• ensamärstark

Tempar/Fertility friend

1234abcd skrev 2015-12-26 17:23:30 följande:

Hjälp mig nu mina vänner har bil idag är en tempare har legat på 37.1 efter äl idag sköt tempen i höjden och ligger på 37.7 nej jag har inte feber... Vita flytningar och ingen mens i sikte ... Livmodertappen stängd (vet att man inte ska pilla) efter 1,5 års försökande kan man inte låta bli o hoppas ! Vad tror ni?

Testa!!
  • ensamärstark

Hej allihopa! Jag tänkte börja med tempmetoden och har tagit hem FF appen. Men är helt grön på detta med tempmetoden just!

Har startat en tråd här där jag söker tips o råd gällande detta och skulle bli superglad och tacksam om ni ville kika in där o ge era bästa tips o råd, samt en massa " bra att veta"

Kommer in här o hänger med er så fort jag kommit igång!

Kram på er

• ensamärstark
    Symetrical skrev 2015-12-27 20:38:47 följande:

Yaaay! Välkommen raring. Kul att ha dig här.

Tack!! men för tillfället känns det som jag fattar nada av appen! Haha. Kan man börja tempa mitt i cykeln? Har inte hunnit handla hem en termometer ännu
  • ensamärstark

Vad rekommenderar ni att man tar innan graviditet eller hjälp för att bli just nu äter jag bara kosttillskott kvinna från Apoteket.

Men läst runt på nätet men blir helt mosig i skallen. Folk skriver om folsyra, b- vitamin, munkprppar, inositol(?) men vad är bäst? Har ni egna erfarenheter. Jag vet att jag inte får några bra ägglossningsr efter besök hos gyn. Får inga fertila flytningar kring ÄL.

Så något som kanske kan hjälpa till med det?

har ni tips?

• ensamärstark
    Sajocawa skrev 2015-12-29 18:33:46 följande:

Folsyra ska du äta för fostrets skull, så det är det enda som du behöver ta. Resten är nog bara för att hjälpa ägglossning/babymaking lite på traven.

Jo men i kosttillskott kvinna som jag tar tacklingen ingår folsyra men det kanske är för låg dos?

Och ja eftersom jag har dålig ägglossning så kanske. Någon har tips på extra tillskott som kan hjälpa just ÄL på traven
  • ensamärstark
    Sajocawa skrev 2015-12-29 18:50:52 följande:
    400 mikrogram/dagen folsyra ska du ta, så kolla hur mycket dina tabletter innehåller :)
    Är det tillräckligt?
  • ensamärstark
    pugsnotdrugs skrev 2016-01-01 13:34:41 följande:

När borde jag börja ta äl-tester? Är första gången jag kör med tester på över ett år tror jag, så har dålig koll.

Vilken dag brukar ÄL inträffa på? Jag skulle börja testa ett par dagar innan och fram tills du får positivt.
  • ensamärstark

Hej tjejer! Måste få fråga er.. Mensen tog slut för ett par dagar sedan men har fortfarande mensvärk . ÄL är inte beräknad förens 13e. Men tycker redan att ältestet är väldigt starkt. ÄL kan väl inte vara på intåg redan? Är det ens möjligt?

• ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-01-02 17:45:23 följande:

Har du använt ältest förr? Har du oregelbunden eller regelbunden menscykel? Vilken dag är du på nu?

Brukar ha en cykel på ca 30 dagar . Plus minus någon dag hit eller dit. Är på dag sju eller åtta nu. Har använ ÄL test förut men får aldrig såhär starkt om inte ÄL är på ingång. Så fattar inget nu
  • ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-01-02 18:08:49 följande:
    Tja, testet är ju inte positivt än Men kan vara att kroppen jobbar på en ägglossning.

Har du alltså en lutealfas på 16 dagar?
    ÄL brukar komma på dag 17-19 ungefär. Men nu denna månad vet i tusan vad som pågår. Kände på tappen nyss med o den var typ hårdmjuk. Brukar vara stenhård efter mens. Så kanske får tidig ÄL denna månad?
Svar på tråden Tempar/Fertility friend