• carro90

Tempar/Fertility friend

Hej allihopa! Hoppas det är ok att jag hoppar in här med er! Jag har tempat sedan vi började försöka skaffa barn hösten -13. Nu har det kommit fram att jag inte har någon egen äl o försöker nu få igång den med Pergotime! Är på äl+6 idag o vill så gärna tro att jag haft en implantationsdip på min chart! Hoppas någon har tid o skriva vad ni tror! Är så spänd, lång tid att vänta tills nästa helg! Flört

• carro90
    Lantlollan skrev 2014-06-30 23:45:58 följande:
    Hej Carro och välkommen! En nyfiken fråga. Du skriver att du har tempat sedan i höstas men att det nu kommit fram att  du inte har någon egen äl.... Hur har din kurva sett ut? Har du ändå haft tempstegring, eller var det tack vare tempandet som du har insett och fått hjälp? Hoppas att det ska funka nu!!
    Hej! Jag började o tempa o tempa men det kom aldrig någon stegring. På äl-test så varierade strecken från nästan obefintliga till ganska starka, men aldrig positiva. Så i kombination med att tempen ständigt låg på 36,4-36,5 så kontaktade jag gyn o då kom dom fram till att jag inte haft någon egen ägglossning. Det funkade perfekt, har fått en temperaturstegring på 0,5-0,6 grader! Väntar bim på söndag! :) 
  • carro90
    Murrmys skrev 2014-07-01 06:37:17 följande:

Va gulligt! :)

Tempen sjönk ju en del igår så tappade hoppe lite...idag var den hög igen och då vågade jag testa :)

Grattis! :)
  • carro90
    Reflexen skrev 2014-07-01 06:39:15 följande:

Hej o välkommen Carro!

Vad kul att tempningen hjälpt dig, skönt att gyn skrev ut pergo till dig.

Tycker din kurva ser fin ut. Min temp kunde hoppa lite även efter ÄL, men hoppas på en implantationsdipp för dig

Tack! Ja, det va skönt att dom tog mig seriöst även om vi inte försökt i ett år än. tror det hade mycket att göra med att jag inte hade mens heller.  Den har börjat sjunka lite nu efter toppen för någon dag sedan. Men det kan ju variera lite från dag till dag om jag förstått det rätt. Får se på söndag om mensen dyker upp! :)
  • carro90

Plussade i tisdagskväll (25 mlU/ml) på bim-5! Solig tog ett cb idag o där blev ett tydligt + !! (50 mlU/ml) så de blir starkare snabbt! Skrattande

• carro90
    Reflexen skrev 2014-07-03 06:53:31 följande:

Tjoho! Stort grattis, Carro!!

Vad fantastiskt, på första ÄL!? Vilken tur att du fick hjälp m pergo, riktigt bra utdelning på det gynbesöket!!

Lantlollan skrev 2014-07-03 18:27:05 följande:
    Vilken utdelning, HURRAAAAA!!! Grattis!!!

tack båda två! Ja, först ägglossning så det va ett lyckat gyn-besök! Kan fortfarande inte förstå att det är sant, inskrivning nästa vecka Solig  Men hade det inte varit för att jag tempade så hade det nog tagit längre tid innan jag sett att jag aldrig hade någon ägglossning. Tur att man hittade FF, lite tråkigt att jag har 277 dagar kvar på mitt VIP. Tog ett år för att jag trodde att detta skulle ta tid! ;) 

• carro90
    Reflexen skrev 2014-07-04 00:31:20 följande:

Haha, Carro! Det var väl typiskt med vip-medlemskapet! Har du möjlighet att pausa det under graviditet?

Jag är så snål av mig, använde bara gratisvarianten. Tyckte den räckte bra.

Ja det ä lite ironiskt i all glädje! Ska kontakta ff o fråga om man kan pausa det eller kanske ge bort det till någon dom.behöver det bättre :)
  • carro90
    Reflexen skrev 2014-07-24 15:15:12 följande:

Här blev det missfall... Trist! Får väl börja tempa igen, så jag ser när kroppen kommer igång.

Nej, fy vad tråkigt!! :( Vilken vecka va du i? 

Håller verkligen tummarna för att din kropp kommer igång snart igen! :(

• carro90
    Reflexen skrev 2014-07-24 17:32:43 följande:
    Jag var i v12, men fostret hade dött i v 7. (Så är ju eg en missed abortion) Jag började blöda i lördags. Var inne på koll i måndags, då såg läkaren att det var dött o för litet.

Hur går det för dig?
    Vad tråkigt!! :( Är i v.6+4 idag, ska på inskrivning hos bm den 18/8 o ett tidigt ultraljud den 29/8! Mår jätteilla o har massa andra åkommor Rynkar på näsan
  • carro90

Hej allihopa! Jag var med i tråden under några månader för ganska exakt 1 år sedan. Sen lyckades vi bli gravida med hjälp av fertilitets behandling. Ska snart påbörja ett försök för en 2a, men hur funkar det med tempen nu? jag går ju så gott som aldrig upp samma tid varje dag, går upp när dottern (3 mån) vaknar...

Tror ni det går att ta hjälp av ff och tempning trott oregelbundna sovtider? Ska kanske tillägga att hon sover mellan 7-8 timmar per natt utan avbrott så det borde ju inte påverka tempningen. 

• carro90
    Aniroma skrev 2015-06-02 21:26:36 följande:

Hej alla! Jag plussade igår på bim-2!! Helt underbart!! så min annorlunda temp denna månaden va verkligen gravtemp!! :)

Ni som tempar för ert andra barn nu, hur gjorde ni förra gången? Fortsatte ni tempa även efter ert plus eller slutade ni med en gång? :)

Grattis! Jag slutade tempa några dagar efter att jag plusade, för att inte bli orolig om tempen skulle sjunka någon dag :) 
Svar på tråden Tempar/Fertility friend