• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • becca90
    becca90 skrev 2017-12-18 11:10:33 följande:

Kan det va så att äl va den 6e då? Om ja hade positivt äl test 4e?

Va fan gamla bilden...
  • ensamärstark
    becca90 skrev 2017-12-18 11:10:33 följande:

Kan det va så att äl va den 6e då? Om ja hade positivt äl test 4e?

Nja.. tror inte det.. men du. Ser stt du är på ganska lång cykeldag.. o dina tempar är ju ganska höga ändå. Har du provat med något mer äl test? Eller till oxh med kanske ett gravtest? Mina tempar låg sådär när jag var gravid
  • becca90
    MissKelli skrev 2017-12-18 11:11:08 följande:

Men ett positivt ÄL-test är ju ingen garanti för att det faktiskt släpper. Så länge du har mätt rätt tid skulle ju kurvan visa att äl varit. Ser inte ut som att du haft en ihållande temphöjning? 

Jaha okej jag är helt ny på detta så jag vet inte hur det funkar.. tack för hjälpen
  • becca90
    ensamärstark skrev 2017-12-18 11:13:39 följande:

Nja.. tror inte det.. men du. Ser stt du är på ganska lång cykeldag.. o dina tempar är ju ganska höga ändå. Har du provat med något mer äl test? Eller till oxh med kanske ett gravtest? Mina tempar låg sådär när jag var gravid

Ja ja är på bim - 1-3.. jag får testa då..
  • MissKelli
    becca90 skrev 2017-12-18 11:13:40 följande:

Möjligtvis dag 50! Men tycker tyvärr inte det finns någon tydlig temphöjning. Hur brukar din temp ligga efter ÄL? Och innan? Du har dock väldigt hög temp i allmänhet, känns ovanligt att ligga så högt innan ÄL. 

Har den legat lägre tidigare i cykeln?

• MissKelli
    becca90 skrev 2017-12-18 11:14:52 följande:
    Jaha okej jag är helt ny på detta så jag vet inte hur det funkar.. tack för hjälpen

Okej, jag förstår! Tempen behöver höjas minst 0,2 och hålla sig höjd cykeln ut för att ÄL ska ha varit. Ofta höjs den dock med ca 0,5 grader. I ditt fall skulle det innebära otroligt hög temp. Tempar du vaginalt/analt? Tänkte då tempen är så hög? Eller har du någon sköldkörtelproblematik?

En annan förklaring skulle vara om ÄL var tidigare än den fjärde, så att du endast fått med tiden mellan ÄL och BIM och att det är därför tempen är hög och ingen ÄL "syns" på grafen. 

• Isathe

Hej Alla ni som tempar och har koll!!

Vet att jag inte gör rätt men måste ändå fråga, jag använder vanlig örontermometer och tar ungefär samma tid på FM
     Jag har varit förkyld under tiden jag testat nu mellan ÄL och BIM, legat på 37,8 vissa gånger jag testat.
    Men hur många grader räknar man som höjning/sänkning? De är ju extra svårt nu då jag tror jag fått feberkänningar ibland också.

Rätt säker på att min mens kommer komma imorgon senast på torsdag, men nyfiken på er erfarenhet.

• Erla
    Elsaida skrev 2017-12-17 22:55:30 följande:

Blödningen försvann på dag 3, detta är dagens kurva

Ja, man vet aldrig. Tycker fortfarande att dippen är för djup för en implamtation, men som sagt får tiden utvisa :)
  • Elsaida
    Erla skrev 2017-12-18 13:27:12 följande:

Ja, man vet aldrig. Tycker fortfarande att dippen är för djup för en implamtation, men som sagt får tiden utvisa :)

Ja den är djup, så vi får se, har dock haft så djup förut vid graviditet, här är den.

Tack för att du tittar och svarar :)

Svar på tråden Tempar/Fertility friend