• Murrmys

Tempar/Fertility friend

Hänger på här! Tempade när jag blev gravid med sonen för 5 år sen och nu är det dags igen! Första försöket denna månad blev inget vidare, mens nu så sen kör vi :)

Var tempat ni? Jag kör vaginalt, men hur gör jag när jag har mens? Kommer inte ihåg från förra gången :)

• Murrmys

Jag hade bf 3/2-10 men han kom 20/2-10 ;)

Vet att ÄL då var 14:e maj och det hade kunnat bli en vecka tidigare men då blev det inget, få se om det blir en marsbebis istället :)

Du då? När är ditt barn fött? Var ligger du i cykeln nu? :)

Vikkan333 skrev 2014-06-05 05:25:13 följande:
    Hej och välkommen!

Oj det var en superbra fråga och jag har ingen aning... Kanske står på FF hemsida?

Jag tempade också för 5 år sedan... kanske vi stötte på varandra då. När hade du BF med honom?

• Murrmys

Åh men då håller jag tummarna!!!

Vikkan333 skrev 2014-06-05 06:10:41 följande:
    Jag måste vara helt snurrig, hehe, min pojk är ju född typ 5 år sedan och då tempade jag ju inte. =)Har två pojkar -06 och -08, är på äl +15 idag och testar kanske ikväll. Vill ju att maken ska få vara med och just nu sover han.

Här molar det på i magen så jag känner mig relativt säker på att det tagit sig men innan senaste pojken vart till var jag också säker och det visade sig vara fel, så jag vet inte hur mkt jag kan lita på mig själv. Skulle hellre se att tempen dippade än att få ett minus. :_D

• Murrmys

Åh men då håller jag tummarna!!!

Vikkan333 skrev 2014-06-05 06:10:41 följande:
    Jag måste vara helt snurrig, hehe, min pojk är ju född typ 5 år sedan och då tempade jag ju inte. =)Har två pojkar -06 och -08, är på äl +15 idag och testar kanske ikväll. Vill ju att maken ska få vara med och just nu sover han.

Här molar det på i magen så jag känner mig relativt säker på att det tagit sig men innan senaste pojken vart till var jag också säker och det visade sig vara fel, så jag vet inte hur mkt jag kan lita på mig själv. Skulle hellre se att tempen dippade än att få ett minus. :_D

• Murrmys

En fråga till proffsen ;)

Visst är det så att tempen dippar när ÄL skett? Och sen? Stiger tempen dagen efter typ?

• Murrmys

Just det, så var det! Tack för det svaret :)

Reflexen skrev 2014-06-10 21:08:34 följande:
    Min temp dippade inte, utan höjdes direkt. Höjningen kommer morgonen efter ÄL. Dvs när man registrerat en högre temp tre dagar i streck sätter ff ut ÄL dagen innan tempen höjdes. Man ser ju höjningen innan dess, men programmet sätter ut först när det är en bestående höjning.

Efter ett tag lärde jag mig mina andra symptom o var ganska säker på att ÄL skett redan innan jag fick krysset utsatt.

• Murrmys

CD 9 idag, nu närmar det sig ÄL skulle jag tro...hade äggviteflytningar igår, få se hur länge de håller i sig! Tempen nere på 36.2 idag. Hur stor ökning måste det bli för att ff ska identifiera ÄL? Nån som har koll? Har för mig ca 0.5 grads ökning?

Grattis!! Vill åxå ;)

Vikkan333 skrev 2014-06-11 06:16:42 följande:
    Grattis! :)

• Murrmys

Fick ett streckat rött kryss med ÄL på cd9 vilket verkar tidigt?! Sist hade jag lutealfas på 11 dagar. ( när sonen blev till 2009) skulle den vara 16 nu?! Verkar mysko. Tror inte mkt stämmer pga sjukdom osv. Blir nog inget denna gång...

• Murrmys
    Vikkan333 skrev 2014-06-22 09:23:06 följande:

Jag tycker den ser fin ut, men det är ju svårt när jag inte vet hur dina kurvor brukar se ut. Förra månaden såg min så fin ut med flera tempökningar. Hur lång lutealfas tror du att du har? Spännande är det iaf. :)

Alltså första månaden ja tempade denna gång. Sist jag blev gravid hade jag lutealfas på 11 dagar så det känns lite tidigt med

ÄL på cd9... Mensen, visar sig :)
  • Murrmys
    Vikkan333 skrev 2014-06-23 01:20:31 följande:

Hoppas inte! När tänker du testa??

Det får nog gå förbi BIM åtminstone, sist testade jag på BIMdagen och sen kom mensen på kvällen .

Men sjunker tempen så är det ju kört, sist sjönk den en dag innan mens...

Om ja la in en temp. på dag 11 så blev ÄL den cd10 i stället, och med helt rött. Men då jag var magsjuk då tempade jag inte alls den dagen. Det hela får visa sig helt enkelt :)
  • Murrmys

Jag vet inte vad ff "räknar" som implantationsdip, men visst kan väl tempen varieras en del efter ÄL också utan att det betyder nåt?

carro90 skrev 2014-06-28 20:54:03 följande:

Hej allihopa! Hoppas det är ok att jag hoppar in här med er! Jag har tempat sedan vi började försöka skaffa barn hösten -13. Nu har det kommit fram att jag inte har någon egen äl o försöker nu få igång den med Pergotime! Är på äl+6 idag o vill så gärna tro att jag haft en implantationsdip på min chart! Hoppas någon har tid o skriva vad ni tror! Är så spänd, lång tid att vänta tills nästa helg! 

• Murrmys

Va gulligt! :)

Tempen sjönk ju en del igår så tappade hoppe lite...idag var den hög igen och då vågade jag testa :)

Reflexen skrev 2014-07-01 06:30:14 följande:

Hurra!!!

Åh, jag tänkte på dig inatt o undrade hur det gått Grattis!!

• Murrmys

Tack :)

Håller tummarna för dig...

Vikkan333 skrev 2014-07-02 07:38:59 följande:

Wohooo, grattis! Tänkte på dig och att jag inte varit på fl på länge. Stort grattis till er !

Svar på tråden Tempar/Fertility friend