten för att kolla upp det.

• Sputnik II
    Pemberly skrev 2014-02-09 16:14:58 följande:
    Lite oroligt här för det kom lite brunt blod igår och jag har haft ont till och från sedan dess. Jag sitter just nu och väntar på gynakuten för att kolla upp det.
    Åh nej, hoppas att det inte är något tråkigt, utan en ofarlig blödning. Brunt sägs ju vara bra vid dessa tillfällen.

• nonnitott
    Pemberly skrev 2014-02-09 16:14:58 följande:

Usch va jobbigt! Hur gick det för dig?! Vad sa de?
  • Pemberly

Allt såg bra ut så nu är jag vid bättre mod! Hjärtat slog och storleken stämde. Läkaren hittade ingen förklaring till blödningen eller smärtan, men nu när jag vet att allt såg bra ut kan jag stå ut med att ha ont.

• Sirian
    Pemberly skrev 2014-02-09 18:23:46 följande:
    Allt såg bra ut så nu är jag vid bättre mod! Hjärtat slog och storleken stämde. Läkaren hittade ingen förklaring till blödningen eller smärtan, men nu när jag vet att allt såg bra ut kan jag stå ut med att ha ont.

Åh, vad skönt att det såg bra ut! Man blir ju så vansinnigt nervös när man får en blödning =/.
Svar på tråden gravida efter ivf i december 2013