• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Lantlollan
    carro90 skrev 2014-06-28 20:54:03 följande:

Hej allihopa! Hoppas det är ok att jag hoppar in här med er! Jag har tempat sedan vi började försöka skaffa barn hösten -13. Nu har det kommit fram att jag inte har någon egen äl o försöker nu få igång den med Pergotime! Är på äl+6 idag o vill så gärna tro att jag haft en implantationsdip på min chart! Hoppas någon har tid o skriva vad ni tror! Är så spänd, lång tid att vänta tills nästa helg! Flört

Hej Carro och välkommen! En nyfiken fråga. Du skriver att du har tempat sedan i höstas men att det nu kommit fram att  du inte har någon egen äl.... Hur har din kurva sett ut? Har du ändå haft tempstegring, eller var det tack vare tempandet som du har insett och fått hjälp? Hoppas att det ska funka nu!!
  • carro90
    Lantlollan skrev 2014-06-30 23:45:58 följande:
    Hej Carro och välkommen! En nyfiken fråga. Du skriver att du har tempat sedan i höstas men att det nu kommit fram att  du inte har någon egen äl.... Hur har din kurva sett ut? Har du ändå haft tempstegring, eller var det tack vare tempandet som du har insett och fått hjälp? Hoppas att det ska funka nu!!
    Hej! Jag började o tempa o tempa men det kom aldrig någon stegring. På äl-test så varierade strecken från nästan obefintliga till ganska starka, men aldrig positiva. Så i kombination med att tempen ständigt låg på 36,4-36,5 så kontaktade jag gyn o då kom dom fram till att jag inte haft någon egen ägglossning. Det funkade perfekt, har fått en temperaturstegring på 0,5-0,6 grader! Väntar bim på söndag! :) 
  • Reflexen
    Murrmys skrev 2014-07-01 05:11:39 följande:
    :)

Hurra!!!

Åh, jag tänkte på dig inatt o undrade hur det gått Grattis!!
  • Murrmys

Va gulligt! :)

Tempen sjönk ju en del igår så tappade hoppe lite...idag var den hög igen och då vågade jag testa :)

Reflexen skrev 2014-07-01 06:30:14 följande:

Hurra!!!

Åh, jag tänkte på dig inatt o undrade hur det gått Grattis!!

• Reflexen

Hej o välkommen Carro!

Vad kul att tempningen hjälpt dig, skönt att gyn skrev ut pergo till dig.

Tycker din kurva ser fin ut. Min temp kunde hoppa lite även efter ÄL, men hoppas på en implantationsdipp för dig

• carro90
    Murrmys skrev 2014-07-01 06:37:17 följande:

Va gulligt! :)

Tempen sjönk ju en del igår så tappade hoppe lite...idag var den hög igen och då vågade jag testa :)

Grattis! :)
  • carro90
    Reflexen skrev 2014-07-01 06:39:15 följande:

Hej o välkommen Carro!

Vad kul att tempningen hjälpt dig, skönt att gyn skrev ut pergo till dig.

Tycker din kurva ser fin ut. Min temp kunde hoppa lite även efter ÄL, men hoppas på en implantationsdipp för dig

Tack! Ja, det va skönt att dom tog mig seriöst även om vi inte försökt i ett år än. tror det hade mycket att göra med att jag inte hade mens heller.  Den har börjat sjunka lite nu efter toppen för någon dag sedan. Men det kan ju variera lite från dag till dag om jag förstått det rätt. Får se på söndag om mensen dyker upp! :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend