• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Iskristall

Reflexen: Vad är det för notesfält du har hittat? Var hittar jag det? Jag har också gratisversionen.

• Reflexen

Iskristall: det ligger längst ner på sidan när jag är inne i kalendern. Alltså klicka på datum, så skrolla ner förbi temp och tid.

Man kan ju bestämma själv vad man vill visa i kalendern/dagarna. Klicka på customize o välj de fält du vill ha. Jag har tex valt temp, tid, backache, ovulation pain o nåt mer. Vet dock inte om jag aktivt valt notesfältet eller om det fanns från början.

Säg till om det var för luddig förklaring!

• Reflexen

Plopp: jag tror det är bäst att tempa direkt bär du vaknar. Har roat mig med att tempa både när jag vaknat o lite senare när jag går upp (de få mornar jag har lite sovmorgon ) och det kan skilja ganska mycket, typ 0,15, på 0,5-1 timme. Då har jag legat kvar i sängen, småslumrat, kanske läst lite, men inte mer.

• Reflexen
    Iskristall skrev 2014-08-30 19:57:06 följande:

Reflexen: Jag hittade notes fältet. Men inte det där customize tror jag.

Det är en blå text precis nedanför notesfältet, bredvid save-knappen.
  • E88

När får man upp det röda krysset på diagrammet över tempen?

• Cina01
    E88 skrev 2014-08-31 09:15:04 följande:

När får man upp det röda krysset på diagrammet över tempen?

FF vill se en ökning av tempen i tre dagar innan en ägglossning bekräftas, så krysset kommer tre dagar efter ägglossningen. Lite frustrerande ibland eftersom man vill ha bekräftelsen direkt, men jag antar att det blir ett säkrare resultat nu istället eftersom man ibland annars kan ha enstaka dagar med tempökning utan ngn ÄL.
  • Venne

Idag fick jag spotting på dag 13, men tempen har inte sjunkit. Är det "normalt"?

• Venne

Alltså med rött blod, så mensen lär komna om mån dag. Min kropp har gjort så i några år. Har inte hänt då jag blivit gravid (2mf) så jag är säker på att det är mens på g och inte graviditet.

• AnnC

Hej! Här är en till ff tempare. Hängde i en annan temptråd när jag blev gravid med mitt första barn. Har två barn varav ett av dom är i himlen och nu försöker vi bli gravida igen. Har en skum kurva denna månaden, testade positivt på äl stickan förra söndagen och måndagen men tempen gick inte riktigt upp förrän igår, så har väl inga höga förhoppningar men hoppas gör man alltid ändå! Idag var tempen lägre men "ok" tror jag, spännande vad den visar imorgon!

Svar på tråden Tempar/Fertility friend