• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • carro90
    Reflexen skrev 2014-07-24 17:32:43 följande:
    Jag var i v12, men fostret hade dött i v 7. (Så är ju eg en missed abortion) Jag började blöda i lördags. Var inne på koll i måndags, då såg läkaren att det var dött o för litet.

Hur går det för dig?
    Vad tråkigt!! :( Är i v.6+4 idag, ska på inskrivning hos bm den 18/8 o ett tidigt ultraljud den 29/8! Mår jätteilla o har massa andra åkommor Rynkar på näsan
  • Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-07-24 15:15:12 följande:

Här blev det missfall... Trist! Får väl börja tempa igen, så jag ser när kroppen kommer igång.

Men åå, nej! :((

Jag är så ledsen för er skull! Skickar en massa kramar. Tänker på dig!
  • Reflexen

Tack Vikkan!!

Har börjat tempa nu, så jag får lite koll igen

Hur går det för dig? Mår du bra?

• Vikkan333
    Reflexen skrev 2014-07-29 23:04:52 följande:

Tack Vikkan!!

Har börjat tempa nu, så jag får lite koll igen smile1.gif

Hur går det för dig? Mår du bra?

:) helt okej. Molar och drar och lite lite illamående fr och till. Mer hungrig o sugen men det har nog med nikotinstopp att göra. Lycka till! Kollar in nu och då och ser hur du har det.
  • Fjällsippa

Hej! Jag hoppar in här med en fråga som någon kanske kan svara på?

Jag tempar sedan ca ett år tillbaka. Först som p-medel, nu i motsatt syfte.

Idag är det BIM-3 och min temp. har stigit de sista dagarna. Inte mycket, bara ca 0,1-0,2 grad över vad den brukar. Det ger mig ändå lite hopp om att det kanske har tagit sig den här gången, även om jag vet att stegringen är väldigt liten. Det jag undrar är om temperaturen i rummet man sover i inte påverkar kroppstemperaturen. Det var 26 grader i morse när jag vaknade. Klart man blir varm av det?! Men, andra morgnar när det har varit så här varmt i rummet så har jag inte legat så här högt. Men som sagt, höjningen är inte särskilt hög.

Vad jag undrar är egentligen hur ni förhåller er till rummets temperatur, hur påverkar det kroppstemperaturen?

• Reflexen

Hej Fjällsippa!

Jag vet inte hur rumstempen påverkar ens egen temp. Har inte tempat under de varma sommarveckorna, så har ingen egen erfarenhet. Har nån gång vaknat varm o svettig o då haft lite högre temp, men det kan ju vara en släng av feber oxå

Hoppas att din temp håller sig hög nu då! Spännande dagar

• Zora

Blev inget förra månaden (som jag trodde). Var ju en ganska liten chans eftersom vi bara fick till det 1 gång (som iof var strax innan äl). Men nya tag den här månaden! Tyvärr ska sambon vara borta hela veckan som kommer och enligt förutsägelsen ska äl inträffa runt 6-7:e, typiskt.. men jag hade äl smärta igår (om det inte var ngt annat) och jag misstänker därför att den inträffar tidigare, typ någongång mellan igår och imorgon. Iof har den där smärtan ibland kommit ganska många dagar före själva äl så helt säker är jag inte. Men en liten chans finns kanske, för vi lyckades få till lite mys igår får väl se på kurvan om några dagar om det var äl.

• Zora

Tack förresten Reflexen för tolkningen av min förra kurva! Du hade helt rätt i vilken dag som blev satt till äl

• Zora

Så här ser min kurva ut hittills den här månaden. Tempen sjönk ganska rejält i morse. Tog den iof ca 30-45 min tidigare än jag brukar plus att jag hade gått upp på toa innan. En viss sänkning har jag sett i föregående månaders diagram ungefär vid den här tiden också, fast inte med så här mycket på en gång. Vad kan det betyda tro? Att mensen kommer om 1,5 v? För visst ska väl tempen hålla sig hög hela tiden efter äl om man är gravid?

• Fjällsippa
    Reflexen skrev 2014-08-03 10:23:20 följande:

Hej Fjällsippa!

Jag vet inte hur rumstempen påverkar ens egen temp. Har inte tempat under de varma sommarveckorna, så har ingen egen erfarenhet. Har nån gång vaknat varm o svettig o då haft lite högre temp, men det kan ju vara en släng av feber oxå

Hoppas att din temp håller sig hög nu då! Spännande dagar

Tyvärr gjorde den inte det, utan dippade och i vanlig ordning kom fröken Röd.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend