• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Mimipig

Kan någon hjälpa mig? Jag kände mig svullen och öm i livmodern cd 14 (i tisdags) och då hade vi sex på kvällen. Det gjorde riktigt ont i tappen av stötarna. Jag antar att det var ÄL som gjorde detta - men är det för sent? Är man öm före, under eller efter äl? Pga jul hos mina föräldrar blev det inget ligga från cd 10 som annars. Är så rädd att vi var för sent ute nu. Var just hos gyn och hon tyckte det såg ut som ÄL har varit. Någon?

• Mimipig

Ff satte ut ÄL cd 13, men då upplevde jag ingen ömhet i magen, men var kanske inte helt uppmärksam.

• shest1417
    tempnörden skrev 2017-12-28 22:44:24 följande:

Jag skulle gissa den 20e, men det är egentligen för få och osäkra temperaturer före och dessutom osäkra efter!

Om du fick hundraprocentigt utslag på äl-test så räkna med äl den dagen eller plus max 2 dagar. Så jag lutar mer mot FF än NC.

Tack för ditt svar <3 Hoppas på att FF har rätt så vi har en chans :)
  • Wictoria90
    Charlizee skrev 2017-12-29 13:57:30 följande:

Ja just det, är så många som plussat så jag rör ihop det STORT GRATTIS igen!! <3

Tack :) känns minst sagt overkligt måste jag säga ????????
  • Natttis

Det käns så dåligt att jag får en dip i tempen för tidigt. Det käns som att det är något fel på mig.

Det känns som om det inget blir denna gången heller.

• ensamärstark
    Natttis skrev 2017-12-31 12:44:54 följande:

Det käns så dåligt att jag får en dip i tempen för tidigt. Det käns som att det är något fel på mig.

Du har vänligt många tomma

Cirklar, alltså otillförlitliga tempar. Så svårt o säga. Men jag fick en dipp denna cykel och är gravid
  • Erla
    Natttis skrev 2017-12-31 12:44:54 följande:

Det är jättevanligt att få dippar 3-4 dagar efter äl :) beror på att östrogenet möter progesteronet vad jag förstått. Alldeles förtidigt att säga att det inte gått vägen. Jag hade sådana dippar rätt ofta och har blivit gravid tre gånger (dock långt emellan varje graviditet, men det berodde inte på dessa dippar).
  • Eleonoratösen

Hej! Hur går det för er?!

Appen ändrade dag för ÄL och det kändes väl rimligt men alldeles för sent. (28-29 dagars cykel) Jag fattar ju själv att det blir inget av detta, men försöker intala mig att det är bra underlag när det blir utredning. Imorgon ska jag till läkare pga av alla spotting s så hoppas jag får låna 5 minuter av min tid att fråga om varför min cykel är så konstig. Annars är det ett halvår kvar innan vi kan få hjälp.

Testat med progrestonkräm sedan ÄL och faktiskt inga spottings. Tanken är att det nu ska skjuta på BIM så trots att fattar att de nog inte är troligt att det blir något så hoppas jag! Har i alla fall hittills *peppar peppar* mått bra av krämen...

• MissKelli
    Eleonoratösen skrev 2018-01-02 10:04:55 följande:

Hej! Hur går det för er?!

Appen ändrade dag för ÄL och det kändes väl rimligt men alldeles för sent. (28-29 dagars cykel) Jag fattar ju själv att det blir inget av detta, men försöker intala mig att det är bra underlag när det blir utredning. Imorgon ska jag till läkare pga av alla spotting s så hoppas jag får låna 5 minuter av min tid att fråga om varför min cykel är så konstig. Annars är det ett halvår kvar innan vi kan få hjälp.

Testat med progrestonkräm sedan ÄL och faktiskt inga spottings. Tanken är att det nu ska skjuta på BIM så trots att fattar att de nog inte är troligt att det blir något så hoppas jag! Har i alla fall hittills *peppar peppar* mått bra av krämen...

Varför är du så säker på att det inte blir något av denna månad? Ni har väl tajmat liggandet rätt bra? :) Eller visst är X:en när man legat? I så fall är väl två dagar innan ÄL och samma dag jättebra? 

Hoppas att du får några svar på ditt läkarbesök!

• Eleonoratösen
    MissKelli skrev 2018-01-02 12:00:56 följande:

Varför är du så säker på att det inte blir något av denna månad? Ni har väl tajmat liggandet rätt bra? :) Eller visst är X:en när man legat? I så fall är väl två dagar innan ÄL och samma dag jättebra? 

Hoppas att du får några svar på ditt läkarbesök!

Jo, men verkar ha defekt lutealfas på 8-10 dagar. Verkar som att då får kroppen inte tid till att starta en graviditet. Jag har haft spottings 3-4 dagar innan mens och tempfall innan. Har försökt läsa på och det verkar som att ibland släpps ägget för sent och då är "övermoget" men det kan även vara att jag har för lite progreston. Så det enda jag kan göra själv är att testa sådan kräm.

Hade ju standard cykel förr med lutealfas på 14 dagar. Men jag lever på hoppet. Vill ju såå gärna bli gravid!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend