• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Vikkan333
    fladdertanke skrev 2014-06-21 23:38:10 följande:

Äl sker mellan 24-48h efter positivt test. Jag hade tolkat de som att äl skedde någon gång mellan gårdagens positiva och dagens inte på positiva. Tänk på att ägget lever ett tag så chansen finns fortfarande :)
    Tack!
  • Vikkan333
    Murrmys skrev 2014-06-22 07:29:07 följande:

Så här ser min kurva ut...vad tror ni?

phpIQSm0735172.jpg

Jag tycker den ser fin ut, men det är ju svårt när jag inte vet hur dina kurvor brukar se ut. Förra månaden såg min så fin ut med flera tempökningar. Hur lång lutealfas tror du att du har? Spännande är det iaf. :)
  • Murrmys
    Vikkan333 skrev 2014-06-22 09:23:06 följande:

Jag tycker den ser fin ut, men det är ju svårt när jag inte vet hur dina kurvor brukar se ut. Förra månaden såg min så fin ut med flera tempökningar. Hur lång lutealfas tror du att du har? Spännande är det iaf. :)

Alltså första månaden ja tempade denna gång. Sist jag blev gravid hade jag lutealfas på 11 dagar så det känns lite tidigt med

ÄL på cd9... Mensen, visar sig :)
  • Vikkan333
    Murrmys skrev 2014-06-22 14:07:04 följande:
    Alltså första månaden ja tempade denna gång. Sist jag blev gravid hade jag lutealfas på 11 dagar så det känns lite tidigt med

ÄL på cd9... Mensen, visar sig :)
    Hoppas inte! När tänker du testa??
  • Murrmys
    Vikkan333 skrev 2014-06-23 01:20:31 följande:

Hoppas inte! När tänker du testa??

Det får nog gå förbi BIM åtminstone, sist testade jag på BIMdagen och sen kom mensen på kvällen .

Men sjunker tempen så är det ju kört, sist sjönk den en dag innan mens...

Om ja la in en temp. på dag 11 så blev ÄL den cd10 i stället, och med helt rött. Men då jag var magsjuk då tempade jag inte alls den dagen. Det hela får visa sig helt enkelt :)
  • Vikkan333
    Murrmys skrev 2014-06-23 05:42:05 följande:
    Det får nog gå förbi BIM åtminstone, sist testade jag på BIMdagen och sen kom mensen på kvällen .

Men sjunker tempen så är det ju kört, sist sjönk den en dag innan mens...

Om ja la in en temp. på dag 11 så blev ÄL den cd10 i stället, och med helt rött. Men då jag var magsjuk då tempade jag inte alls den dagen. Det hela får visa sig helt enkelt :)
    :) vad förståndig du är. ;) Jag håller tummarna.
  • carro90

Hej allihopa! Hoppas det är ok att jag hoppar in här med er! Jag har tempat sedan vi började försöka skaffa barn hösten -13. Nu har det kommit fram att jag inte har någon egen äl o försöker nu få igång den med Pergotime! Är på äl+6 idag o vill så gärna tro att jag haft en implantationsdip på min chart! Hoppas någon har tid o skriva vad ni tror! Är så spänd, lång tid att vänta tills nästa helg! Flört

• Murrmys

Jag vet inte vad ff "räknar" som implantationsdip, men visst kan väl tempen varieras en del efter ÄL också utan att det betyder nåt?

carro90 skrev 2014-06-28 20:54:03 följande:

Hej allihopa! Hoppas det är ok att jag hoppar in här med er! Jag har tempat sedan vi började försöka skaffa barn hösten -13. Nu har det kommit fram att jag inte har någon egen äl o försöker nu få igång den med Pergotime! Är på äl+6 idag o vill så gärna tro att jag haft en implantationsdip på min chart! Hoppas någon har tid o skriva vad ni tror! Är så spänd, lång tid att vänta tills nästa helg! 

Svar på tråden Tempar/Fertility friend