• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Vikkan333
    HallåKatten skrev 2014-06-10 07:05:17 följande:

Hej igen tjejer!

Tänkte meddela att jag äntligen plussat! Och här ser ni min kurva:) Jag är så glad att jag började tempa mig. Tror det skulle ha tagit mycket längre för oss att pricka in rätt då jag har så oregelbunden cykel.

Grattis ni andra som plussat och lycka till ni som söker ert pluss!
    Grattis! :)
  • Murrmys

CD 9 idag, nu närmar det sig ÄL skulle jag tro...hade äggviteflytningar igår, få se hur länge de håller i sig! Tempen nere på 36.2 idag. Hur stor ökning måste det bli för att ff ska identifiera ÄL? Nån som har koll? Har för mig ca 0.5 grads ökning?

Grattis!! Vill åxå ;)

Vikkan333 skrev 2014-06-11 06:16:42 följande:
    Grattis! :)

• Vikkan333
    Murrmys skrev 2014-06-12 05:50:20 följande:

CD 9 idag, nu närmar det sig ÄL skulle jag tro...hade äggviteflytningar igår, få se hur länge de håller i sig! Tempen nere på 36.2 idag. Hur stor ökning måste det bli för att ff ska identifiera ÄL? Nån som har koll? Har för mig ca 0.5 grads ökning?

Grattis!! Vill åxå ;)

Har för mig att jag läst 0,2 på ff.
  • fladdertanke
    HallåKatten skrev 2014-06-10 07:05:17 följande:
    Hej igen tjejer!

Tänkte meddela att jag äntligen plussat! Och här ser ni min kurva:) Jag är så glad att jag började tempa mig. Tror det skulle ha tagit mycket längre för oss att pricka in rätt då jag har så oregelbunden cykel.

Grattis ni andra som plussat och lycka till ni som söker ert pluss!

Grattis!
    Murrmys skrev 2014-06-12 05:50:20 följande:

Grattis!! Vill åxå ;)

0, 3 brukar man säga för att de ska vara säkert att äl skett.
  • Murrmys

Fick ett streckat rött kryss med ÄL på cd9 vilket verkar tidigt?! Sist hade jag lutealfas på 11 dagar. ( när sonen blev till 2009) skulle den vara 16 nu?! Verkar mysko. Tror inte mkt stämmer pga sjukdom osv. Blir nog inget denna gång...

• Reflexen

Murrmys: vissa månader blir det inte helt tydligt, fick också ett streckat kryss en månad. Förhoppningsvis får du ett tydligt resultat nästa månad!

• Vikkan333

Fråga om ägglossningstest... Om det var knappt synligt test i förrgår och igår nästan lika starkt som kontrollstrecket och idag nästan inte synligt. Skulle ni ha tolkat det som äl igår?

• fladdertanke
    Vikkan333 skrev 2014-06-21 21:27:31 följande:
    Fråga om ägglossningstest... Om det var knappt synligt test i förrgår och igår nästan lika starkt som kontrollstrecket och idag nästan inte synligt. Skulle ni ha tolkat det som äl igår?

Äl sker mellan 24-48h efter positivt test. Jag hade tolkat de som att äl skedde någon gång mellan gårdagens positiva och dagens inte på positiva. Tänk på att ägget lever ett tag så chansen finns fortfarande :)
Svar på tråden Tempar/Fertility friend