• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • imsevims

Ni temparproffs, är det vanligt att tempen först dyker första mensdagen men sen sticker upp till samma nivå som innan mensen igen?

Tempen dök redan på cd24 och mensen kom direkt på morgonen, bara 10 dgr efter äl. Men dagen efter var tempen uppe på samma nivå som tidigare under lutealfasen. Och även följande dag (idag) ligger tempen en bra bit över basallinjen.

Blöder alldeles för mycket för att det ska kunna vara en implantionsblödning/dipp så gravid lär jag inte vara. Men är det inte konstigt att tempen gör så här?

(Har alltså struntat i att registrera mensen som kom cd24 bara för att få kurvan att fortsätta)

• Natttis
    imsevims skrev 2018-01-21 13:36:19 följande:

Ni temparproffs, är det vanligt att tempen först dyker första mensdagen men sen sticker upp till samma nivå som innan mensen igen?

Tempen dök redan på cd24 och mensen kom direkt på morgonen, bara 10 dgr efter äl. Men dagen efter var tempen uppe på samma nivå som tidigare under lutealfasen. Och även följande dag (idag) ligger tempen en bra bit över basallinjen.

Blöder alldeles för mycket för att det ska kunna vara en implantionsblödning/dipp så gravid lär jag inte vara. Men är det inte konstigt att tempen gör så här?

(Har alltså struntat i att registrera mensen som kom cd24 bara för att få kurvan att fortsätta)

Så här är det för mig med att den dippar samma dag jag får mens någon dag efter kan den gå up någon dag efrer

Så här ser min ut än så länge helt knäpp.
  • MissKelli
    becca90 skrev 2018-01-22 09:54:22 följande:

Ni som är experter!! Varför går tempen upp på bim +1? Får alltid mensen 21a.

Menar du att du går efter datum i kalendern? För att veta när mensen beräknas komma behöver man veta hur lång lutealfas (tiden mellan ÄL och mensen) man har. När man vet när ÄL varit kan man räkna ut när mensen ska komma. Min kurva går alltid upp, upp och upp och är som högst sista dagen i cykeln för att sedan krascha på mensens första dag. 
  • MissKelli

Vissa får en extra höjning om de är gravida. En s.k. trifasisk kurva. Det är dock för tidigt att se när endast en temp är hög. Sen kan man ha trifasiska kurvor även utan att vara gravid. 
  • Erla

Du får räkna ut hur lång lutealfas du har. Något verkar variera om du alltid får mens den 21:a varje månad. Med den fina kurvan hade jag dock vågat mig på ett gravtest ^^
  • Belinday

Märklig kurva denna månaden. Brukar inte ha så "låg temp " innan mensen. Brukar ha högre temp o sen stört dyker den när mensen kommer. Fortfarande har den inte velat sätta ut ägglossningen.

• Natttis

Jag har en väldigt skum kurva denna månad ska diskutera med doktorn angående det. För detta är inte okej och jag har tagit tempen samma tid varje dag nu och det ser ut så här.

• Allex

Min man och jag tänkte ge upp förra cykeln. Har då försökt i över 3,5 år. Men vi tänkte...ett sista, sista försök. Så på ca 37:e försöket..... Min graf var hög fastän det är bim idag. Så.... jag tänkte, kan vara värt att testa och se:

Det är ett svagt streck. Jag hade upp tills igår halvvattnigt Sekret vilket jag brukar ha innan bim och sen 2-3 dagar innan brukar det bli rosa. Igår ändrades sekretet till tjockt, kladdigt och vitt.

Min graf:

Känner nada ibrösten, inte det minsta öm.... Det småkniper där nere.

Det är ju så tidigt detta..... Var gravid för 2 år sen och i slutet på vecka 10 blev det missfall. Jag är 44 år och ja....just nu har jag haft det så stressig på jobbet och ska utredas snart .... Så - med det sagt så är jag såklart orolig för att det inte ska gå vägen. Jag kan inte göra något åt det heller, bara hänga med kroppen.

Håll ALLA tummar ni har! Kram på er!

• Meej
    Allex skrev 2018-01-27 09:59:06 följande:

Min man och jag tänkte ge upp förra cykeln. Har då försökt i över 3,5 år. Men vi tänkte...ett sista, sista försök. Så på ca 37:e försöket..... Min graf var hög fastän det är bim idag. Så.... jag tänkte, kan vara värt att testa och se:

Det är ett svagt streck. Jag hade upp tills igår halvvattnigt Sekret vilket jag brukar ha innan bim och sen 2-3 dagar innan brukar det bli rosa. Igår ändrades sekretet till tjockt, kladdigt och vitt.

Känner nada ibrösten, inte det minsta öm.... Det småkniper där nere.

Det är ju så tidigt detta..... Var gravid för 2 år sen och i slutet på vecka 10 blev det missfall. Jag är 44 år och ja....just nu har jag haft det så stressig på jobbet och ska utredas snart .... Så - med det sagt så är jag såklart orolig för att det inte ska gå vägen. Jag kan inte göra något åt det heller, bara hänga med kroppen.

Håll ALLA tummar ni har! Kram på er!

Wow, 37e försöket! Det är häftigt! GRATTIS!! Håller alla tummar och tår och annat som kan knipa för att det går vägen!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend