• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Eleonoratösen
    Hellan skrev 2018-01-09 20:44:54 följande:

BIM i söndags, tempen fortsatt hög och inga Spotings. Gäspar mig genom dagarna, känner mig varm och lite ömma bröst. Börjar hoppas på ett +, men har inte vågar testa ännu, kanske torsdag morgon då börjar jag jobba sent annars blir det fredag EM eller lördag morgon. Får se hur tempen beter sig och hur länge jag kan vänta.

Spännande! Så du känner dig varm. Jag har känt mig rysligt varm idag. Funderat på om jag håller på att få feber, så intressant...  Man funderar ju allt på vilka symtom man har som skulle kunna vara gravidrelaterade
  • Hellan
    MissKelli skrev 2018-01-09 20:52:31 följande:

Ser verkligen lovande ut. Brukar du ha så lång lutealfas? Passerar man 18 är man gravid. Så ser verkligen ut så! Äl+16 idag eller? :)

Brukar ha en lutealfas på 12-14 dagar tror jag. Väljer att vänta med testet då jag helst inte vill testa varken positivt eller negativt när jag precis ska på jobbet. Vill kunna smälta acceptera relutatet i lugn och ro oavsett vad det är. Ja om FF satt rätt så är det ÄL +16 idag.
  • Hellan
    Eleonoratösen skrev 2018-01-09 20:57:46 följande:

Spännande! Så du känner dig varm. Jag har känt mig rysligt varm idag. Funderat på om jag håller på att få feber, så intressant...  Man funderar ju allt på vilka symtom man har som skulle kunna vara gravidrelaterade

Jag brukar alltid frysa annars och med första sonen minns jag att jag var gräsligt varm hela graviditeten kunde gå i Linné inne på vintern, annars brukar jag ha ett Linné och minst en långärmad över ofta även en fleece tröja oxå.
  • Belinday

Förstår inte vad de e som händer. Borde ha ägglossning idag el imon egentligen men inga pos ägglossningtest dem är jätte svaga. Och nu den här höjningen ? Uteblir min ägglossning kanske ?

• Mimipig
    Belinday skrev 2018-01-10 06:19:49 följande:

Förstår inte vad de e som händer. Borde ha ägglossning idag el imon egentligen men inga pos ägglossningtest dem är jätte svaga. Och nu den här höjningen ? Uteblir min ägglossning kanske ?

Jag har aldrig haft starkt streck på ÄL-test, har fått gå på olika nyanser av rosa. Det ser ju ut som du hade ÄL cd14. Man kan ju missa höjningen av lg-hormoner också om man inte tar många test per dag. Om ÄL uteblir får du ingen temphöjning. Min förra cykel var utan ÄL, jag kan skicka kurvan om du vill.
  • Belinday
    Mimipig skrev 2018-01-10 07:19:49 följande:

Jag har aldrig haft starkt streck på ÄL-test, har fått gå på olika nyanser av rosa. Det ser ju ut som du hade ÄL cd14. Man kan ju missa höjningen av lg-hormoner också om man inte tar många test per dag. Om ÄL uteblir får du ingen temphöjning. Min förra cykel var utan ÄL, jag kan skicka kurvan om du vill.

För ja har använt mig av samma tester i flera månader o jag brukar alltid få en stegring o jätte starkt när de e ägglossning. Men nu ser man knappt nån färg ens . Hoppas inte den cd 14 för då har ja missat den ju :( och den va neg den cd 14. Gärna får du skicka den .
  • Eleonoratösen

Hej! Detta ser väl ganska lovande ut? Är väldigt svagt strevk. Maken tror att det är spökstreck men det känns starkare än måndagens (överst och så klart torkat nu men)

Trodde inte temperatieen skulle öka mer, men så här såg det ut imorse...

• flisan89
    Eleonoratösen skrev 2018-01-10 08:16:01 följande:

Hej! Detta ser väl ganska lovande ut? Är väldigt svagt strevk. Maken tror att det är spökstreck men det känns starkare än måndagens (överst och så klart torkat nu men)

Grattis du är gravid! :)
  • Erla
    Mimipig skrev 2018-01-09 11:53:07 följande:

Åh, så var det ja! Grattis igen till dottern! Detta blir andra och sista barnet för mig. Det känns lite speciellt att veta att detta (ta i trä!) blir sista gången jag gör det här. Jag vet ju mer vad jag har att vänta och kanske kan njuta mer av processen (ok, efter nipt och mkp och allt det där) så åtminstone de sista sex månaderna, med det onda och goda. Nu vet man ju vad det är man kämpar för.

Tack :)

Ja, det lär vara lite speciellt att veta att det inte ska bli fler barn. Hoppas verkligen det går vägen för er och att du ändå kan njuta hela graviditeten :) förstår att det är nojigt.
  • Belinday
    Eleonoratösen skrev 2018-01-10 08:16:01 följande:

Stort Grattis :) !
Svar på tråden Tempar/Fertility friend