• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • Elsaida
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-07 10:18:29 följande:

Åh nej, håller tummarna för er nästa nästa månad! Om det inte var en väldigt djup tempdipp vid implantation? Hoppas inte mensen kommer..

Går själv från hopp till förtvivlan varje gång jag går på toaletten. 3e dagen med bruna flytningar, tempen sjönk igår en bit, lite upp igen idag men inte mycket. Vill så gärna bli gravid nu. Känner stressen, dottern är 1 år och 8 månader och jag MÅSTE säkra min SGI. Andra alternativ finns liksom inte!

Hur långt får de max vara mellan barnen för att sig ska vara säker då?

Tycker din kurva ser fin ut än så länge, kan vara en inplantations dipp, håller tummarna för dig :)
  • Eleonoratösen
    Erla skrev 2017-12-07 15:41:16 följande:

Har du så få dagars lutealfas? Tyvärr hjälpen inte det om äl skulle komma tidigare :/ lutealfasen är den period i cykeln som oftast är samma antal dagar varje cykel. Tycker nog du ska höra dig för hos någon fertlilitetsklinik om din lutealfas. Kortare än 10 dagar räknas som kort och kan försvåra för ett ägg att hinna fästa innan mensen drar igång.

Jag har tre barn så då var cykeln ganska klassisk. 28 dagar och 14 dagars lutealfas. Men det jag kan se dom hänt sedan dess är att jag gått ner cirka 30 kilo och haft spiral. Sedan i augusti när jag "övervakat" cykeln så har det sett ut så här. Känner som du skriver att det är svårt att hinna få ett ägg att fästa...
  • Körsbärsblom90
    Elsaida skrev 2017-12-07 18:58:29 följande:

Hur långt får de max vara mellan barnen för att sig ska vara säker då?

Tycker din kurva ser fin ut än så länge, kan vara en inplantations dipp, håller tummarna för dig :)

Jag har fått höra att det är 1 år och 9 månader det äldsta barnet ska vara när man blir gravid med ett syskon.

Att du ser något på min kurva verkar lovande för jag tycker bara det ser ut som en berg och dalbana och FLO, NC och FF har alla satt ut olika dagar för äl.. Suck. Kvällstempen (jag vet, säger inget om basaltempen....) är iaf högre idag igen så man kan ju hoppas på implantation-dipp. Men skulle vara för bra för att vara sant att ha både nidblödning och implantation-dipp haha!
  • Erla
    Eleonoratösen skrev 2017-12-07 19:37:00 följande:

Jag har tre barn så då var cykeln ganska klassisk. 28 dagar och 14 dagars lutealfas. Men det jag kan se dom hänt sedan dess är att jag gått ner cirka 30 kilo och haft spiral. Sedan i augusti när jag "övervakat" cykeln så har det sett ut så här. Känner som du skriver att det är svårt att hinna få ett ägg att fästa...

Ja, hormonerna kan ju fälla ur balans efter en graviditet. Har inte kollat hur mitt ser ut efter min graviditet, men det verkar som att cykeln kortats ner. Positivt för min del såvida inte lutealfasen också blivit kortare.

Viktnedgång kan ju också spela in. Väger du normalt, under eller över? Hoppas cykeln stabiliseras. Har annars hört att progesteronkräm kan hjälpa att behålla befruktade ägg. Jag testade det när jag trodde jag bara hade 9 dagars lutealfas och då blev mina kurvor mycket mer stabila. Fick dock inte längre lutealfas :/
  • Elsaida
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-07 20:15:39 följande:

Jag har fått höra att det är 1 år och 9 månader det äldsta barnet ska vara när man blir gravid med ett syskon.

Att du ser något på min kurva verkar lovande för jag tycker bara det ser ut som en berg och dalbana och FLO, NC och FF har alla satt ut olika dagar för äl.. Suck. Kvällstempen (jag vet, säger inget om basaltempen....) är iaf högre idag igen så man kan ju hoppas på implantation-dipp. Men skulle vara för bra för att vara sant att ha både nidblödning och implantation-dipp haha!

Okej!

De visste inte jag, kan ju vara bra att veta :)

Du får försöka se positivt på allt oxh försöka se dig själv som gravid, de är så lätt att de negativa tar över oxh blockerar.

De är inte alltid lätt, de förstår jag, men vi får hoppas på att din kurva denna gång är lite extra allt!!

Heja dig! <3
  • Körsbärsblom90
    Elsaida skrev 2017-12-08 09:23:20 följande:

Okej!

Du får försöka se positivt på allt oxh försöka se dig själv som gravid, de är så lätt att de negativa tar över oxh blockerar.

De är inte alltid lätt, de förstår jag, men vi får hoppas på att din kurva denna gång är lite extra allt!!

Heja dig! <3

Elsaida skrev 2017-12-08 09:23:20 följande:

Okej!

Heja dig! <3

Ja heja mig! Men vaknade med en låg tapp, lite rosa brunt på fingret när jag kände efter och tyngdkänsla I magen. Känns som mensen kommer, fasen! Samma halvlåga temp som igår.
  • Eleonoratösen
    Erla skrev 2017-12-07 21:55:20 följande:

Ja, hormonerna kan ju fälla ur balans efter en graviditet. Har inte kollat hur mitt ser ut efter min graviditet, men det verkar som att cykeln kortats ner. Positivt för min del såvida inte lutealfasen också blivit kortare.

Viktnedgång kan ju också spela in. Väger du normalt, under eller över? Hoppas cykeln stabiliseras. Har annars hört att progesteronkräm kan hjälpa att behålla befruktade ägg. Jag testade det när jag trodde jag bara hade 9 dagars lutealfas och då blev mina kurvor mycket mer stabila. Fick dock inte längre lutealfas :/

Gick ner 40 kilo vilket var lite väl mycket så gått upp lite och nu landat på normalt bmi. Fick alltså mina barn som kraftigt överviktig och på första och andra försöket och trean en "hoppsan". Alltid haft mens men vet ju inte hur ÄL varit under viktraset. Ringde BM och de anser jag ska kontakta privat gyn så ringt dit och väntar på återkopplig. Verkar som om det inte är helt normalt med cykeln så här och spottings så mycket som.jag har. Men jag kommer fortsätta tempa och kanske testa den där salvan du nämnde
  • Erla
    Eleonoratösen skrev 2017-12-08 10:01:00 följande:

Gick ner 40 kilo vilket var lite väl mycket så gått upp lite och nu landat på normalt bmi. Fick alltså mina barn som kraftigt överviktig och på första och andra försöket och trean en "hoppsan". Alltid haft mens men vet ju inte hur ÄL varit under viktraset. Ringde BM och de anser jag ska kontakta privat gyn så ringt dit och väntar på återkopplig. Verkar som om det inte är helt normalt med cykeln så här och spottings så mycket som.jag har. Men jag kommer fortsätta tempa och kanske testa den där salvan du nämnde

Oj! Ja, det kanske är viktnedgången som stört lite då? Hoppas du får återkoppling snart och att du får hjälp :)
  • Elsaida
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-08 09:49:55 följande:

Ja heja mig! Men vaknade med en låg tapp, lite rosa brunt på fingret när jag kände efter och tyngdkänsla I magen. Känns som mensen kommer, fasen! Samma halvlåga temp som igår.

Men näää, så typiskt i så fall
  • Eleonoratösen

Pratat med privat gyn och hon fokuserade  på att jag fått mens i alla fall sedan uttag av spiral. att det var kort lutealfas var inget att bry sig om tyckte hon, utan blir jag inte gravid på ett år kan man återkomma. Däremot var inte mia ihållande spottings okej så efter årsskiftet har jag tid för undersöka det.  

Annars har jag bara deppat. Ganska liten mensblödning denna månaden så det får man väl ändå vara "glad" över. Köpte mig en menskopp inför spiraluttaget och den är verkligen bra.

Svar på tråden Tempar/Fertility friend