• ensamärstark

Tempar/Fertility friend

SecretlyMe skrev 2016-01-11 18:36:19 följande:
    Hinner ni ha sex ikväll? Ev äggsläpp imorgon, då är det inte kört Spermier lever ändå i tre-fyra dygn i väntan på ägget, i vissa fall t.o.m sju!
    Han åkte imorse
    Får hoppas han har jordens längsta livskvalitet på simmarna.

Så ironiskt! I flera dagar längtar man efter positivt ältest! Nu vill jag bara att de ska bli negativa . Jösses
  • ensamärstark
    Loppan84 skrev 2016-01-11 18:59:38 följande:

Naj! Det är ett h-e att pendla när man ska försöka pricka äl. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag vet hur frustrerande det är när det är svårt nog att ens ha ÄL och allt annat som ska funka. Sperman kan ju dock leva flera dagar så ni har ju absolut en chans om ni fick till det imorse. När kommer han tillbaka?

Vi hade sex senaste igår morse :-/

Grejen är att han pendlar inte.
    Han har ett vanligt mån - fre, 7-16 jobb.
    Men det blev någon panikgrej i annan stad så han skulle åka o "rädda" någon paniksituation på något företag...

Han ska ju vara här och rädda våran situation!! Haha
  • ensamärstark

Imorse vad ÄL Stickan negativ, dock fortfarande ganska stark, tar ett till ikväll så får vi se. Fortfarande jättemensvärk typ..
    Känner mig så nere inför denna cykel.. Känns lönlöst att ens testa denna gång, sådan tur kan vi ju inte ha.. Usch, förlåt för att jag är så negativ!
    Håller alla tummar och tår för er som har att göra idag

• ensamärstark
    Symetrical skrev 2016-01-12 08:17:38 följande:
    Jag tror att du haft äl nu natten till idag, alternativt under den här dagen, vilket innebär att ni hade sex senast två dagar innan äl. Det tog sig för mig i maj när vi hade sex först 5-6 och sen 2-3 dagar innan äl, så det är absolut inte kört! Håller tummarna för att det finna starka pigga simmare därinne som väntar på ägget. Flört
    Tack snälla du för att du peppar mig o håller mitt mod uppe.
    Men kan inte hjälpa att känna att det är kört även denna månad. Kanske för vi har försökt så länge o då har vi kunnat pricka in ÄL med sex i princip varje månad o det har ju inte gått vägen

Men hoppet är väl inte ute förens tantjäveln kommer

Kram på dig! Och lycka till idag! Väntar med spänning på uppdatering
  • ensamärstark
    Symetrical skrev 2016-01-12 14:59:19 följande:

Lilla plusset hade ett starkt hjärta som pickade på. Ljuvligaste lätet som finns. ??

Allt såg prima ut och vi blev framflyttade tre dagar, alltså v 7+6.

Åh jösses vad underbart!! Så glad för er!!
  • ensamärstark

Hur ligger alla till i cykeln i dagsläget?

Jag vet inte riktigt hur jag ska räkna. Testen är helt klart negativa nu efter två dagars positivt o tappen hård och helt stängd.
    Fortfarande ganska mycket värk dock.
    Vad ska jag räkna ÄL dagen Idag? Imorgon ÄL + 1 ? Hur hade ni räknat?

• ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-01-12 19:15:44 följande:
    Tror inte på äl idag, då hade inte tappen varit hård och stängd.

Jag gissar på att du hade ägglossning igår, och att idag är äl+1

Själv är jag på äl+5.
    Fast jag hade ju positivt ÄL test igår så det går ju inte riktigt ihop? Men jag hopps ju har rätt för då skedde ju isf ägglossningen närmare vårat sista ligg

Jag räknar nog med ÄL idag hellre en dag extra en en för lite Har bestämt mig för att inte testa förens BIM. Som är den 25e januari.
  • ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-01-12 19:32:48 följande:

Jag tycker ju fortfarande att ditt test igår var svagare än tidigare, och ska man kombinera med tappens läge och form gissar jag ändå på äl igår Äldagen är ju oxå en fertil dag och är tappen hård och stängd är det inte fertilt.. Synd att du inte tempar Jag kan ha fel, FF satte ut äl dag 18 för mig fastän jag hade väldigt ofertilt sekret och stängd tapp. Jag gissar att min äl inföll kvällen/natten dag 17 mot 18 Så jag gissar på samma för dig

Det låter ju mest logiskt! Som vanligt när det gäller dig ! haha

Okej, då säger vi ÄL+1 idag. BIM 24.. En dag mindre att vänta

Men jag har fortfarande ordentligt med molvärk? Kanske ömma äggstockar... Kanske har dom skjutit ut ägg utav bara f*n ?
  • ensamärstark
    SecretlyMe skrev 2016-01-12 19:56:39 följande:

När ägget släpper kan det bildas vätska i buken, ofarligt men det är oftast det som känns Om man vill vara logisk, annars lät din idé mycket bättre

Haha, jag tackar för komplimangen

Haha drömma kan man ju
  • ensamärstark
    Allex skrev 2016-01-13 06:47:05 följande:

Ååååh, vad jag gråtit nu på morgonen! Glädjetårar!!

Märkligt att jag fick ett finskt resultat dock, hihi!

Tack för den! Ett härligt litet morgontjut blev det här grattis!!
Svar på tråden Tempar/Fertility friend