• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Erla
    saijda skrev 2018-10-09 10:55:21 följande:

Antagligen så är det mensen som kommer dyka upp nu, över en vecka sen. Månaden innan jag plussade (2017) så var mensen ungefär en vecka sen. Detta är däremot så skumt, för sedan i somras blir min mens senare och senare för varje månad. Allt detta känns så konstigt :(

Hur länge har ni försökt? Och hur gammal är du? Kanske du ska gå till mvc och höra vad de säger?
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-09 12:18:49 följande:

Hur länge har ni försökt? Och hur gammal är du? Kanske du ska gå till mvc och höra vad de säger?

Vi har försökt sedan augusti/september 2017. Plussade i december 2017 och fick missfall i januari 2018. Jag vet inte hur man ska räkna då. Jag är 24 år och min man 23 år.

Jag funderar på att köra med ägglossningstester och rosenrot (för att korta ner cykeln). Vad tror du om det?
  • saijda

Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.

• Erla
    saijda skrev 2018-10-10 07:44:10 följande:

Godmorgon, Verkar som mensen kom... med besked. Mitt i kvällsarbetet igår. Ringde min man direkt och bara grät. :( jag ska försöka att inte ge upp men det är så jobbigt just nu...

Vad tror ni om ägglossningstester och rosenrot? Vill ha mer exakt med ägglossning och cykeln blev extremt lång denna gång, mina cyklar är oregelbundna sedan missfallet.

Hur lång blev cykeln denna gången? Jag testade rosenrot, men blev fruktansvärt illamående av dem. Äl kom dock tidigare. På cd20 istället för cd25+. Tyckte dock att munkpeppar funkade bättre. Då fick jag äl på cd 16. Har för mig att 35+ långa cykler räknas som långa.

Om ni inte lyckas bli gravida detta året så kontakta gyn. Då är ni berättigade en utredning. Då kan de göra ul och se hur äggstockar ser ut och även kolla progesteronnivåerna under äl.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-10 08:57:54 följande:

Hur lång blev cykeln denna gången? Jag testade rosenrot, men blev fruktansvärt illamående av dem. Äl kom dock tidigare. På cd20 istället för cd25+. Tyckte dock att munkpeppar funkade bättre. Då fick jag äl på cd 16. Har för mig att 35+ långa cykler räknas som långa.

Om ni inte lyckas bli gravida detta året så kontakta gyn. Då är ni berättigade en utredning. Då kan de göra ul och se hur äggstockar ser ut och även kolla progesteronnivåerna under äl.

41 dagar denna gång... okej intressant. Vet inte vad jag ska välja men vill ha tydligare ÄL känningar och kortare cykel :0 vad ska man testa?

Jasså, det är bra att veta! Jag känner att jag vill försöka allt vi kan innan vi kontaktar gyn. Tex korta ner cykel och ÄL tester.
  • saijda
    Erla skrev 2018-10-10 08:57:54 följande:

saijda skrev 2018-10-10 09:04:39 följande:

41 dagar denna gång... okej intressant. Vet inte vad jag ska välja men vill ha tydligare ÄL känningar och kortare cykel :0 vad ska man testa?

Jasså, det är bra att veta! Jag känner att jag vill försöka allt vi kan innan vi kontaktar gyn. Tex korta ner cykel och ÄL tester.

Bifogar bild på mina senaste cyklar.

• Erla
    saijda skrev 2018-10-10 09:05:24 följande:

Bifogar bild på mina senaste cyklar.

Ja du är ju oregelbunden, men de flesta cykler håller dig ändå inom vad som räknas som normalt. Visst är de cykler du haft 40 dagar i samma som de du fått plus i? Funderar på om det inte var mf denna gången också då iom att du fick svaga plus.

Du kan ju testa rosenrot först. Det är ju lättare att få tag på än munkpeppar, som du måste beställa. Tror dock jag har en typ halvfull burk med munkpeppar kvar som jag inte kommer få användning för. Den skulle du kunna få om du vill :)
  • Cottiz

Hej! Ni om någon är duktiga på tempkurvor! Har ätit Letrozol i början av mensen vid slutet av Augusti. Hade min mens 27 - 20/8. Enligt Glow (tempapp) och FF på mobilen så hade jag ägglossning 23 september.

Testade negativt gravtest förra helgen. 

Har inte testat mer, är på CD 45! Kan mensen förskjutas så mycket pga äggstimulerande medel? Eller kan jag vara gravid? Men kurvan är så ojämn som ni ser.

Ge gärna era input på min tempkurva, hade jag ÄL 23/9 ? 

Kan jag vara gravid? Nån som kan dela sin tempkurva som blivit gravid? 

• saijda
    Erla skrev 2018-10-10 10:35:57 följande:

Ja du är ju oregelbunden, men de flesta cykler håller dig ändå inom vad som räknas som normalt. Visst är de cykler du haft 40 dagar i samma som de du fått plus i? Funderar på om det inte var mf denna gången också då iom att du fick svaga plus.

Du kan ju testa rosenrot först. Det är ju lättare att få tag på än munkpeppar, som du måste beställa. Tror dock jag har en typ halvfull burk med munkpeppar kvar som jag inte kommer få användning för. Den skulle du kunna få om du vill :)

Jasså.. det visste jag inte. Nu när du säger det så ja de cyklar som är på 40 dagar är då jag har plussat. Åh inte igen.. :(

Tänkte gå förbi apoteket idag och köpa deras. Är det försent och börja med dem idag? Nämen åh tack vad snällt, är du säker? :0
  • Erla
    Cottiz skrev 2018-10-10 10:48:25 följande:

Hej! Ni om någon är duktiga på tempkurvor! Har ätit Letrozol i början av mensen vid slutet av Augusti. Hade min mens 27 - 20/8. Enligt Glow (tempapp) och FF på mobilen så hade jag ägglossning 23 september.

Testade negativt gravtest förra helgen. 

Har inte testat mer, är på CD 45! Kan mensen förskjutas så mycket pga äggstimulerande medel? Eller kan jag vara gravid? Men kurvan är så ojämn som ni ser.

Ge gärna era input på min tempkurva, hade jag ÄL 23/9 ? 

Kan jag vara gravid? Nån som kan dela sin tempkurva som blivit gravid? 

Letrozole ska väl stimulera äl om jag fattat rätt. Utifrån vad jag kan se på din kurva tvivlar jag på att du ens haft äl ännu. Ff har ju inte heller sätt ut någon äl och troligen beror det på att du inte har någon temphöjning. Får jag fråga varför du äter letrozole?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend