FrokenEmme skrev 2018-01-30 21:07:07 följande:
Hej! Jag är nybörjare på detta och hoppade på tempningen två dagar innan min beräknade ÄL, jag har förstått att man ska börja på mensens första dag egentligen.
Jag har regelbunden mens, mellan 27-28 dagar. Borde haft äl dag 14-15 i cykeln och inte dag 20?
Kan någon förklara detta med coverline för mig? Kan den basalatemperaturen ändras från månad till månad? Varför är min kurva som en Bergochdalbana? Hur påverkas temperaturen av dålig nattsömn? (Småbarns mamma)
Eftersom tempen sjönk så morse så antar jag att det inte blir någon bebis denna månaden heller. ????
Tack på förhand! :)
Dina fertila flytningar tyder på att äl skedde runt cd17-18. Även tempen ser ut att kunna stämma med det. Alla har inte äl på dag 14 även om de har en regelbunden standardcykel.
Dålig nattsömn ger oftast högre temperaturer, men även detta kan skilja sig från person till person. Det bästa är att jämföra dig med dig själv :)
Ja, coverline kan ändras från cykel till cykel. Du har tempar lite för lite för att jag ska uppleva den som hoppig. Jag tycker den ser rätt normal ut i "hoppighet".
Dippen du fick idag kan orsakas av flera faktorer. Du kan ha tempar vid fel tidpunkt, ett ägg kan ha fäst, mensen är på ingång, en hormonell orsak (vanligt!). Eftersom du brukar ha 27-28 dagars cykel bör det ju vara 3-4 dagar till BIM så väntar och se vad som sker med din temperatur imorgon :)