• saijda

Tempar/Fertility friend

Hej, hoppar gärna in här. Jag är 24 och min är 23 år gamla. Vi har försökt sedan mitten på augusti 2017 (slutade med mini piller då, men mensen kom först tillbaka i slutet av september). Har tempat sedan november 2017. Fick vårt första pluss den 27/12-17 men fick missfall 11/1-18. Vet inte när BIM är exakt, för det kan rubbas efter missfall har jag fått veta.

Jag testade och fick svagt pluss nu den 13e februari. Däremot idag har fortfarande ingen mens kommit, tempen ligger kvar på 36.9 grader och inget pluss :( förstår ingenting! Vet inte vad jag ska tro, hade tänkt vänta några dagar och se ifall mensen dyker upp. Om inte så får jag testa mig igen :) Om det visar ett minus igen så får jag väl kontakta gyn.

Vilka appar använder ni er utav? Och går ni bara efter genom att tempa eller använder ni ÄL tester?

• saijda

Godmorgon, idag dök min mens äntligen upp efter missfallet den 11 januari. Så vi får kämpa vidare för vårt nya pluss. Ska beställa ny temp-mätare idag från Babyplan. Men sänkningen stämde överens igår med att mensen kommer. Idag låg tempen på 36.5 när jag vaknade :)

Men lycka till alla <3 Håller tummarna hårt för er! <3

• saijda
    ensamärstark skrev 2018-04-15 08:45:59 följande:

Det ser inte ut som äl varit ännu..

Jag såg att jag hade glömt lägga in en dag i denna app men inte i andra och nu räknades ÄL ut. Bifogar bilder. :0
  • saijda
    saijda skrev 2018-04-15 10:13:35 följande:

Jag såg att jag hade glömt lägga in en dag i denna app men inte i andra och nu räknades ÄL ut. Bifogar bilder. :0

• saijda
    babytjejen skrev 2018-04-16 10:59:03 följande:

Då var jag tillbaka här...imorse fick jag ett uteblivet missfall bekräftat o ska börja ta cytotec imorgon för att komma igång med missfallet. Både jag o mannen är förkrossade just nu...livet känns inte bra just nu....

Jag beklagar verkligen missfallet, vet hur det känns :( hade själv ett i januari...
  • saijda

Gröna är förra cykeln där mensen dök upp och den lila är nuvarande cykeln. Tempökningen efter ÄL (lila cykeln) är nästintill exakt likadan som det var förra gången jag plussade. Får se om den stiger mer dessa dagar, 8 dagar kvar tills BIM :0
  • saijda

Godmorgon, imorse så kändes brösten lite mindre spända, men det fortsätter att dra i ljumskarna och strålar ner mot benet, illamående, öm i höfterna/ländryggen samt brännande känsla/molvärk till och från i magen. Dock så sjönk tempen idag till 36.7 grader. I för sig så var jag dum och tog aldrig den när jag vaknade vid 4:30 utan nu strax efter 6 :(

Dessutom så säger WomanLog att jag hade ÄL den 11/4 och BIM 23/4 medan fertility friend säger ÄL den 12/4 och BIM 25/4. Vet inte vilken jag ska utgå ifrån :(

• saijda

Godmorgon, misstänker att mensen kom igår på ÄL+9 men tycker det låter så skumt att den helt plötsligt kom fyra dagar innan BIM :0 min svägerska tror att det var en nidblödning eller genombrottsblödning då det kom tidigare och det varken känns eller ser ut (ursäkta!) som att mensen kom. Däremot så dippade tempen, men jag får avvakta och se :(( någon som har varit med om detta?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend