• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Erla
    Allex skrev 2017-12-23 21:15:20 följande:

Vi försöker denna månad, trots slut på Letrozol. Känns som om jag fick äl ändå om man baserat det på sekret och molvärk som jag brukar ha vid äl Men....har tempat för lite kring mens... Jag tror jag hade äl ca cykeldag 14 eller 15 och inte alls såsom FF tror..... Jag baserar det på sekret och ägglossningskänslor... Brukar ha ägglossning kring cd15/16. Men vad tror ni?

Har "tyvärr" haft ömma bröst ända sedan någon dag innan mens denna cykel, så det bara förvirrar, det hjälper inte alls att pinnpointa äl heller.... Känns mest som om hormonerna skulle vara i obalans. För inte kan de ömma (jätteömma) brösten tyda på att jag är gravid!? Från förra cykeln då.....!? Har ju haft mens, ägglossning samt en temp som ser ut som en "vanlig" cykel... Right?

Konstigare saker har ju hänt, men jag själv skulle nog vara inställd på att mensen var just mens :/
  • Allex
    Erla skrev 2017-12-24 11:05:15 följande:

Konstigare saker har ju hänt, men jag själv skulle nog vara inställd på att mensen var just mens :/

Mmm .. det rimliga är nog att det var mens...

Weird dock med de ömma brösten - är inte van vid det. Det är sååå ömma, nästan ont... De står ut av sig själv ... behöver nästan ingen bh
  • Belinday

Neg på testa tidigt gravtest precis som vanligt va trött man blir, frustrerande blir galen på de här.

• Charlizee

Ni experter på tempa är det kört för min del? Min temp sjönk lite igår och ytterligare idag... ÄL+8 idag, BIM -6...

• Natttis

Jag lyckades inte bli gravid förra månaden. ????

Försöker igen denna månaden men det känns hopplöst går det inte denna gång är det jag som har beslutat mig för att gå ner i vikt.

• Natttis
    Natttis skrev 2017-12-25 18:18:30 följande:

Jag lyckades inte bli gravid förra månaden. ????

Försöker igen denna månaden men det känns hopplöst går det inte denna gång är det jag som har beslutat mig för att gå ner i vikt.

• Eleonoratösen

Hallå! Nu dyker jag upp här igen... nu är jag på CD 18 och väntar på ÄL. Inget digitalt test denna månad. Man blir ju ruinerad på alla tester, men köpte billiga stickor. Inget utslag ännu. Bidrottninggele månad två. Allt lika förutom spottings var och varannan dag.

11 dagar kvar till BIM enligt appen. Har känts lika tröstlöst när man närmat sig CD 18-20 och ÄL varje månad. Denna månad tycker jag temperaturen varit väldigt låg och jämn mot tidigare månader. Kanske börjat få in rutinen Nu?! Dock litar jag inte riktigt på de senaste två dagarna mätning. Vi har ju fått sovmorgon!!! Oerhört sällsynt här hemma med 3 barn.

Oavsett väntar besök på gynmottagning i januari pga spotting s så hoppas jag åtminstone kan få berätta om den mycket korta lutealfasen. (Har läst på en hel del om detta och inser att sannolikheten att det blir en graviditet är låg men jag tänker inte ge upp!) Maken vill inte att vi utreder och så, utan blir det inget till sommaren så blir det ingen sladdis. Jag vet inte om jag kan släppa känslan av att vilja ha en bebis riktigt så lättvindigt.

Hur går det för er andra?! God fortsättning till er!

• shest1417

Åh, jag känner mig så förvirrad! :(

Provar både fertility friend och Natural cycles.

Nu ger dem mig olika svar på när ägglossning skett... har NC rätt är det kört ju :(

Vad tror ni? När var min äl?

• Mimipig

Här kommer en mkt spekulativ fundering. Om man inte har ÄL cykel - är det vanligt att man får ÄL tidigare än beräknat i nästa? Jag brukar ha ÄL ca cd 20, idag är 14 och det känns som ÄL idag i livmodern - den var väldigt öm när vi hade sex. Jag tänker att äggblåsorna ju redan mognat förra månaden fast aldrig släppte, därför kanske de mognade klart för släpp snabbare denna cykel? Någon?

Svar på tråden Tempar/Fertility friend