• Quinna85

Tempar/Fertility friend

Hoppas jag nu la tråden i rätt forum.

Jag har nu tempat varje morgon i 3 månaders tid och använder mig av den suveräna appen Fertility friend.
    Jag skulle nu vilja komma i kontakt med andra som tempar och kämpar för ett +

Det är många funderingar man får när man tempar. Hittar inte någon aktiv grupp så då fick jag starta en egen

• Svar på tråden Tempar/Fertility friend
  • ensamärstark
    Eleonoratösen skrev 2017-12-06 08:56:59 följande:

Men båda nertill är morgon? Kan det inte beror på hur mkt man druckit, testet i sig och så? Hur känns det i övrigt?

Tempen gick ner till de lägre av högre sedan ÄL men det är bara att tålmodigt vänta. Känns som min kropp inte alla fungerar. Jag har verkligen varit lycklig lottad som blivit gravid så fort förut och nu verkar det inte gå alls. Maken försöker förklara för mig att "det kanske inte är meningen att vi ska ha en fyra". Det tröstar inte alls...

Alla stickor är med morgonurin
  • Körsbärsblom90

Spottings igår och idag (har alltid det I totalt ca 5 dagar innan mens) och tempen hade sjunkit lite imorse. Blir nog mens snart men blir så besviken, känns som jag då har jättekort luteal fas ju:(

• Eleonoratösen
    Körsbärsblom90 skrev 2017-12-06 09:43:02 följande:

Spottings igår och idag (har alltid det I totalt ca 5 dagar innan mens) och tempen hade sjunkit lite imorse. Blir nog mens snart men blir så besviken, känns som jag då har jättekort luteal fas ju:(

Du verkar som jag också har kört luteal fas. Har också spotting s och haft nu ett par dagar. BIM på lördag. Så trist. Men jag har inte haft så kort lutealfas tidigare utan är sedan spiral.
  • Körsbärsblom90
    Eleonoratösen skrev 2017-12-06 10:05:43 följande:

Du verkar som jag också har kört luteal fas. Har också spotting s och haft nu ett par dagar. BIM på lördag. Så trist. Men jag har inte haft så kort lutealfas tidigare utan är sedan spiral.

Usch då. Jag har dock inte haft preventivmedel på 4-5 år kanske.. Trodde snarare att jag hade lång luteal fas tidigare, vet inte vad som händer. Ska nog faktiskt ta och kolla upp så allt fungerar som det ska där nere efter denna cykeln!
  • Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-06 08:20:48 följande:

Ser ut såhär idag, det nedersta är från idag och jag ser stt det är till och med svagare idag :(

HHar en känsla av att det har skitit sig även denna gång

Jag tror ändå inte att du behöver oroa dig!

Testa i kväll igen, efter att du hållt dig i 3-4 timmar så ska du se att det är starkare igen.

Håller tummarna för dig! Vet paniken!!
  • ensamärstark
    Milou3 skrev 2017-12-06 12:41:19 följande:

Jag tror ändå inte att du behöver oroa dig!

Testa i kväll igen, efter att du hållt dig i 3-4 timmar så ska du se att det är starkare igen.

Håller tummarna för dig! Vet paniken!!

Okej jag får prova det !
  • Njcm

Hej så roligt att följa er! Håller verkligen tummarna gör era plus :D här är min kurva.. jag har ingen aning om längd på cykel eller när äl sker.. haft oregelbunden cykel sedan jag slutades man i augusti. Kör vip varianten som är värd pengarna tycker jag! Använde denna två månader innan jag blev gravid med första.. hoppas på en trea nu.. kram på er

• ensamärstark

Hoppas det är okej för er att jag slänger in min oro över mina test här?

Men såhär ser det ut nu.

Överskattat bilden är från tisdags morse, alltså två dagar sen.

Den nedersta bilder är från imorse. Är det tillräcklig ökning verkligen. Jag tycker den verkar minimal.

Dock sköt tempen i höjden imorse till min högsta temp jag haft o det borde väl vara ett gott tecken?

Är på BIM idag föresten.

• Milou3
    ensamärstark skrev 2017-12-07 06:35:20 följande:

Nu blev det fel! Den översta är från imorse, nedersta för två dagar sen

Det är ju en ökning! Hur lång lutealfas har du?

Mina test ökade markant precis i början, mellan äl+9-13, sen såg de nästan likadana ut i 2 dygn för att öka igen sen. Så va nöjd med din ökning och kolla igen om 2 dagar. Megasvårt jag vet men tror inte du behöver vara orolig.

Strunta i CB och testa varannan dag med testlagret bara.
Svar på tråden Tempar/Fertility friend