• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Erla
    ensamärstark skrev 2018-08-27 12:54:40 följande:

Tråden verkar inte så aktiv längre men ville bara visa upp resultatet av vårat tempande och väntande!

En liten Enya föddes 3/8 kl. 04.34 helt underbart!

Men vilken liten going ^^ grattis till er lilla flicka! jag kikar in här då och då, men är mest aktiv på fb då många flyttat dit.
  • KSRG8887

Hej,

Kan någon hjälpa mig att tolka min tempkurva? Enligt FF hade jag ÄL 28/8 (dock aldrig något positivt ÄL-test, men var som starkast däromkring). Det som gör mig mest fundersam är den låga temperaturen (och ökningen efter) redan 20/8. Även runt det datumet såg jag en en ökning på ÄL-testen. När har jag troligast haft ÄL?

• saijda

Godmorgon, Jag ska försöka våga ta ett test Idag eller i helgen. Ingen mens eller symtom som jag brukar få vid mens och temp på 37.2. Brukar ligga på 36.4-36.5 så den är betydligt högre... <3

Enligt flo är jag två dagar sen med mensen men enligt fertilityfriend så ska jag ha den imorgon.

• Erla
    saijda skrev 2018-10-05 07:50:50 följande:

Godmorgon, Jag ska försöka våga ta ett test Idag eller i helgen. Ingen mens eller symtom som jag brukar få vid mens och temp på 37.2. Brukar ligga på 36.4-36.5 så den är betydligt högre... <3

Enligt flo är jag två dagar sen med mensen men enligt fertilityfriend så ska jag ha den imorgon.

Spännande! :) håller tummarna för fint plus!
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-05 09:56:35 följande:

Spännande! :) håller tummarna för fint plus!

Tack så mycket going! :D ska våga mig iväg och köpa test idag. Sedan får jag se om jag testar idag eller imorgon :$
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-05 10:00:48 följande:

Vad tror ni om detta? Finns det en chans till ett pluss <3

Tycker att det ser jättefint ut :) finns absolut chans till plus. Ser kurvan annorlunda ut jämfört med dina tidigare?
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-05 10:09:45 följande:

Tycker att det ser jättefint ut :) finns absolut chans till plus. Ser kurvan annorlunda ut jämfört med dina tidigare?

Åh hoppas hoppas då!! Jag tycker kurvan ser annorlunda ut jämfört med tidigare. När tror du jag kan testa? BIM imorgon
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-05 10:14:21 följande:

Åh hoppas hoppas då!! Jag tycker kurvan ser annorlunda ut jämfört med tidigare. När tror du jag kan testa? BIM imorgon

Jag skulle nog testat idag, om kurvan såg annorlunda ut än annars :) nackdelen med att inte ha normallång lutealfas är ju dock att det inte visar så mycket innan bim som det kan göra för de med 14 dagar lång lutealfas. Jag har iofs fått tydliga plus på äl+12 så chansen finns ju såklart att du får plus idag :)
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-05 10:44:07 följande:

Jag skulle nog testat idag, om kurvan såg annorlunda ut än annars :) nackdelen med att inte ha normallång lutealfas är ju dock att det inte visar så mycket innan bim som det kan göra för de med 14 dagar lång lutealfas. Jag har iofs fått tydliga plus på äl+12 så chansen finns ju såklart att du får plus idag :)

Okej ska köpa test idag. Hoppas jag vågar testa mig :$
Svar på tråden Tempar/Fertility friend