• ensamärstark

Tempar/Fertility friend

Symetrical skrev 2016-05-26 09:48:32 följande:
    Absolut plus! Skit i tl! Vissa får plus mycket senare på dem och vissa tidigare. Verkar vara individuellt. Ta ett digitalt imorgon, så kommer du få svart på vitt.
    Åh vad jag önskar att jag kunde vara lika säker som du :/ känns för bra för att vara sant.. Jag testar med digital på söndag eller måndag för att vara på säkra sidan! Håll alla tummar och tår!!
  • ensamärstark
    Loppan84 skrev 2016-05-26 10:20:21 följande:

Har inte använt TL men cb ser ju bra ut, och det nedre cb ser ju dessutom starkare ut så kanske visar en liten ökning från igår också?

Tror fortfarande det kan va nått! Kanske pröva att hålla dig ett par timmar i eftermiddag och testa med sticka ikväll? Jag fick ju lite starkare på kvällen än morgonen när jag testade tidigt (äl+8 och 9).

Ja jag får prova det.. Men nu fick jag helt plötsligt spottings... Ganska mörka.. Så kanske är spök ändå o mensen är på väg redan..
  • ensamärstark
    Loppan84 skrev 2016-05-26 10:44:44 följande:

Åh nej :( då får vi bara se, håller tummarna.

Om detta också är spök börjar jag bli VÄLDIGT trött på cb. Då tycker jag alla ska sluta köpa cb vanliga tester och hålla sig till stickor eller test från andra märken + cb digitalt

Ja... Jag har fått spök förut på CB men aldrig såhär tydliga. Dom är ju ännu mer tydliga i verkligheten än på bilderna med.. Förstår ingenting.. Nu får helgen gå utan test. Antagligen kommer mensen under helgen :(
  • ensamärstark
    Loppan84 skrev 2016-05-26 11:16:44 följande:
    När är bim egentligen? Har mensen inte kommit då så kan du ju gott ta ett nytt test.
    Jag har BIM på lördag eller söndag. Men jag tror mest på söndag.

Tuttarna är som bomber. Svullna o hårda. Kan knappt ha bh. O mensvärk kommer och går
  • ensamärstark
    hoppitossa skrev 2016-05-26 12:25:47 följande:

Vul imorse.

De hittade en äggblåsa på 13 mm vilket tydligen är bra på CD13. Det borde jag vara glad över men den där jäkla gynekologen jag fick träffa idag (inte min vanliga) var så himla negativ till allt och sa väldigt klumpiga saker. Det tog udden av det positiva i att jag förmodligen kommer ha äl den här cyklen. 

Han frågade hur många omgångar vi fått hittills, 2 svarade jag varav den sista med dubbel dos. Han häver ur sig att även om jag får äl den här gången kommer det inte gå vägen ändå. 

Vid undersökningen nämner jag att jag hade 6 dagars spotting innan mens sist - det behöver du inte bry dig om lilla vän. 

Han bokade in datum för nytt vul och blodprover och diskuterade då med sin kollega (som är min vanliga gyn.) och när jag hör att han resonerar utifrån en 28-dagars cykel rättar jag honom att den faktiskt var 36 dagar, hans svar på det blir att herregud det var ju inte alls bra, klart det inte fungerar då. Svarar med att jag åtminstone fick en naturlig mens, det borde ju vara bra, men nä då var inte det heller bra. 

Han frågade om jag använde äl-stickor, dom är ju bra för att se hur det går. Ja, jag har provat. Jaha, varför det? Du har ju ingen äl säger du, det var väl dumt att hålla på med sånt då. Svarade att jag såklart använt dem innan vi påbörjade behandling för att försöka se själv om äl fanns. Sen förklarade han för mig att jag bara skulle bli stressad över att hålla på med tester, för att bara ligga för att bli gravid var ju helt galet. När jag sa att vi har ett hälsosamt samliv som inte bara består av kommandoligg fortsatte han bara säga emot det. Min förklaring att jag blir mer stressad av att gå och fundera på om äl varit, har vi missat det osv kunde inte komma på fråga. 

Kan inte säga att jag var glad när jag gick därifrån idag! Mossiga jäkla gubbe som borde ha gått i pension för längesen. 

Puh, behövde bara häva ur mig det hela. 

Stötte på min ord. gynekolog och frågade henne om jag skulle vara hjälpt av att gå ner i vikt men det var inte aktuellt. Skönt att veta bara, en sak mindre att stressa över. 

Usch vilken tråkig upplevelse att bli bemött på det viset av vården :(
  • ensamärstark
    hoppitossa skrev 2016-05-26 19:43:54 följande:
    Ja verkligen. På måndag har jag nästa vul och då är jag tillbaka med min ordinarie läkare så det blir bra. :)
    Skönt att denna du fick idag bara vara "tillfällig"! Lycka till på måndag!!
  • ensamärstark

Vaknade nyss.. Har spottings igen. Ganska mörka.. Så mensen är väl snart igång.. hur fasen kunde CB visa så fel! Nästan alla såg ju att det var något! ;(

Har en billig sticka som jag väntar på nu men det verkar bli negativ..

• ensamärstark
    Videungen skrev 2016-05-27 07:09:22 följande:

Alltså, så konstigt! Tror jag inte ska använda mig av CB längre! Har ju själv fått två tvetydiga tester. CB digital ska ju vara bra så det kan man ju alltid köra på. Men förstår din besvikelse! Men det är ju inte kört ännu!! Många blöder ju en del i början. Alltså, denna väg till att bli gravid är ju i sig tvetydig - mens eller bara blödning, temp som är hög men dippar trots graviditet, molvärk eller mensvärk osv...

Håller iaf tummarna för dig!!! :)

Helknäppt... Alla ni såg ju att det var något! Min syster var här båda dagarna och såg på båda + en ökning på det andra testet! O hon är inte en sådan som "ser" streck som inte finns! Usch nu känns allt bara blä :/ jag vet att en fel blöder i början och under graviditet men just nu känns det som för mycket talar emot att det ens är någon... Kände dock på tappen försiktigt o den sitter fortfarande högt upp o är helt stängd.. Men kan ju vara för mensen inte dragit igång på riktigt. Dock börjar det likna rött o klart blod nu..
Svar på tråden Tempar/Fertility friend