• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 13:38:33 följande:

Ja :P men det var verkligen inget vi trodde var möjligt då det tog oss 2,5 år att få till första barnet.

Jag mår okej nu, har mått pyton fram till vecka 16 började. Foglossning kommer jag nog ha mycket besvär av senare då jag har riktigt ont vissa dagar. Annars är det bra :)

Hoppas du slipper illamående och andra krämpor. Är det ett första barn ni försöker få till?

Åh vilken underbar överraskning det måste ha varit ändå! usch då det låter inte roligt, skönt att det är bra förutom det :)

Hoppas jag med, men hade lite av det förra gången jag plussade, men vem vet man kanske inte får det igen :0 ja det är första barnet vi försöker få till <3
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 14:02:01 följande:

Åh vilken underbar överraskning det måste ha varit ändå! usch då det låter inte roligt, skönt att det är bra förutom det :)

Hoppas jag med, men hade lite av det förra gången jag plussade, men vem vet man kanske inte får det igen :0 ja det är första barnet vi försöker få till <3

Haha :) jo, fast för mig har det nog fått sjunka in. Hade inte hunnit längta efter syskon då första fortfarande är ganska liten och kräver massor. Sambon däremot blev jätteglad och det är tack vare honom som vi behöll.

Ja, det kan ju bli olika :) förra gången mådde jag inte lika illa och inte lika länge. Å andra sidan lugnar ju symptomen oron man kan känna, särskilt med första barnet :)
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 14:19:00 följande:

Haha :) jo, fast för mig har det nog fått sjunka in. Hade inte hunnit längta efter syskon då första fortfarande är ganska liten och kräver massor. Sambon däremot blev jätteglad och det är tack vare honom som vi behöll.

Ja, det kan ju bli olika :) förra gången mådde jag inte lika illa och inte lika länge. Å andra sidan lugnar ju symptomen oron man kan känna, särskilt med första barnet :)

Aha jag förstår. Hur gammal är er första? Ibland kan det räcka, eller jag tycker så i alla fall :)

Jag har gärna alla symtomen samtidigt så länge jag slipper gå igenom ett missfall igen :( :0 hoppas det är min tur nu att få ett litet pyre <3
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 14:25:19 följande:

Aha jag förstår. Hur gammal är er första? Ibland kan det räcka, eller jag tycker så i alla fall :)

Jag har gärna alla symtomen samtidigt så länge jag slipper gå igenom ett missfall igen :( :0 hoppas det är min tur nu att få ett litet pyre <3

Första är 14 månader och kommer vara ca 19 när syskonet kommer. Jag hade önskat minst två år emellan dem.

Ja jag förstår det. I vilken vecka skedde missfallet sist?
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 14:28:00 följande:

Första är 14 månader och kommer vara ca 19 när syskonet kommer. Jag hade önskat minst två år emellan dem.

Ja jag förstår det. I vilken vecka skedde missfallet sist?

Aha det blir tätt då, jag förstår dig. :) mm kanske låter löjligt och dumt men så känner jag efter all längtan :/ Vecka 6+4 om jag kommer ihåg det rätt
  • saijda

När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :

• Erla
    saijda skrev 2018-10-08 15:33:11 följande:

När jag var på toaletten nyss så upptäckte jag brunt blod typ som gammalt mensblod på pappret.. vet inte vad jag ska tro :

Jag har haft blödningar kring mens i alla mina graviditeter. Brunt, rosa och rött. Det är bara i de jag blött rent blod som jag fått missfall i. Håller tummarna för att det bara är en vanlig rest som kan komma tidigt i graviditeten.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 20:10:35 följande:

Jag har haft blödningar kring mens i alla mina graviditeter. Brunt, rosa och rött. Det är bara i de jag blött rent blod som jag fått missfall i. Håller tummarna för att det bara är en vanlig rest som kan komma tidigt i graviditeten.

Det var super lite och som torrt(?) brunt blod. Det försvann lika fort som det dök upp. Fick panik för tänkte missfall direkt :(

Vad menas med vanlig rest? Och är det vanligt? :$
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 21:02:42 följande:

Det var super lite och som torrt(?) brunt blod. Det försvann lika fort som det dök upp. Fick panik för tänkte missfall direkt :(

Vad menas med vanlig rest? Och är det vanligt? :$

Det är jättevanligt med mindre, bruna blödningar i början av graviditeten. Tror det var typ 40% som upplever någon slags blödning under graviditeten och många får blödning just runt den tiden då mensen skulle ha dykt upp.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 22:10:18 följande:

Det är jättevanligt med mindre, bruna blödningar i början av graviditeten. Tror det var typ 40% som upplever någon slags blödning under graviditeten och många får blödning just runt den tiden då mensen skulle ha dykt upp.

Okej då får jag hoppas att allt är bra och jag inte behöver oroa mig. Är så rädd att det ska bli värre :(
Svar på tråden Tempar/Fertility friend