• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 09:25:45 följande:

I säkert då det är så olika. Jag tog ett digitalt på äl+19 enligt ff och fick 2-3 så du borde ju få 1-2 om du är gravid, nu :) gör det som känns bäst för dig, men du borde som sagt få 1-2 på digitalt nu.

Åh okej, får beställa testerna då :D blåser och regnar här så är inte jätte sugen på att gå ner till apoteket ;)

Åh hoppas hoppas. Svagt plus på rfsu tre dagar i rad. Tempen pendlar mellan 37.0-37.2. Och lite andra symtom. Känns exakt som förra gången :0
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 09:30:24 följande:

Åh okej, får beställa testerna då :D blåser och regnar här så är inte jätte sugen på att gå ner till apoteket ;)

Åh hoppas hoppas. Svagt plus på rfsu tre dagar i rad. Tempen pendlar mellan 37.0-37.2. Och lite andra symtom. Känns exakt som förra gången :0

Håller tummarna :) förstår dock inte hur du kan hålla dig från att löpa test typ NU! Haha :P
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 09:43:24 följande:

Håller tummarna :) förstår dock inte hur du kan hålla dig från att löpa test typ NU! Haha :P

Tack hjärtat! :) tro mig det är fruktansvärt svårt, men är så rädd för att jag har inbillat mig allt, att testet visar minus eller att jag tester digitalt och får missfall någon vecka efteråt, som förra gången :(
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 09:49:51 följande:

Tack hjärtat! :) tro mig det är fruktansvärt svårt, men är så rädd för att jag har inbillat mig allt, att testet visar minus eller att jag tester digitalt och får missfall någon vecka efteråt, som förra gången :(

Missfall är ju inte kul :/ har varit med om två, varav ett sent.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 11:53:12 följande:

Missfall är ju inte kul :/ har varit med om två, varav ett sent.

Nej tror det är därför jag väntar med test även fast hela kroppen psykiskt och fysiskt skriker gravid typ ;0

usch jag beklagar!!
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 11:57:55 följande:

Nej tror det är därför jag väntar med test även fast hela kroppen psykiskt och fysiskt skriker gravid typ ;0

usch jag beklagar!!

Beklagar dina upplevelser också :/
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 12:13:39 följande:

Beklagar dina upplevelser också :/

Tack verkligen! Uppskattar det <3

Hur går det för dig då? Har kanske frågat det redan, förlåt isf!
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 12:19:00 följande:

Tack verkligen! Uppskattar det <3

Hur går det för dig då? Har kanske frågat det redan, förlåt isf!

Jag går in i vecka 17 på onsdag, med andra barnet. En oplanerad graviditet som liksom tog oss på sängen kan man väl säga.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 12:27:40 följande:

Jag går in i vecka 17 på onsdag, med andra barnet. En oplanerad graviditet som liksom tog oss på sängen kan man väl säga.

Åh mys!! Hehe så kan det gå ibland ;) hur mår du?
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 12:30:35 följande:

Åh mys!! Hehe så kan det gå ibland ;) hur mår du?

Ja :P men det var verkligen inget vi trodde var möjligt då det tog oss 2,5 år att få till första barnet.

Jag mår okej nu, har mått pyton fram till vecka 16 började. Foglossning kommer jag nog ha mycket besvär av senare då jag har riktigt ont vissa dagar. Annars är det bra :)

Hoppas du slipper illamående och andra krämpor. Är det ett första barn ni försöker få till?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend