• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Mimipig
    Eps1106 skrev 2018-01-11 16:21:34 följande:

Hoppsan, bilden kom inte med, här är den alltså.

ÄL kan ha varit tex cd22 eller någon annan omätt dag. Ff sätter nog inte eftersom det saknas så många tempar samt är då många tagna vid annan tidpunkt. Jag skulle ändå utgå från cd22. Du kollar inte sekret eller ÄL-stickor?
  • Jeex

Är sedan tidigare användare av NC och blev så glad att jag hittade denna tråden nu när jag även använder mig av FF. Ska bli kul att följa och få lära sig lite mer av denna appen :)

• Jeex
    Hellan skrev 2018-01-11 08:17:09 följande:

Eftersom jag är hemma för vab idag tog jag med mig testen på toa.

Det jag hoppats på läääänge och misstänkt sen i måndags blev nu bekräftat!

Jag är gravid!!

Grattis :) :) :)
  • Eps1106
    Mimipig skrev 2018-01-11 23:16:21 följande:

ÄL kan ha varit tex cd22 eller någon annan omätt dag. Ff sätter nog inte eftersom det saknas så många tempar samt är då många tagna vid annan tidpunkt. Jag skulle ändå utgå från cd22. Du kollar inte sekret eller ÄL-stickor?

Ja, cd22 tror jag också är troligast, men pga dippen cd26 blir jag osäker på om ÄL verkligen har skett? Min kurva har legat ganska stabilt högt efter ÄL tidigare månader. Jag kör inte stickor eller kollar sekret eftersom jag blir stressad av det, vi har sex varannan dag hela månaden istället.
  • babytjejen

Två o ett halvt år av försök tär på psyket. Ska försöka få hjälp nu...skickade in en ansökan till vårdcentral där dom skulle svara inom 90 dagar (jättelänge ju!) Så ringde en privat, där hade dom ingen tid på hela året ????

O verkar inte finnas någon hjälp att få alls innan man kommer ner på rätt bmi. Så får köra träning o stenhård diet nu då så man går ner till rätt vikt så snabbt som möjligt!! Något jag försökt med länge o misslyckats med många gånger...

• sofiaaa91

Hej

Jag skrev här för 2 månaders sen. Blev då gravid på den kurvan, men fick ett missfall i vecka 8. Blödningen kom som en mens men lite annorlunda med länga trådar och klumpar och massa droppar blod. Tog ett återkoppling blodprov förra veckan och hcg nivåerna va nere på 2 nu. Nu lite mer än 3 veckor senare har jag haft ÄL och väntar nu in BIM igen. Vad tror ni om denna kurvan? Känns lite mer stabilare än den andra.. och är redan högre än jag va sist. Skickar med denna cykeln och den senaste :) vad tror ni?

• babytjejen

Ska skaffa pt nu o verkligen göra mitt bästa för att lyckas! Så närmsta tiden kommer vara fokus på viktnedgång o inte lika mkt på babybak...kommer fortfarande köra varje månad men tänker inte förvänta mig något. Vill komma ner på rätt bmi så vi kan få hjälp om vi behöver det...skulle vilja nå det tills i jul iår. Borde inte vara helt omöjligt!

• becca90

Hej, första gången jag någonsin fått äl utsatt av ff. Men varför är den streckad och varför sänktes tempen igår?

Hade förövrigt pos äl test 6/7 januari.
  • Hellan
    becca90 skrev 2018-01-16 09:51:02 följande:

Hej, första gången jag någonsin fått äl utsatt av ff. Men varför är den streckad och varför sänktes tempen igår?

Hade förövrigt pos äl test 6/7 januari.

Att det är streckat innebär att FF är lite osäker på om ÄL inträffade då.

Dippen kan tyda på att ett ägg fäste då men behöver inte vara så.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend