• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Imsevimsemamma

Hej flickor!

Jag har en fråga jag hoppas på att jag kan få svar på. Det är som så att jag fick ägglossning dag 14 i min förra cykel och för en vecka sedan kom min mens.

Det som är lite märkligt är att min temp fortfarande håller sig hög och pendlar mellan 36,8-37.1 vad beror det på? Min temp har alltid sjunkit antingen samma dag eller någon dag efter att mensen har kommit igång.

Vi försöker få till ett syskon och jag har kollat med graviditetstest och det visar negativt. Vad är det som händer? Är det någon som har varit med om något liknande?

• saijda
    Erla skrev 2018-10-06 18:00:45 följande:

Du kan ju vänta ett par extra dagar med digitala och ta ett till rfsu imorgon :)

Jag tog ett rfsu imorse och det visade också svagt streck. Ska jag vänta några dagar till innan jag testar igen eller ska jag köpa digitalt? :$
  • saijda

Ser jag i syne?

Vet inte om jag ska vänta några dagar till innan jag tar ett nytt test eller om jag ska köpa ett digitalt. Kanske ska göra båda?

• Erla
    saijda skrev 2018-10-07 20:40:55 följande:

Ser jag i syne?

Vet inte om jag ska vänta några dagar till innan jag tar ett nytt test eller om jag ska köpa ett digitalt. Kanske ska göra båda?

Något är ju där. Vet inte om rfsu är vanliga på spöksreck, men jag hade inte kunnat hålla mig från att fortsätta testa. Hade dock tagit ett annat test. Visar det starkare idag än igår?
  • Erla
    Imsevimsemamma skrev 2018-10-07 20:09:35 följande:

Hej flickor!

Jag har en fråga jag hoppas på att jag kan få svar på. Det är som så att jag fick ägglossning dag 14 i min förra cykel och för en vecka sedan kom min mens.

Det som är lite märkligt är att min temp fortfarande håller sig hög och pendlar mellan 36,8-37.1 vad beror det på? Min temp har alltid sjunkit antingen samma dag eller någon dag efter att mensen har kommit igång.

Vi försöker få till ett syskon och jag har kollat med graviditetstest och det visar negativt. Vad är det som händer? Är det någon som har varit med om något liknande?

Det har hänt mig ett par gånger att tempen liksom varit knas ibland. Efter en knascykel brukar tempen rätta till sig, men så har jag ju också haft många knasiga cykler :/
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-07 22:45:02 följande:

Något är ju där. Vet inte om rfsu är vanliga på spöksreck, men jag hade inte kunnat hålla mig från att fortsätta testa. Hade dock tagit ett annat test. Visar det starkare idag än igår?

Då är jag inte snurrig! Jag har aldrig varit med om spökstreck med rfsu. Om det hade varit negativt så har det varit helt blankt. Jag tycker att det visade lite starkare än första testet jag tog i lördags. Jag kommer fortsätta testa, förra gången jag plussade så testade jag mig på minst BIM+4 och fick relativt starkt pluss . Vilket test rekommenderar du? :)
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 00:19:14 följande:

Då är jag inte snurrig! Jag har aldrig varit med om spökstreck med rfsu. Om det hade varit negativt så har det varit helt blankt. Jag tycker att det visade lite starkare än första testet jag tog i lördags. Jag kommer fortsätta testa, förra gången jag plussade så testade jag mig på minst BIM+4 och fick relativt starkt pluss . Vilket test rekommenderar du? :)

Förhåller jag tummarna för att det är så även nu :) jag har alltid använt clearblue digital med veckoindikator i kombination med testlagrets stickor. De har funkat super.
  • Imsevimsemamma
    Erla skrev 2018-10-07 22:47:45 följande:

Det har hänt mig ett par gånger att tempen liksom varit knas ibland. Efter en knascykel brukar tempen rätta till sig, men så har jag ju också haft många knasiga cykler :/

Tack för ditt svar, imorse sjönk tempen till 36,4. Så jag får se om den håller sig låg nu fram till ägglossning :)
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-08 08:05:35 följande:

Förhåller jag tummarna för att det är så även nu :) jag har alltid använt clearblue digital med veckoindikator i kombination med testlagrets stickor. De har funkat super.

Får köpa den från clearblue. När tror jag kan testa med den?

Är på ÄL+15 enligt fertilityfriend
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-08 08:47:54 följande:

Får köpa den från clearblue. När tror jag kan testa med den?

Är på ÄL+15 enligt fertilityfriend

I säkert då det är så olika. Jag tog ett digitalt på äl+19 enligt ff och fick 2-3 så du borde ju få 1-2 om du är gravid, nu :) gör det som känns bäst för dig, men du borde som sagt få 1-2 på digitalt nu.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend