• ensamärstark

Tempar/Fertility friend

Milou3 skrev 2017-12-07 07:37:57 följande:

Det är ju en ökning! Hur lång lutealfas har du?

Mina test ökade markant precis i början, mellan äl+9-13, sen såg de nästan likadana ut i 2 dygn för att öka igen sen. Så va nöjd med din ökning och kolla igen om 2 dagar. Megasvårt jag vet men tror inte du behöver vara orolig.

Strunta i CB och testa varannan dag med testlagret bara.

Jag använde cb bara för att jag hade ett kvar. Nu har jag tre drycker kvar från testlagret sen får det vara bra :)

Såg nu när testet hade torkat o jag lagt den ihop med resten att det faktiskt var en jättefin höjning idag! :)
  • ensamärstark
    Erla skrev 2017-12-07 08:39:22 följande:

Jag var också supernojig när jag blev gravid och inte tyckte att testen ökade tillräckligt. Lägger in en bild så har du att jämföra med. Mina test såg likadana ut jätteofta och ökade inte alltid.

Vet inte om det syns, men äl-dag står till höger om testen :)

Ja tack! :) jag börjar lugna mig nu!

Såhär såg det ut nu! Tycker nog själv att det ser fint ut

• ensamärstark
    Milou3 skrev 2017-12-07 10:46:11 följande:

Jättefin ökning! Försök njuta lite mellan oron ;)

Tack det ska jag verkligen <3
  • ensamärstark
    Belinday skrev 2017-12-15 16:37:07 följande:

Har ägglossningen varit mellan 13-14 tro ?

Ägglossningen inträffar oftast 12-48 timmar

Efter positivt test. Ditt test var positivt 13/12
  • ensamärstark
    becca90 skrev 2017-12-17 12:23:02 följande:

Så här ser min kurva ut. Hade äl 4 el 5. Hoppas den går upp imorn igen!!

Hm är du säker på äl? Tycker tamparna ser tveksamma ut att äl varit oxh du har väldigt många tomma cirklar, då du tagit temp vid annan tid? Då blir ju dom temparns lite opålitliga
  • ensamärstark
    becca90 skrev 2017-12-18 11:07:49 följande:

För att jag hade positivt än test.. kollade i appen och alla tider är konstiga och ställer in sig själv. Ställde tillbaka dom till klockan 9 som är när jag tar tempen och nu är alla runda ifyllda .

Positivt äl test garanterar tyvärr inte stt man får ägglossning tyvärr. Bara stt nivån på hormenerna är höga. Oxh med tanke på hur temparna ser ut så tror jag verkligen inte att du haft någon ägglossning
  • ensamärstark
    becca90 skrev 2017-12-18 11:10:33 följande:

Kan det va så att äl va den 6e då? Om ja hade positivt äl test 4e?

Nja.. tror inte det.. men du. Ser stt du är på ganska lång cykeldag.. o dina tempar är ju ganska höga ändå. Har du provat med något mer äl test? Eller till oxh med kanske ett gravtest? Mina tempar låg sådär när jag var gravid
  • ensamärstark
    Malin 845 skrev 2017-12-21 12:44:12 följande:

Vet inte om det är någon kvar här från när jag var aktiv i mars, men jag ville berätta att vår lilla Melanie föddes den 24/7 i vecka 26. Allt har gått förvånansvärt bra, och efter 3 månader på sjukhus är vi äntligen hemma! :)

Jag vill också önska er alla en riktigt god jul och gott nytt år!

Jag kommer ihåg dig :)

Oj vilken resa! Jag har en vän till mig som födde sin som i vecka 25, det har gått fint för dom med!

Jag själv är relativt ny-plussad här okej gick in i vecka 7 idag :)
  • ensamärstark
    Natttis skrev 2017-12-31 12:44:54 följande:

Det käns så dåligt att jag får en dip i tempen för tidigt. Det käns som att det är något fel på mig.

Det känns som om det inget blir denna gången heller.

Du har vänligt många tomma

Cirklar, alltså otillförlitliga tempar. Så svårt o säga. Men jag fick en dipp denna cykel och är gravid
  • ensamärstark
    Natttis skrev 2018-01-03 00:57:27 följande:

Nu har fertili friends ändrat äl jag blir inte klok

Kan det vara alla tomma

Cirklar som gör den osäker? Du tempar inte vid samma tidpunkter varje morgon, det är ganska viktigt för att få trovärdiga tempar
  • ensamärstark
    Mimipig skrev 2018-01-04 09:34:21 följande:

ÄL+9 idag. I dag känns brösten större. Det har varit första gravidtecken vid mina andra två graviditeter. Men kan brösten verkligen påverkas redan så här tidigt?

Mina bröst ändrades redan fyra dagar efter äl. Är gravid. Men om

Det hade med det o görs vet jag inte :)
  • ensamärstark
    Belinday skrev 2018-01-18 15:46:12 följande:

Hej på er . Någon som vet vf den inte sätter ägglossningen ? Va sjuk med feber så ja tempade inte de dagarna . Men nu borde den satt ut ägglossningen tycker jag efter som de gått flera dagar från pos. Ägglossningtest. :)

Det är

Nog på grund av att tempen står så högt innan o under positivt ägglossningstest?
  • ensamärstark

Tänkte bara en snabb uppdatering från mig. Jag hann ju bara tempa i två veckor. Hade ju missfall i oktober o november..

Trodde aldrig detta skulle hålla sig men lilla bebis mår fint fick vi se häromdagen så nu vågar vi tro på att denna graviditet kommer fullfölja som den ska <3

• ensamärstark
    Hellan skrev 2018-02-09 20:34:17 följande:

Å vad härligt!

I vilken v är du?

Vi ska på kub ul den 28/2 längtar men det är lite skräckblandad!

13+3 idag! Ultraljudet var underbart och på grund av bråkig bebis som inte vill ligga i rätt positioner vid mätning så fick jag ligga i över en timme o titta på busbebis :D
  • ensamärstark
    FrokenEmme skrev 2018-02-18 21:31:33 följande:

Tempen går som en berg och dalbana, vad säger ni? Tror ni att jag möjligen har haft ägglossning i dagarna?

Svårt o se om

Du haft ägglossning ännu. Väldigt många tomma

Cirlklar som tyder på osäkra tempar, du har tagit olika tider kanske därför den hoppar så mycket?
  • ensamärstark
    FrokenEmme skrev 2018-02-23 11:54:26 följande:

Är det någon som har erfarenhet av tempdip några dagar efter äl? Vad kan det bero på? :)

Såhär ser mitt diagram ut nu, hoppas att vi får en fin överraskning nästa helg <3

Jag fick tempdipp på äl+6 månaden som vi plussade. Men vet inte om det har med

O göra att jag var gravid då jag inte har några andra egna tempmånader att jämföra med. Men såhär såg våran gravidkurva ut

• ensamärstark
    Zandylina skrev 2018-03-09 21:59:20 följande:

Oops blev visst 3 bilder på samma kurva var inte meningen..första gången delar kurva här :/ *gömmer sig*

Det ser inte ut som du haft någon ägglossning ännu vad som visar på tempen ännu iaf. Är med ganska färsk då jag bara hann tempa en månad innan jag blev gravid men tror FF behöver 3 högre tempar innan dom sätter ut någon ägglossning?
  • ensamärstark
    saijda skrev 2018-04-15 00:59:50 följande:

Tror ni att ÄL har varit? Och när i såna fall <3

Det ser inte ut som äl varit ännu..
  • ensamärstark
    Imsevimsemamma skrev 2018-07-29 07:12:34 följande:

Hej tjejer!

För två månader sedan fick jag veta att jag hade fått ett så kallat MA i vecka 10 och fick efter mycket om och men skrapas. Jag fick en eventuell ägglossning 17 dagar senare (på äl test men inget utslag på temp) sen kom min första mens 14 dagar efter det. Nu är vi redo att köra på igen och längtar så mycket efter syskon!

Denna månaden har tempen gått bananas och jag gick först utslag på äl redan på dag 9 i cykeln och sen ändrades den och har ännu inte hittat någon ägglossning. Jag har inte använt ägglossningstest denna månaden. Någon som kan ta en titt på mitt diagram? När hade jag en eventuell ägglossning?

Tempen verkar inte ännu indikera på någon ägglosning.. dock har du många tomma ringar. Tempen kan variera mycket för många om du tempar olika tider.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend