• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Reflexen

Typiskt, Fjällsippa! Bättre lycka nästa gång, då!

Zora: jag tror att den annorlunda tempen beror på att du gått upp innan du tempade. Har sett jättestora skillnader på hur länge jag varit vaken. Hur var tempen idag?

• Zora

Vad tråkigt Fjällsippa, hoppas det går bättre nästa gång.

Reflexen: ja, jag misstänkte nästan att det kunde vara det som gjorde det. Tar jag bort den så blir det ju ändå en dip, men inte alls lika drastiskt, så det kanske kan räknas in i hur tempen varierar (att den kan gå ner lite utan att det betyder något tänkte jag)

Här är dagens diagram. Har inte tagit bort den låga tempen här.

• Reflexen

Är det nån av er som har problem med ff-appen? Jag har gratis-versionen i min iphone. Har svårt att se kurvan, den bara laddar utan att bilden kommer upp. Det står att det är fel på anslutningen o att jag inte kan logga in. Ibland kan jag heller inte skriva i tempen, m samma felmeddelande.

Har inte vågat ta bort appen o installera om, är rädd att alla gamla siffror ska raderas. Nån som vet/har tips?

• Zora

Jag har inga problem. Har iof Android om det kan ha betydelse.

• E88

Hej! Nu har vi tänkt försöka oss på ett syskon:) Har tidigare använt mig av appen P- tracker som säger att man har ÄL 14dgr efter första mensdagen. Nu när jag läst på om tempmetoden inser jag att så inte alltid är fallet. Började tempa 27/8 och P-tracker tror att jag skulle ha ÄL 31/8 förstår att man måste börja tempkurvan 1:a mensdagen men jag kunde inte vänta :P. Nu går jag och kännerefter och letar gravvsymtom, blir knäpp!! Vad tror ni finns det hopp? BIM -5 idag.

• E88

Idag gick tempen upp igen fast än det var 1h tidigare än vanligt. BIM -4 idag så tog ett test CB digital men det visade såklart inget tydligen bara 55% chans att man ser på BIM -4 :P känner på mig att jag kommer bli testoman, har inget tålamod :P

• Zora

Oj, jag är inte jätteduktig på att avläsa diagrammen även om jag tempat en del.. Men jag tror nästan att man måste ha tempat lite längre för att kunna utläsa något från ditt diagram, alltså att du registrerat fler temperaturer tidigare i cykeln.

• Zora

Alltså... Ursäkta om jag bombarderar med mina diagram.. Men så här ser det ut idag. Ett av diagrammen är med den låga temperaturen och ett utan. Borde jag plocka bort den låga temperaturen? Eller ska man ha såna kvar?

• Reflexen

Hej o välkommen, E88!

Jag kan inte heller säga nåt utifrån ditt diagram, du är nog så illa tvungen att härda ut o tempa en hel cykel innan du kan tyda tecknen lätt. Fast om du har tur så slipper du det o får ett plus om några dagar

Zora: jag skulle ha tagit bort den låga tempen, eftersom du vet att du inte tempade som vanligt den gången! Den gör ju ingen direkt skillnad eftersom den ligger mitt i lutealfasen, men lite snyggare blir det ju utan

Min kurva ser helt kocko ut sen missfallet. Har mycket lägre temp än förut o den hoppar upp o ner helt utan logik. Ska byta batteri o se om det blir bättre.

• E88

Jaja jag får väll vänta då :P vad använder ni för termometer? Vill helst inte ha någon som piper då jag är rädd att väcka sonen. Använder ni ÄL-test? Vilka isf? :)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend