• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-10 11:23:10 följande:

Jasså.. det visste jag inte. Nu när du säger det så ja de cyklar som är på 40 dagar är då jag har plussat. Åh inte igen.. :(

Tänkte gå förbi apoteket idag och köpa deras. Är det försent och börja med dem idag? Nämen åh tack vad snällt, är du säker? :0

Jag skulle tyvärr tro att det är så :/ beklagar.

Tänker du äl-test eller rosenrot?

Javisst. Skicka mig din adress i pm så postar jag det så snart jag kan.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-10 11:49:48 följande:

Jag skulle tyvärr tro att det är så :/ beklagar.

Tänker du äl-test eller rosenrot?

Javisst. Skicka mig din adress i pm så postar jag det så snart jag kan.

Åh... inte igen :( orkar inte..

Tänkte om man kör både med ÄLtester och rosenrot. För läste att man inte ska använda rosenrot efter ÄL.

Åh tack verkligen så mycket! Uppskattas
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-10 12:00:05 följande:

Åh... inte igen :( orkar inte..

Tänkte om man kör både med ÄLtester och rosenrot. För läste att man inte ska använda rosenrot efter ÄL.

Åh tack verkligen så mycket! Uppskattas

Ja det är ju klokt. Det är inte för sent att börja nu :)
  • Cottiz
    Erla skrev 2018-10-10 11:44:26 följande:

Letrozole ska väl stimulera äl om jag fattat rätt. Utifrån vad jag kan se på din kurva tvivlar jag på att du ens haft äl ännu. Ff har ju inte heller sätt ut någon äl och troligen beror det på att du inte har någon temphöjning. Får jag fråga varför du äter letrozole?

Jag fick ett kryss som mätte ut den 23e på ff men sen tog de bort den! Temphöjningen ligger efter 23 som du kan se. Jag tror jag hade ÄL då.

Ja Letrozol är ägglossingsstimulerande, för att jag har ägg men ägglossar inte själv.
  • Erla
    Cottiz skrev 2018-10-10 14:53:38 följande:

Jag fick ett kryss som mätte ut den 23e på ff men sen tog de bort den! Temphöjningen ligger efter 23 som du kan se. Jag tror jag hade ÄL då.

Ja Letrozol är ägglossingsstimulerande, för att jag har ägg men ägglossar inte själv.

Jag kan tyvärr inte se den ökningen som du beskriver. Jag är inte expert, men utifrån de kunskaper jag har så tvivlar jag på att äl varit.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-10 12:39:39 följande:

Ja det är ju klokt. Det är inte för sent att börja nu :)

Får beställa tester och köpa rosenrot på apoteket imorgon.
  • MissKelli
    Cottiz skrev 2018-10-10 10:48:25 följande:

Hej! Ni om någon är duktiga på tempkurvor! Har ätit Letrozol i början av mensen vid slutet av Augusti. Hade min mens 27 - 20/8. Enligt Glow (tempapp) och FF på mobilen så hade jag ägglossning 23 september.

Testade negativt gravtest förra helgen. 

Har inte testat mer, är på CD 45! Kan mensen förskjutas så mycket pga äggstimulerande medel? Eller kan jag vara gravid? Men kurvan är så ojämn som ni ser.

Ge gärna era input på min tempkurva, hade jag ÄL 23/9 ? 

Kan jag vara gravid? Nån som kan dela sin tempkurva som blivit gravid? 

Tyvärr kan jag inte se att kurvan visar att du haft ägglossning. Kanske borde du gå hjälp med att få igång mensen så att du kan starta om?
  • Mimipig

Hej på er. Jag har inte skrivit här på länge. Här kommer lite pepp i alla fall: jag blev gravid i somras och är nu i v 16. Två år av försökande via en graviditet som fick avbrytas i v 14 pga fosterskador och ett MF i v 11. Men nu - so far so good. Men jag

• Mimipig

Hej på er. Jag har inte skrivit här på länge. Här kommer lite pepp i alla fall: jag blev gravid i somras och är nu i v 16. Två år av försökande via en graviditet som fick avbrytas i v 14 pga fosterskador och ett MF i v 11. Men nu - so far so good. Men jag har svårt att faktiskt inse att jag är gravid och att jag får våga tro på det.

• FrökenE1985
    Mimipig skrev 2018-11-02 20:54:44 följande:

Hej på er. Jag har inte skrivit här på länge. Här kommer lite pepp i alla fall: jag blev gravid i somras och är nu i v 16. Två år av försökande via en graviditet som fick avbrytas i v 14 pga fosterskador och ett MF i v 11. Men nu - so far so good. Men jag har svårt att faktiskt inse att jag är gravid och att jag får våga tro på det.

Jag har inte varit här inne på evigheter men kikade in nu för att se om de fanns några kvar från 'min tid' här inne. Dig minns jag så väl. Blev så glad för din skull nu när jag läste detta! <3
  • saijda

Hej,

Fortfarande ingen mens i sikte...

bara en konstig värmande känsla i magen, typ molvärk

Tempen har stigit till 36.90 (brukar ligga på 36.2 max 36.5)

drar och strålar i ljumskarna/höfterna

extremt trött

illamående (framför allt på morgonen)

Halsbränna (framför allt på kvällen)

Vet inte vad jag ska tro. Den har aldrig varit såhär sen. Enligr app så är den 6 dagar sen... är på dag 42. Tog ett nytt test från rfsu Idag som visade - . Har sökt tid hos BM men vet inte vad jag ska göra under tiden. Behöver råd :(

Svar på tråden Tempar/Fertility friend